Uitbreiding van opleidingsaanbod sector Fastservice

18 juli 2016 | Linda Groothuijse

Het Fastservice Opleidingscentrum lanceert een geheel vernieuwde opleidingsportal en gaat vanaf september ook zelfstandige leertrajecten aanbieden op mbo-niveau. De reguliere fastserviceopleidingen via de beroepsbegeleidende leerweg (BBL) zijn al bekend. Sinds 2006 worden medewerkers die een mbo-opleiding willen volgen ingeschreven bij SVO. Niet alleen organisaties als McDonald’s, Domino’s Pizza en Bakker Bart maken hiervan gebruik, maar ook individuele ondernemers van bijvoorbeeld cafetaria’s, pannenkoekenrestaurants, ijssalons en lunchrooms.

Digitaal leer- en ontwikkelplatform

“Deze reguliere opleidingen zijn vooral geschikt voor wie net van het VMBO af komt, maar voor veel  andere medewerkers is dit niet altijd de meest geschikte leerweg”, aldus een medewerker van het Fastservice Opleidingscentrum. “Vandaar dat dezelfde opleidingen nu ook via zelfstandige leertrajecten aangeboden gaan worden. Gewoon op MBO-niveau, maar dan zonder de ballast van bijkomende vakken als burgerschapscompetenties, Nederlands, Engels en rekenen. Bovendien kunnen deelnemers gewoon lekker 5 dagen per week blijven werken, want ze hoeven bij dit traject niet naar school en de theorie is volledig gericht op hetgeen wat ze in de praktijk doen. Via een digitaal leer- en ontwikkelplatform doorlopen ze de opleiding en bepalen ze hun eigen tempo. Ze worden daarbij begeleid door een van de e-coaches, die de voortgang bewaakt en waar de deelnemers terecht kunnen met hun vragen.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: