Speciaal geselecteerd voor de feestdagen!

22 december 2017 | Thijs Jacobs

Voor velen zijn de feestdagen een periode om even tot rust te komen, voor anderen is het ploeteren. De horeca kan immers te kanpen hebben met topdrukte, kijk maar eens naar al die volgeboekte restaurants. Voor wie tussendoor even wil bijkomen hebben we een overzicht gemaakt van de leukste interviews van afgelopen jaar. Klik op de kop om naar het artikel te gaan. 

Ronald Bakker, Bagels & Beans
In twintig jaar tijd groeide Bagels & Beans uit tot de meest gewilde franchiseformule van Nederland. Iets wat oprichters Ronald Bakker en Ninande Thio nooit hadden verwacht.

Interview: Hoe onderneem je in een kattencafé?
De Haagse Zeeheldenbuurt is enorm in opkomst. In de Piet Heinstraat vind je kattencafé Ditjes & Katjes, waar Eef Krol haar droom werkelijkheid zag worden. Voor iemand die van katten, lekker eten en drinken én mensen houdt, is dit het Walhalla, een nirwana, de hemel, het paradijs...We dompelden ons onder in kattenliefde, zien een uitstekende lunchkaart en ervaren hier gepassioneerd ondernemerschap.

Dimitri Roels over brood
Dimitri en zijn vrouw hebben overigens niet stilgezeten: van vijf naar - eind dit jaar - 16 winkels in eigen beheer. Dat is niet niks. In Utrecht werden we in de vestiging van Vlaamsch Broodhuys aan de Nachtegaalstraat hartelijk ontvangen door de gedreven ondernemer.

Interview Joost Labadie, Subway
Trots poseert Joost Labadie van Subway met het nieuwe 9-grain brood, dat sinds kort wordt getest bij Subway. "Dit is onze nieuwste innovatie", zegt hij. De wijze waarop Labadie de broden laat zien, zegt iets over hoe betrokken hij is bij de organisatie...

Interview: culinaire oase in Almere
In een nogal troosteloos en grijs winkelcentrum in Almere Buiten verwacht je enkel of vooral vestigingen van de geijkte winkelketens te vinden. Die verwachting komt uit, maar temidden van al de ‘ketenwinkels’ die de teloorgang van de retail symboliseren, vinden we één pareltje. 

CityTrip interviews
We reisden onlangs af naar Utrecht en binnenkort weer naar een andere stad of regio. In deze reeks behandelen we allerhande dagzaken en laten we zien wat ondernemen voor de bezochte ondernemers betekent. 


De best gelezen artikelen van 2017
Voor wie het gemist heeft. We hebben de best gelezen artikelen van 2017 voor je verzameld. 

Je moet bier net zo behandelen als wijn
Fiona de lange is bierkenner en leert ons een en ander bij over bieren...

Interview Ton de Jonge, Bakkerswinkel Den Haag
Ton de Jonge is bedrijfsleider van de Bakkerswinkel in Den Haag. De vestiging vind je in een uniek pand, met maar liefst drie verdiepingen. In Nederland heeft de Bakkerswinkel nu al acht vestigingen, die je vindt in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Zoetermeer en Den Haag. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: