Kwaliteit en service belangrijkste bij beoordeling cateringbedrijven

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

Het organiseren van een groot evenement, zoals een bruiloft of een familiefeest, kan erg stressvol zijn. Een belangrijk punt blijft het eten. Alles zelf koken is ontzettend tijdrovend en kan daardoor veel stress veroorzaken. Dit is één van de redenen waarom veel mensen ervoor kiezen om een cateringbedrijf in te schakelen. Maar wat vinden gebruikers over het algemeen van cateraars? Hoe worden deze beoordeeld, en aan welke punten hechten gebruikers bijzonder veel waarde? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Om te ontdekken wat klanten vinden van hun ervaringen met cateringservices, is gebruik gemaakt van beoordelingen op Telefoonboek.nl. Hier kunnen gebruikers naast het zoeken naar contactinformatie van bedrijven ook beoordelingen over bedrijven achter laten. Een cijfer van 0 tot 10 wordt toebedeeld op basis van de algemene indruk, de service en de prijs- kwaliteitverhouding. Daarnaast kan de beoordeling met een geschreven review worden toegelicht. In totaal zijn er 771 unieke reviews achtergelaten voor cateringbedrijven. Het gemiddelde cijfer hiervan is met een 7,7 een mooie voldoende.

Kwaliteit belangrijk voor positieve beoordeling

In totaal waren 579 van de 771 beoordelingen, dat wil zeggen 75%, positief. Het gemiddelde oordeel van de positieve beoordelingen is met een 9,5 erg hoog. Vooral cateraars die een goede kwaliteit leveren, kunnen rekenen op een hoog oordeel. Dit bleek in 35% van de beoordelingen het geval te zijn. Eén gebruiker meldt: “Het is dat ik vegetariër ben, anders zou ik mijn vingers erbij opeten.” Naast een goede smaak, blijkt ook een goede service een doorslaggevende reden te zijn voor een positieve beoordeling (33%). Behulpzaamheid en goede verzorging blijken daarbij bijzonder belangrijk. De gebruikers vinden het fijn als de cateraar zo veel mogelijk werk  uit handen neemt. Als laatste reden voor een positief oordeel wordt vaak een goede prijs-kwaliteitsverhouding genoemd.

Top drie meest voorkomende complimenten voor cateringbedrijven

Kwaliteit
Service
Prijs

Slechte service leidt tot negatieve beoordeling

De resterende 25% van de beoordelingen tonen een negatief oordeel. Het gemiddelde cijfer van deze beoordelingen is een 2,4. Vooral cateraars met een slechte service kunnen rekenen op een negatief oordeel (35%). In veel van deze reviews wordt beschreven dat de bezorging heeft plaatsgevonden en het eten daardoor koud was geleverd. Cateraars met onvriendelijk personeel kunnen ook steevast rekenen op een negatief oordeel. In andere reviews wordt uitgelegd dat de cateraar slecht telefonisch te bereiken is. Een andere doorslaggevende reden voor een negatieve beoordeling blijkt de prijs te zijn (28%). Ze vinden de (hoge) prijs niet gerechtvaardigd en denken de geleverde maaltijden zelf beter of voor minder geld te kunnen maken.

Top drie meest voorkomende verbeterpunten voor cateringbedrijven

Service
Prijs
Kwaliteit

Kwaliteit en service belangrijk bij beoordeling catering

Uit zowel de positieve als de negatieve reviews blijkt dat kwaliteit en service erg belangrijke aspecten zijn bij de beoordeling van cateringbedrijven.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: