Kwaliteit en service belangrijkste bij beoordeling cateringbedrijven

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

Het organiseren van een groot evenement, zoals een bruiloft of een familiefeest, kan erg stressvol zijn. Een belangrijk punt blijft het eten. Alles zelf koken is ontzettend tijdrovend en kan daardoor veel stress veroorzaken. Dit is één van de redenen waarom veel mensen ervoor kiezen om een cateringbedrijf in te schakelen. Maar wat vinden gebruikers over het algemeen van cateraars? Hoe worden deze beoordeeld, en aan welke punten hechten gebruikers bijzonder veel waarde? Telefoonboek.nl zocht het uit.

Beoordelingen op Telefoonboek.nl

Om te ontdekken wat klanten vinden van hun ervaringen met cateringservices, is gebruik gemaakt van beoordelingen op Telefoonboek.nl. Hier kunnen gebruikers naast het zoeken naar contactinformatie van bedrijven ook beoordelingen over bedrijven achter laten. Een cijfer van 0 tot 10 wordt toebedeeld op basis van de algemene indruk, de service en de prijs- kwaliteitverhouding. Daarnaast kan de beoordeling met een geschreven review worden toegelicht. In totaal zijn er 771 unieke reviews achtergelaten voor cateringbedrijven. Het gemiddelde cijfer hiervan is met een 7,7 een mooie voldoende.

Kwaliteit belangrijk voor positieve beoordeling

In totaal waren 579 van de 771 beoordelingen, dat wil zeggen 75%, positief. Het gemiddelde oordeel van de positieve beoordelingen is met een 9,5 erg hoog. Vooral cateraars die een goede kwaliteit leveren, kunnen rekenen op een hoog oordeel. Dit bleek in 35% van de beoordelingen het geval te zijn. Eén gebruiker meldt: “Het is dat ik vegetariër ben, anders zou ik mijn vingers erbij opeten.” Naast een goede smaak, blijkt ook een goede service een doorslaggevende reden te zijn voor een positieve beoordeling (33%). Behulpzaamheid en goede verzorging blijken daarbij bijzonder belangrijk. De gebruikers vinden het fijn als de cateraar zo veel mogelijk werk  uit handen neemt. Als laatste reden voor een positief oordeel wordt vaak een goede prijs-kwaliteitsverhouding genoemd.

Top drie meest voorkomende complimenten voor cateringbedrijven

Kwaliteit
Service
Prijs

Slechte service leidt tot negatieve beoordeling

De resterende 25% van de beoordelingen tonen een negatief oordeel. Het gemiddelde cijfer van deze beoordelingen is een 2,4. Vooral cateraars met een slechte service kunnen rekenen op een negatief oordeel (35%). In veel van deze reviews wordt beschreven dat de bezorging heeft plaatsgevonden en het eten daardoor koud was geleverd. Cateraars met onvriendelijk personeel kunnen ook steevast rekenen op een negatief oordeel. In andere reviews wordt uitgelegd dat de cateraar slecht telefonisch te bereiken is. Een andere doorslaggevende reden voor een negatieve beoordeling blijkt de prijs te zijn (28%). Ze vinden de (hoge) prijs niet gerechtvaardigd en denken de geleverde maaltijden zelf beter of voor minder geld te kunnen maken.

Top drie meest voorkomende verbeterpunten voor cateringbedrijven

Service
Prijs
Kwaliteit

Kwaliteit en service belangrijk bij beoordeling catering

Uit zowel de positieve als de negatieve reviews blijkt dat kwaliteit en service erg belangrijke aspecten zijn bij de beoordeling van cateringbedrijven.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: