Tekst nieuwe horeca-cao beschikbaar

6 december 2017 | Roy Spijker

De tekst van de nieuwe horeca-cao is vanaf nu te downloaden via de website van KHN. De cao loopt van 1 januari 2018 tot 31 december 2019. Naast een salarisverhoging biedt de cao ook duidelijkheid en perspectief voor medewerkers in de horeca. Horecaondernemers die lid zijn van KHN zijn verplicht ten minste deze nieuwe cao te volgen.

Klik hier om de tekst van de cao te downloaden.

Blij
Voorzitter Robèr Willemsen laat weten blij te zijn met deze nieuwe cao. Op de website van KHN zegt hij: "Het biedt duidelijkheid voor horecaondernemers en voor werknemers en legt een goede bodem in de arbeidsvoorwaarden. De cao zorgt voor een salarisverhoging voor onze medewerkers. Dat is mooi. Maar het zorgt er ook voor – en dat is minstens zo belangrijk, vind ik – dat er meer perspectief voor medewerkers komt. Met deze cao worden horecaondernemers gestimuleerd om opleidings- en ontplooiingsmogelijkheden te bieden en om te werken aan een goede en aantrekkelijke werkomgeving. Zo draagt de cao bij aan goed werkgeverschap."

Algemeen verbindend
KHN vraagt bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid aan om deze cao algemeen verbindend te verklaren. Dan geldt de nieuwe horeca-cao ook voor niet-KHN-leden en de arbeidsvoorwaarden dus voor alle medewerkers in de horeca.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards Video
Video: Baker & Moore wint Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Afgelopen vrijdag reikte het team van Lunchroom de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland uit aan Paul Bakker, de eigenaar van Baker & Moore in Rotterdam. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, ...

Columns
Column: Hoe zorg je dat je ambitie geen droom blijft?

Tuurlijk heb jij ambities. Elke ondernemer heeft die toch? Want je wilt groeien en je bedrijf continu verbeteren. Meer omzetten en meer overhouden. Meer vrije tijd en toch goed bezig zijn met je bedrijf. 'Ah’s en Oh’s' krijgen als mensen bij je binnenstappen en komen genieten. ...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zij...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: