Dit zijn de 10 meest geïnstagramde regionale gerechten

24 juni 2019 | Thijs Jacobs

Wat zet je op de kaart als je op social media een hit wilt zijn? Het  Britse bedrijf Gousto, dat maaltijdpakketten produceert, heeft 150 miljoen Instagram-posts doorzocht om te onthullen welke gerechten het vaakst werden gedeeld en in welke regio. In de regio New York zijn ze verzot op pizza, terwijl sushi in Tokio de boventoon voert.

Met behulp van een score die de hashtaggegevens van Instagram, gecombineerd met zoekvolume-informatie van Google Ads, kon de organisatie 353 van 's werelds meest populaire regionale en nationale gerechten in kaart brengen.

De resultaten bevestigen de populariteit van beproefde favorieten, waarbij comfortvoedsel, retrogerechten en afhaalmaaltijden uit Amerikaanse landen de boventoon voeren.

Pizza bovenaan de lijst

Bovenaan de lijst staat de welbekende pizza, de pizza met dikke bodem en veel toppings is een Amerikaans gerecht, met maar liefst 37,9 miljoen hashtagvermeldingen over New York, gevolgd door de hamburger op de tweede plaats, met 35 miljoen berichten (Texas, VS). Sushi kwam in de derde plaats, met 23,6 miljoen berichten (Tokyo, Japan).

Macarons waren de enige zoete traktatie in de lijst, met 5 miljoen berichten (Parijs, Frankrijk), waardoor het ook het meest Instagrammable Europese gerecht is.


De 10 meeste geïnstagramde regionale gerechten:

1. Pizza (New York, VS) - 37,9 miljoen posts
2. Hamburger (Texas, VS) - 35 miljoen berichten
3. Sushi (Tokio, Japan) - 23,6 miljoen posts
4. Biefstuk (Idaho, VS) - 10,2 miljoen posts
5. Macarons (Parijs, Frankrijk) - 5 miljoen posts
6. Pho (Hanoi, Vietnam) - 2,7 miljoen posts
7. Lamsvlees (Colorado, VS) - 2,3 miljoen posts
8. Gebakken kip (Mississippi, VS) - 2,1 miljoen posts
9. Pesto (Genua, Italië) - 1,7 miljoen posts
10. Poke (Hawaï, Noord-Amerika) - 1,5 miljoen posts

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: