Yoghurt Barn en Wereld Natuur Fonds promoten natuurvriendelijk eten

2 september 2020 | Thijs Jacobs

De natuur beschermen door gezond en lekker te eten: dat is het uitgangspunt van de actie van Yoghurt Barn met Het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL). Door vaker te kiezen voor plantaardig eten en bij voorkeur lokaal geproduceerd dragen consumenten actief bij aan natuurbescherming dichtbij én ver weg. Daarom biedt Yoghurt Barn, naast zuivel van Nederlandse biologische boeren, ook plantaardige zuivelalternatieven. De komende maanden gaat een deel van de opbrengst van een aantal Yoghurt Barn producten naar het Wereld Natuur Fonds.

De manier waarop we ons voedsel produceren heeft veel negatieve gevolgen voor de natuur. Bossen worden gekapt voor landbouwgrond en (kunst-)mest en chemische bestrijdingsmiddelen vervuilen onze bodem, lucht en water. De gevolgen voor natuur zijn desastreus. Denk aan ontbossing, insectensterfte, waterschaarste en bedreiging van unieke dieren en planten, zowel in Nederland als elders op de wereld.  Allemaal zaken die een kritische blik van de consument verdienen. En waar de consument zelf mee kan werken aan de oplossing.

Feel-good-food met positieve impact

Yoghurt Barn staat met haar dertien vestigingen in het land voor feel-good food met een positieve impact. Positief naar klimaat, mens en dier. Oprichter en eigenaar Wouter Staal: “We willen met biologische of plantaardige zuivel iedereen laten zien dat gezond en lekker eten goed kan samengaan met verantwoord eten. De samenwerking met WWF past heel goed in deze visie, want samen werken we naar een beter klimaat voor toekomstige generaties.”

Bewuster voedingspatroon

Samen gaan Yoghurt Barn en WWF-NL enkele biologische en plantaardige producten promoten om meer gasten bewust te maken van hun eigen voedingspatroon en ze te laten inzien dat lekker genieten van eten en drinken buitenshuis óók verantwoord kan zijn.

“Het eten van vlees, zuivel en eieren gaat vaak ten koste van natuur. Daarom denken we graag mee over ‘het menu van de toekomst’, waarin je vaker kiest voor plantaardig, lokaal en natuurvriendelijk eten”, zegt Anita van der Aa, Accountmanager Bedrijven van WWF: “Yoghurt Barn inspireert op een positieve en toegankelijke manier een brede groep mensen door te laten zien dat gezond en natuurvriendelijk eten lekker en leuk is ”

Over Yoghurt Barn

Yoghurt Barn is een Nederlands horecaconcept met sterke internationale ambitie dat sinds 2012 als enige het hele jaar door yoghurt buitenshuis brengt en klimaatpositief opereert. Elke gast heeft een positieve bijdrage aan het klimaat. Zij kunnen bij 13 Barns in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport terecht voor “coffee, yoghurt & more". Yoghurt Barn wil iedereen inspireren met feel-good food en haar fans meenemen in de wereld der yoghurtmogelijkheden. Het bedrijf streeft ernaar om goed te doen voor mens, dier en natuur. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Schiphol continueert samenwerking met HMSHost International

Amsterdam Airport Schiphol zet haar samenwerking met HMSHost International, de wereldleider op het gebied van eten & drinken, de komende jaren voort. Speerpunt in de samenwerking is de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In de nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, d...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Personalia Restaurant
Nieuwe restaurantmanager voor Wayback Burgers Breda

Sinds 7 september staat er een nieuwe kapitein in het vlaggenschip van Wayback Burgers in Breda; Roxanne Willemse. Met haar achtergrond in de keuken en het succesvol runnen van haar eigen bedrijf heeft ze alle tools in handen om het restaurant volledig eigen te maken en de groei van het restaurant i...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Nice 'n Easy
De verschillen tussen TGT en THT

De NVWA controleert of bedrijven die zich met eten bezig houden zich aan de wetten en regels houden. Op de website van dit overheidsorgaan legt de NVWA de verschillen uit tussen ‘ten minste houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot.’ In de meeste gevallen stelt de fabrikant van h...

Achtergronden Fastservice
5000 gratis patatjes voor jonge aardappelkenners

Medio september vindt de jaarlijkse aardappeloogst plaats, aldus het perfecte moment om stil te staan bij het verse product van Bram Ladage. Ter ere van de aardappeloogst, deelt de Rotterdamse patatkoning vanaf vandaag maar liefst 5000 patatjes uit aan jonge patatliefhebbers. Dit gebeurt echter niet...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: