Wiedewietsaus van Ter Marsch daadwerkelijk in productie

4 april 2017 | Thijs Jacobs

Familie Ter Marsch lanceert een nieuwe ambachtelijke sauzenlijn in hun drie horecazaken. Om dit onder de aandacht te brengen bij het publiek bedachten ze de spraakmakende Wiedewietsaus op basis van biologische cannabis die op de eerste zaterdag van april, 1 april, werd gelanceerd. Een ode aan Amsterdam en de Hollandse wietcultuur. De enthousiaste reacties die deze vermeende productlancering met zich meebracht waren overweldigend. Hetgeen de ondernemers alsnog deed besluiten om de Wiedewietsaus daadwerkelijk op de markt te brengen, naast de nieuwe Lookmayo en Truffelmayo. Vanaf half april zijn alle drie de sauzen verkrijgbaar bij de horecazaken van de Ter Marsch familie.

Ter Marsch & Co ambachtelijke sauzen
De ambachtelijke sauzen van de familie Ter Marsch worden dagelijks gebruikt in hun restaurants en worden bereid volgens de smaak en tradities van vroeger in een moderne uitvoering. De sauzen zijn vrij van conserveringsmiddelen, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. De Ter Marsch & Co Lookmayo en de Truffelmayo zijn inmiddels echte klassiekers bij de burger en de friet en nu tevens verkrijgbaar voor thuisgebruik.

Lookmayo & Truffelmayo
De knoflook in de Lookmayo wordt op lage temperatuur gekonfijt zodat de suikers van de knoflook langzaam karamelliseren en de saus een mooie ronde smaak geeft. De Zaanse mosterd zorgt voor een pittige smaak. Een topmayonaise voor bij de friet, salades en in een dressing.

De wintertruffel in de Truffelmayo wordt geraspt en op lage temperatuur getrokken zodat de olie een mooie aardse smaak van de truffel krijgt. In combinatie met scharreleieren ontstaat een volle, krachtige truffelmayonaise die uitstekend combineert met friet, salades en carpaccio van vlees of vis.

Wiedewietsaus
“De Wiedewietsaus is gemaakt op basis van de Cannabis Sativa plant”, verteld meneer Ter Marsch. “We hebben ons laten inspireren door de Hollandse wietcultuur en de opkomst van superfood. De hennepplant is namelijk van doorslaggevend belang geweest voor de mensheid voor duizenden jaren. Niet alleen is de plant gebruikt als genotsmiddel door onze voorouders, maar hennepzaden bleken tevens een geneeskrachtige werking te hebben. Rauwe cannabis bladeren worden steeds meer gebruikt in huishoudens en geven een unieke smaak aan dressings en pesto's. Ook hebben supermarkten in de afgelopen tien jaar een toestroom van hennep voedingsproducten gezien. Met goede reden ook; hennep zit vol met essentiële voedingsstoffen.”

De biologische Wiedewietsaus wordt gemaakt op basis van limoenmayonaise met hennepzaad, hennepzaadolie en rauwe cannabis bladeren. De romige, frisse limoenmayonaise combineert goed met de nootachtige hennepextracten en het hennepzaad zorgt voor een bite. Wiedewietsaus is een verrassend relaxte saus voor bij de friet, hamburger, in de salade en dressing en is vanaf half april daadwerkelijk te proeven.

De sauzen zijn te bestellen in het restaurant en te koop als ‘to go’ in flesjes van 250 ml voor €4,95 (Lookmayo) en €5,95 (Truffelmayo) en €9,50 (Wiedewietsaus).

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand een glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, een ambachtelijke vleeshouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit. Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ door horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championship in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’. De jongste telg in de familie is Café Ter Marsch die zich vanaf begin dit jaar tevens in de Witte de Withstraat in Rotterdam bevindt. Een hotspot voor lunch, diner en borrel met klassieke cocktails en de befaamde kippetjes van de houtskoolgrill.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: