’t Vliegend paard kiest weer voor de kassa’s van Van Hessen

7 augustus 2019 | redactie

't Vliegend Paard is gevestigd in het dorpscentrum van Nieuwkoop, in een prachtig pand uit 1612. Het interieur is knus en wanneer je binnen komt vallen meteen twee grote muurschilderingen op van de Haagsche kunstschilder Geer Huybers. Achter het pand ligt een verrassend groot terras, mét aanlegsteiger voor een boot. Het terras grenst aan een wandelgebied direct aan de Nieuwkoopse plassen.

Familie Baartman is al bijna 40 jaar eigenaar van het pand. Joop en Kitty Baartman namen restaurant 't Vliegend Paard over en verbouwden het tot discotheek. Na 21 jaar besloten ze dat het genoeg was. De deur ging dicht en het pand werd verbouwd. 't Vliegend Paard werd in datzelfde jaar een eetcafé. Sinds januari 2019 waait er een frisse wind, want dochter Marina heeft de zaak overgenomen. Marina: "We zijn gaan moderniseren, maar de uitstraling van een toegankelijk bruin café-restaurant moet behouden blijven. Dat hoort bij het pand. De sfeer moet blijven zoals die altijd was."

Smaak en gezelligheid staan centraal

Bij 't Vliegend Paard staat naast de gezelligheid ook smaak centraal. Onder leiding van chef-kok Anton is de kaart volledig vernieuwd. Van plateservice saté en balletje gehakt, gaan we nu naar een vers pannetje mosselen en een varkenshaasje met bacon en brie. Marina staat zelf ook graag in de keuken: "We vinden het belangrijk dat mensen echt lekker eten, maar zich ook op hun gemak voelen bij ons."

Toen de ouders van Marina in 2003 startten met het eetcafé 't Vliegend Paard kwam Van Hessen in beeld. De vader van Marina, Joop: "Eén van de accountmanagers van Van Hessen heeft ons toen geadviseerd de Inka kassa te nemen. Dat werkte perfect en was nooit kapot, maar als we wat nodig hadden hoefden we maar te bellen. We zijn altijd heel blij geweest met de service van Van Hessen."

Handhelds om sneller mee te kunnen werken

Niet alleen het interieur en de menukaart zijn onder leiding van Marina verfrist, ook het kassasysteem werd vernieuwd. Marina: "Omdat we zo'n groot terras hebben, wilde ik graag handhelds. Het werken met een handheld verhoogt het serviceniveau behoorlijk. Gasten worden daardoor beter en sneller geholpen. De tijd die we besparen met het heen en weer lopen van en naar de kassa kunnen we besteden aan de gasten. Daarnaast ziet de handheld er moderner uit dan het traditionele Amstel-boekje."

Ghislaine (accountmanager bij Van Hessen) heeft Marina geadviseerd over te stappen naar het ICRTouch kassasysteem. Ghislaine: "Ik heb gekeken naar de grootte van het bedrijf, het type organisatie en de wens van Marina om mogelijk te gaan werken met handhelds. ICRTouch biedt daar mooie combinaties voor. Ik vind het belangrijk te kijken naar de behoeftes van de klant en daar het beste advies voor uit te brengen."

ICRTouch's vlaggenschip 'TouchPoint' - wat 't Vliegend Paard nu gebruikt - is makkelijk in gebruik, betrouwbaar en snel. TouchPoint is meer dan 15 jaar geleden ontwikkeld en met dank aan jaarlijkse software updates blijft het vooruitstrevend. Het is een efficiënt en betrouwbaar kassasysteem.

Het systeem vraagt minimale training. Iedere medewerker is snel vertrouwd met het systeem.

Best wel spannend

Binnenkort gaat Marina de nieuwe kaart programmeren in ICRTouch. Dat vindt ze wel even spannend, maar ze weet dat ze voor hulp en advies altijd kan bellen met Van Hessen. "Zelfs als ik 's avonds bel word ik geholpen, dat weet ik zeker."

In dit karakteristieke pand kun je goed terecht voor een gezellig bakje koffie, maar ook voor heerlijke en betaalbare gerechten. Gasten zijn van woensdag t/m zondag van harte welkom bij 't Vliegend Paard vanaf 11.00 tot 22.00 uur. Op zaterdag is 't Vliegend Paard geopend van 10.00 tot 23.00 uur.

Voor meer informatie over de samenwerking tussen 't Vliegend Paard en Van Hessen neem je contact op met Ghislaine Robbers: grobbers@vanhessen.nl of 0180-442 800.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: