''Ons concept past goed in deze coronatijd''

4 februari 2021 | Redactie

Vinh Nguyen (38 jaar), startte op 8 december 2020, middenin de coronacrisis, in Rotterdam met zijn nieuwe horecabedrijf Saigon King. Vinh: "Het is een loempiakraam compleet in een nieuw jasje. Wij wilden af van het imago van witte snackwagen met alleen gefrituurd eten. Dit doen wij door het vanuit een moderne en stoere zeecontainer te doen. Niet alleen de buitenkant oogt nieuw en modern, ook de binnenkant is fris, modern en jong opgezet."

Vinh heeft HBO Ondernemerschap gestudeerd en heeft hiernaast ook nog eens een app development bedrijf. "Mijn ouders hebben altijd een loempiakraam gehad en toen zij hiermee wilden stoppen, heb ik het overgenomen.  Wel vond ik dat de loempiakraam toe was aan een nieuwe look, een look die anno 2020 mee kan met de tijd. Ik heb hiervoor een nieuwe plek gevonden voor Pathe de Kuip in Rotterdam om dit idee te verwezenlijken."

Concept past binnen lockdowntijdperk

Vinh ziet kansen in coronatijd: "Niet alleen was het de uitdaging om een compleet nieuwe concept en look te verzinnen, ook was het de uitdaging om een passend concept te vinden dat past midden in de coronacrisis en lockdowns. Om af te stappen van het wagentje met alleen gefrituurd eten, hebben wij gekozen om meer gezonde hapjes toe te voegen, met  producten zoals Vietnamese broodjes, lenterollen en bubble tea."

"Omdat wij midden in de coronacrisis zijn gestart was het een uitdaging om een weg te vinden in alle maatregelen van de overheid, zoals alleen afhaal. Ook zitten veel mensen nu veelal thuis en moest er iets verzonnen worden om mensen over de streep te trekken om toch even langs te gaan. Even wat afhalen bij ons moest dan ook aanvoelen als even weg van huis, naar een leuke plek. Wij hebben dan ook veel nadruk gelegd op de beleving in de zaak. Ondanks dat klanten maar kort binnen zijn, moet er een leuke, frisse sfeer hangen. Het personeel maakt een praatje met je en de muziek staat net iets harder. Nog belangrijker was dat dit alles ook zoveel mogelijk overkwam op onze sociaal media. Om zo nieuwsgierigheid te wekken om langs te komen."

"Ondanks dat we pas open zijn, heeft deze aanpak redelijk goed gewerkt. Onze social media is in korte tijd heel hard gegaan en ook de inloop van klanten is ondanks de omstandigheden goed." Je vindt meer info over deze prachtige horecazaak op Instagram: https://www.instagram.com/saigonking.nl/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Corona
Coronamaatregelen verlengd, terrassen misschien open op 31 maart

Alle coronamaatregelen worden verlengd tot dinsdag 30 maart. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend op de persconferentie. Als het R-getal onder de 1 blijft, ziet minister De Jonge kans om de terrassen per 31 maart te openen. Maar hij gaf ook aan dat de vooruitzichten voor een derde golf er niet go ...

Fastservice
Bram Ladage breidt vegetarisch assortiment uit

Flexitariër, vegetariër of veganist? Dan ben je ook bij Bram Ladage aan het juiste adres. De Rotterdamse patatkoning voegt deze week een duurzame oesterzwamkroket en veganistische NoChicken Nuggets toe aan het assortiment. Hiermee trapt Bram Ladage zijn Maand Zonder Vlees af: een maand waa ...

Interview Longread
Coronacrisis: van hotdogkeizer naar koekjeskoning

De onbetwiste hotdog- en cocktailkoning van Zwolle werd noodgedwongen een heuse koekjeskoning tijdens de coronacrisis. Rolf Dingerink vertelt over ondernemen in een turbulente tijd. Ten tijde van corona verantwoordelijkheid dragen voor een bedrijf in een branche die het zwaar heeft; dat brengt vele ...

Drinks Achtergronden
Zo verkoop je straks fors meer bier

Als de horeca straks (eindelijk) weer open mag, dan is het zaak om efficiënt en bewust te gaan verkopen. Kennis van sales is namelijk heel belangrijk om een zo hoog mogelijke omzet en marge te kunnen behalen. Ivo Thijssen (biersommelier en salestrainer) geeft daarom, in samenwerking met de Hore ...

Achtergronden
13 jaar geleden in Lunchroom: Lunch & Zo, Maastricht

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de welhaast onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verh ...

Interview Ondernemen Themamaand energie
Meer energie voor horecaondernemers

De horeca heeft het bijzonder zwaar. Noodlijdende ondernemers zijn naarstig op zoek naar perspectief, besparingen en nieuwe omzetstromen. Interne energie is volgens Sebastiaan Hooft - auteur van het boek ‘APK voor ondernemers’ en zelf een ondernemende duizendpoot - daarin ‘key&rsqu ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: