''Ons concept past goed in deze coronatijd''

Auteur: Redactie
Gastronomie 4 februari 2021
''Ons concept past goed in deze coronatijd''

Vinh Nguyen (38 jaar), startte op 8 december 2020, middenin de coronacrisis, in Rotterdam met zijn nieuwe horecabedrijf Saigon King. Vinh: "Het is een loempiakraam compleet in een nieuw jasje. Wij wilden af van het imago van witte snackwagen met alleen gefrituurd eten. Dit doen wij door het vanuit een moderne en stoere zeecontainer te doen. Niet alleen de buitenkant oogt nieuw en modern, ook de binnenkant is fris, modern en jong opgezet."

Vinh heeft HBO Ondernemerschap gestudeerd en heeft hiernaast ook nog eens een app development bedrijf. "Mijn ouders hebben altijd een loempiakraam gehad en toen zij hiermee wilden stoppen, heb ik het overgenomen.  Wel vond ik dat de loempiakraam toe was aan een nieuwe look, een look die anno 2020 mee kan met de tijd. Ik heb hiervoor een nieuwe plek gevonden voor Pathe de Kuip in Rotterdam om dit idee te verwezenlijken."

Concept past binnen lockdowntijdperk

Vinh ziet kansen in coronatijd: "Niet alleen was het de uitdaging om een compleet nieuwe concept en look te verzinnen, ook was het de uitdaging om een passend concept te vinden dat past midden in de coronacrisis en lockdowns. Om af te stappen van het wagentje met alleen gefrituurd eten, hebben wij gekozen om meer gezonde hapjes toe te voegen, met  producten zoals Vietnamese broodjes, lenterollen en bubble tea."

"Omdat wij midden in de coronacrisis zijn gestart was het een uitdaging om een weg te vinden in alle maatregelen van de overheid, zoals alleen afhaal. Ook zitten veel mensen nu veelal thuis en moest er iets verzonnen worden om mensen over de streep te trekken om toch even langs te gaan. Even wat afhalen bij ons moest dan ook aanvoelen als even weg van huis, naar een leuke plek. Wij hebben dan ook veel nadruk gelegd op de beleving in de zaak. Ondanks dat klanten maar kort binnen zijn, moet er een leuke, frisse sfeer hangen. Het personeel maakt een praatje met je en de muziek staat net iets harder. Nog belangrijker was dat dit alles ook zoveel mogelijk overkwam op onze sociaal media. Om zo nieuwsgierigheid te wekken om langs te komen."

"Ondanks dat we pas open zijn, heeft deze aanpak redelijk goed gewerkt. Onze social media is in korte tijd heel hard gegaan en ook de inloop van klanten is ondanks de omstandigheden goed." Je vindt meer info over deze prachtige horecazaak op Instagram: https://www.instagram.com/saigonking.nl/

Overig nieuws