Meer met soep met de Soup Rebels

7 oktober 2016 | Jorien Slager

Rosah, Stenn en Naresh zijn drie jonge chefs die je meenemen in de wereld van soep. Van de steegjes in Korea tot de hotspots in New York: de Soup Rebels inspireren je met tips en tricks vanuit alle uithoeken. Ook delen ze hoe je soep in het oog laat springen op de kaart en dus meer omzet maakt. Maar wie ze zijn en wat ze doen, kunnen ze nog beter zélf vertellen.

Rosah

Rosah is een zelfstandig werkend kok. Ze geeft kookworkshops en demonstraties en is chef private dining. ‘Als ik niet aan het koken of eten ben, zit ik met mijn hoofd bij de nieuwste culinaire websites en de laatste kookboeken. Koken is een ambacht en proeven is emotie.’ Haar favoriete soep? ‘Japanse misosoep. Of zomerse watermeloen gazpacho. Of mijn Bloody Mary soep.’

Naresh

Chef en designer in één, dat is Naresh. Met ‘Nareshtaurant’ maakt hij combinaties van smaken én voedt hij je design cravings. Niet onopgemerkt: Naresh is genomineerd voor verschillende designawards en kookte op de laatste edities van de Dutch Design Week. Welke soep Naresh het liefst eet? Duidelijk. ‘Surinaamse saotosoep is mijn lievelingssoep.’

Stenn

Stenn? Een ondernemer op wielen. Als eigenaar van Mi! streetfood trucks, is Stenn spotter van trends en weet hij precies wat ‘done' and ‘not done’ is op streetfood festivals. Met zijn eigen trucks vertaalt hij wereldse smaken naar Belgische goesting. Welke soep Stenn niet kan weerstaan? ‘De Thaise Tom Kha Kai.’

Ook meer met soep doen? Hier vind je recepten!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: