Jongeren met het hart op de goede plek gaan gezond ondernemen

30 juni 2017 | Thijs Jacobs

Een aantal jonge studenten start met een verrassende Aziatische fastserviceformule. Het franchiseconcept is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Het motto ‘Eat with your heart!’ maakt de ambitie duidelijk: uitgroeien tot een complete lifestyle voor jongvolwassenen. Geïnspireerd door een zeer ervaren franchisegever, werken ze volledig volgens de nieuwe franchisewetgeving.

De initiatiefnemers van de nieuwe formule staan onder leiding van Boris van Leeuwen. Hij heeft naast zijn studie commerciële economie als leidinggevende bij Vitaria Eeterij Family IJburg in Amsterdam veel ervaring opgedaan met franchise en fast food. De ervaren horecaondernemer Wim Markwat heeft Boris geënthousiasmeerd om zijn vernieuwende ideeën niet in Amerika maar in Nederland te verwerken in de Aziatische natural food formule.


Jong team


In plaats van een grote organisatie komt er een klein, jong en sterk team onder leiding van Boris. Zij werken nauw samen met een groot aantal partners die allemaal hun eigen inbreng, specialiteit en kennis aandragen. Alle betrokkenen bij het concept barsten van de energie en ambitie, omdat ze het vertrouwen hebben in een groot succes.
Momenteel zijn er een tiental kandidaat-franchisenemers en is het team bezig met diverse locaties. Rond de maanden juli en augustus starten de eerste stores. Afgelopen weekend is het jonge team samen met een aantal betrokken partners naar Londen gevlogen om nog meer inspiratie op te doen. Deze trip was ook het officiële startsein voor de nieuwe organisatie.

&-teken


De nieuwe naam van de franchiseketen wordt binnenkort onthuld. In het logo is een &-teken opgenomen. De jonge initiatiefnemers communiceren via een eigen, modern taalgebruik. Ze hebben zich laten inspireren door concepten als Bluestone Lane, Two Hands, Westville en Leon uit steden als New York, Los Angeles, Londen, Parijs.
In samenwerking met een aantal ervaren professionals hebben de jonge startende ondernemers de afgelopen maanden een formule ontwikkeld. De ambitie is om deze te laten uitgroeien tot een complete lifestyle. Het gaat daarbij niet alleen om een basisproduct, maar om de hele beleving. Elk detail wordt daarbij uitgedacht en tot in de puntjes ontwikkeld, om zo echt succesvol te zijn.

Vier pijlers


Aziatisch, natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid zijn de 4 pijlers van de formule. Bij de producten ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van niet natuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout. 


Het principe van fastfood blijft daarbij voorop staan. De voorbereiding van de producten vindt voornamelijk centraal plaats. In de stores is de bewerking en presentatie snel, efficiënt en voedselveilig. Eerlijkheid staat hierbij hoog in het vaandel. De voedingsinformatie met betrekking tot calorieën, suiker, zout en gluten is transparant . De consument kan zo vooraf bewust zijn keuze maken.


Voor de franchisenemers en de medewerkers is totale bevlogenheid een must. Daarbij is maatschappelijke betrokkenheid het uitgangspunt. Het volledige team van een store zal in de lokale omgeving actief zijn. Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.


Actieve begeleiding franchisenemers


Het actief begeleiden van de franchisenemers is het fundament voor de nieuwe franchiseorganisatie. De nieuwe wetgeving vraagt van de franchisegever meer ondersteuning en een actieve begeleiding. Bij het nieuwe concept wordt in opdracht van een kandidaat-franchisenemer een onafhankelijk haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd. De nieuwe franchise-organisatie presenteert dus geen verwachtingen, toezeggingen, prognoses en vergelijkingen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca
Monique van Gevelt: gaat het nu werkelijk zo goed met de horeca?

Als ik de berichten in de media lees, dan zit de horeca in zijn gloriejaren. De omzet plust, kwartaal na kwartaal, en de bomen schijnen tot in de hemel te groeien. De cijfers van het CBS zijn dan ook lovend. Na de harde klap van 2008 zit de horeca ondertussen op het hoogst gemeten omzetniveau ooi...

Events Achtergronden
Groot succes voor horecavakbeurs HorecaEvenTT

De elfde editie van de horecavakbeurs HorecaEvenTT, die van 5 tot en met 7 februari in Assen werd gehouden, is op alle fronten een groot succes geweest. De beurs noteerde een bezoekersrecord – vooral op de maandag was het gigantisch druk – een deelnemersrecord en een beursoppervlakte die...

Regelgeving KHN
KHN stuurt brandbrief naar staatssecretaris VWS over verbod rookruimten in de horeca

De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent kort gezegd dat, op basis van een WHO-verdrag, rookruimten in horeca-inrichtingen niet langer zijn toegestaan. Dat zorgt voor grote onrust bij veel horecaondernemers, want de uitspraak heeft grote impact op de gastvrijheid e...

Food Achtergronden
Nieuw: Koreaans streetfood in Twentsche Foodhal

De Twentsche Foodhal opent in de komende weken drie nieuwe keukens, en breidt hiermee het aanbod in één klap flink uit. Vanaf dit weekend kun je als gast in de foodhal Koreaans streetfood bestellen. En in de eerste week van maart openen een Indiase keuken én een gloednieuw burge...

Interview KHN
De strijd tussen KHN en de marktleiders

In deze serie bespreekt De Restaurantkrant de hete hangijzers in de veranderlijke wereld van de horeca. In de eerste aflevering; de groeiende macht van Thuisbezorgd, IENS en Booking. De Koninklijke Horeca Nederland zet zich als brancheorganisatie in om een zo eerlijk mogelijk speelveld voor de hore...

Ontbijt Achtergronden
Croissantje onmisbaar bij Nederlands Valentijnsontbijt

De meeste Nederlanders worden op Valentijnsdag graag verrast met een klassiek croissantje, eitje en een glas sap. Dit blijkt uit een steekproef van slaapspecialist Bedden.nl onder 855 respondenten, waar werd gevraagd naar de Valentijnsgewoontes van Nederlandse koppels. Croissantje De absolute ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: