Jongeren met het hart op de goede plek gaan gezond ondernemen

30 juni 2017 | Thijs Jacobs

Een aantal jonge studenten start met een verrassende Aziatische fastserviceformule. Het franchiseconcept is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Het motto ‘Eat with your heart!’ maakt de ambitie duidelijk: uitgroeien tot een complete lifestyle voor jongvolwassenen. Geïnspireerd door een zeer ervaren franchisegever, werken ze volledig volgens de nieuwe franchisewetgeving.

De initiatiefnemers van de nieuwe formule staan onder leiding van Boris van Leeuwen. Hij heeft naast zijn studie commerciële economie als leidinggevende bij Vitaria Eeterij Family IJburg in Amsterdam veel ervaring opgedaan met franchise en fast food. De ervaren horecaondernemer Wim Markwat heeft Boris geënthousiasmeerd om zijn vernieuwende ideeën niet in Amerika maar in Nederland te verwerken in de Aziatische natural food formule.


Jong team


In plaats van een grote organisatie komt er een klein, jong en sterk team onder leiding van Boris. Zij werken nauw samen met een groot aantal partners die allemaal hun eigen inbreng, specialiteit en kennis aandragen. Alle betrokkenen bij het concept barsten van de energie en ambitie, omdat ze het vertrouwen hebben in een groot succes.
Momenteel zijn er een tiental kandidaat-franchisenemers en is het team bezig met diverse locaties. Rond de maanden juli en augustus starten de eerste stores. Afgelopen weekend is het jonge team samen met een aantal betrokken partners naar Londen gevlogen om nog meer inspiratie op te doen. Deze trip was ook het officiële startsein voor de nieuwe organisatie.

&-teken


De nieuwe naam van de franchiseketen wordt binnenkort onthuld. In het logo is een &-teken opgenomen. De jonge initiatiefnemers communiceren via een eigen, modern taalgebruik. Ze hebben zich laten inspireren door concepten als Bluestone Lane, Two Hands, Westville en Leon uit steden als New York, Los Angeles, Londen, Parijs.
In samenwerking met een aantal ervaren professionals hebben de jonge startende ondernemers de afgelopen maanden een formule ontwikkeld. De ambitie is om deze te laten uitgroeien tot een complete lifestyle. Het gaat daarbij niet alleen om een basisproduct, maar om de hele beleving. Elk detail wordt daarbij uitgedacht en tot in de puntjes ontwikkeld, om zo echt succesvol te zijn.

Vier pijlers


Aziatisch, natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid zijn de 4 pijlers van de formule. Bij de producten ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van niet natuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout. 


Het principe van fastfood blijft daarbij voorop staan. De voorbereiding van de producten vindt voornamelijk centraal plaats. In de stores is de bewerking en presentatie snel, efficiënt en voedselveilig. Eerlijkheid staat hierbij hoog in het vaandel. De voedingsinformatie met betrekking tot calorieën, suiker, zout en gluten is transparant . De consument kan zo vooraf bewust zijn keuze maken.


Voor de franchisenemers en de medewerkers is totale bevlogenheid een must. Daarbij is maatschappelijke betrokkenheid het uitgangspunt. Het volledige team van een store zal in de lokale omgeving actief zijn. Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.


Actieve begeleiding franchisenemers


Het actief begeleiden van de franchisenemers is het fundament voor de nieuwe franchiseorganisatie. De nieuwe wetgeving vraagt van de franchisegever meer ondersteuning en een actieve begeleiding. Bij het nieuwe concept wordt in opdracht van een kandidaat-franchisenemer een onafhankelijk haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd. De nieuwe franchise-organisatie presenteert dus geen verwachtingen, toezeggingen, prognoses en vergelijkingen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Michelin Interview
Michelinsterren: Topchef Margo Reuten wrijft over haar glazen bol

Op maandag 11 december worden de Michelinsterren weer uitgedeeld in Nederland, maar ongetwijfeld zullen er ook enkele chefs met een beteuterd gezicht de hoofdstad verlaten na de bekendmaking. Topchef Margo Reuten van tweesterrenrestaurant Da Vinci in Maasbracht heeft al veel uitreikingen meegemaakt ...

Achtergronden
De Haven van Huizen organiseert inzamelactie voor Speelgoedbank Hilversum

Voor kinderen uit gezinnen die het minder breed hebben is een verjaardagscadeautje of een Sinterklaas- of kerstcadeau geen vanzelfsprekendheid. Om ook die kinderen de mogelijkheid te bieden onbezorgd te spelen, zamelt restaurant De Haven van Huizen de hele maand december speelgoed in voor Speelgoedb...

Bezorgen
Online platform ‘KEDAI’ geeft foodondernemers hun onafhankelijkheid terug

Het nieuwe online platform Kedai (Kedai betekent winkel) geeft fastfood- en bezorgrestaurant-ondernemers hun onafhankelijkheid weer terug. Het platform biedt, anders dan de huidige aanbieders, een model waarbij deze ondernemers deels eigenaar kunnen worden van het platform. De afhankelijkheid van gr...

Achtergronden
Top 10 best gelezen artikelen op lunchroom.nl

Het einde van het jaar nadert. Tijd om terug te blikken op een bewogen jaar. We hebben een overzicht gemaakt van de meest gelezen artikelen op lunchroom.nl. We weten nu dat er vaak gezocht wordt op mosselen en de beste naam van een lunchroom. Hier komen de 10 meest gelezen items! 1. 7 misverst...

Opening
Nieuwe vestiging De Beren opent haar deuren in Schiedam 

Op vrijdag 8 december opent in Schiedam een nieuwe vestiging van horecaketen De Beren. Het restaurant bevindt zich op de locatie Schieveste, een vernieuwd complex tussen station Schiedam- Centrum en de A20. Door de centrale ligging leent het restaurant zich uitstekend voor een complete avond uit. Fr...

Opening
Johnny's Burger Company opent in Tilburg

Op woensdag 6 december opende de snelgroeiende hamburgerzaak Johnny’s Burger Company stilletjes een nieuwe vestiging in het bourgondische Tilburg. De 19 de vestiging van de Amerikaans georiënteerde hamburgerzaak vindt zijn standplaats op het bekende Pieter Vreedeplein en wordt gerund door...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: