Jongeren met het hart op de goede plek gaan gezond ondernemen

30 juni 2017 | Thijs Jacobs

Een aantal jonge studenten start met een verrassende Aziatische fastserviceformule. Het franchiseconcept is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Het motto ‘Eat with your heart!’ maakt de ambitie duidelijk: uitgroeien tot een complete lifestyle voor jongvolwassenen. Geïnspireerd door een zeer ervaren franchisegever, werken ze volledig volgens de nieuwe franchisewetgeving.

De initiatiefnemers van de nieuwe formule staan onder leiding van Boris van Leeuwen. Hij heeft naast zijn studie commerciële economie als leidinggevende bij Vitaria Eeterij Family IJburg in Amsterdam veel ervaring opgedaan met franchise en fast food. De ervaren horecaondernemer Wim Markwat heeft Boris geënthousiasmeerd om zijn vernieuwende ideeën niet in Amerika maar in Nederland te verwerken in de Aziatische natural food formule.


Jong team


In plaats van een grote organisatie komt er een klein, jong en sterk team onder leiding van Boris. Zij werken nauw samen met een groot aantal partners die allemaal hun eigen inbreng, specialiteit en kennis aandragen. Alle betrokkenen bij het concept barsten van de energie en ambitie, omdat ze het vertrouwen hebben in een groot succes.
Momenteel zijn er een tiental kandidaat-franchisenemers en is het team bezig met diverse locaties. Rond de maanden juli en augustus starten de eerste stores. Afgelopen weekend is het jonge team samen met een aantal betrokken partners naar Londen gevlogen om nog meer inspiratie op te doen. Deze trip was ook het officiële startsein voor de nieuwe organisatie.

&-teken


De nieuwe naam van de franchiseketen wordt binnenkort onthuld. In het logo is een &-teken opgenomen. De jonge initiatiefnemers communiceren via een eigen, modern taalgebruik. Ze hebben zich laten inspireren door concepten als Bluestone Lane, Two Hands, Westville en Leon uit steden als New York, Los Angeles, Londen, Parijs.
In samenwerking met een aantal ervaren professionals hebben de jonge startende ondernemers de afgelopen maanden een formule ontwikkeld. De ambitie is om deze te laten uitgroeien tot een complete lifestyle. Het gaat daarbij niet alleen om een basisproduct, maar om de hele beleving. Elk detail wordt daarbij uitgedacht en tot in de puntjes ontwikkeld, om zo echt succesvol te zijn.

Vier pijlers


Aziatisch, natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid zijn de 4 pijlers van de formule. Bij de producten ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van niet natuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout. 


Het principe van fastfood blijft daarbij voorop staan. De voorbereiding van de producten vindt voornamelijk centraal plaats. In de stores is de bewerking en presentatie snel, efficiënt en voedselveilig. Eerlijkheid staat hierbij hoog in het vaandel. De voedingsinformatie met betrekking tot calorieën, suiker, zout en gluten is transparant . De consument kan zo vooraf bewust zijn keuze maken.


Voor de franchisenemers en de medewerkers is totale bevlogenheid een must. Daarbij is maatschappelijke betrokkenheid het uitgangspunt. Het volledige team van een store zal in de lokale omgeving actief zijn. Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.


Actieve begeleiding franchisenemers


Het actief begeleiden van de franchisenemers is het fundament voor de nieuwe franchiseorganisatie. De nieuwe wetgeving vraagt van de franchisegever meer ondersteuning en een actieve begeleiding. Bij het nieuwe concept wordt in opdracht van een kandidaat-franchisenemer een onafhankelijk haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd. De nieuwe franchise-organisatie presenteert dus geen verwachtingen, toezeggingen, prognoses en vergelijkingen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunch
Wat eet men wereldwijd tijdens de lunch?

Lunchen op kantoor, bij ons in Nederland is dat meestal snel even een broodje. 1 op de 3 eet zijn lunch alleen. En 20% doet dat vaak ook nog eens achter zijn bureau. Maar wat eten ze in andere landen? En hoe verhoudt ons populaire broodje kaas zich tot de keuzes die ze in onze buurlanden maken? W...

Opening Achtergronden
BRAM’S Gourmet Frites opent vestiging in Delft

Voor een portie overheerlijke frites met Stoof kan het publiek in Delft vanaf 22 augustus terecht bij BRAM’S Gourmet Frites op het terrein van de Makro aan de Schieweg. Hier opent een nieuwe containervestiging van de bekende frietformule. Eigenaar Rocco Ladage vertelt enthousiast over de ni...

Internationaal
Lijst van schone en vieze horeca in Frankrijk

De Franse overheid controleert de horeca op naleving van geldende regels met betrekking tot hygiëne. De keuringsdienst heeft nu de bevindingen geopenbaard, dus wie Frankrijk bezoekt, kan via deze weg de horeca checken op netheid. Op deze website vind je de beoordelingen. Overigens moesten...

Wijn
Duurdere wijn smaakt echt beter

Duurdere wijn wordt vaker beoordeeld als betere wijn, zelfs als deze wordt vergeleken met een identieke wijn waar een lager prijskaartje aan hangt. Duitse wetenschappers hebben hier bewijs voor gevonden. Eerdere psychologische studies gaven al aan dat ons brein op deze wijze functioneert, en dit ond...

Economie
CBS: steeds meer banen en horeca in de voorhoede

In het tweede kwartaal van 2017 is het aantal banen opnieuw toegenomen. Op jaarbasis is de banengroei de grootste sinds 2008. Ook het aantal vacatures nam in het tweede kwartaal sterk toe. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste kwartaalcijfers over de arbeidsmarkt. Sterkste toename banen sind...

Food Events
Pittig foodfestival in Eindhoven

De zesde editie van Dutch Chili Festival vindt plaats op zondag 10 september in het Klokgebouw Eindhoven. Dutch Chili Fest is het enige Nederlandse festival dat geheel in het teken staat van de chilipeper. Er zijn verschillende wedstrijden om te bepalen wie de grootste portie pittigheid aankan, e...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: