Jongeren met het hart op de goede plek gaan gezond ondernemen

30 juni 2017 | Thijs Jacobs

Een aantal jonge studenten start met een verrassende Aziatische fastserviceformule. Het franchiseconcept is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Het motto ‘Eat with your heart!’ maakt de ambitie duidelijk: uitgroeien tot een complete lifestyle voor jongvolwassenen. Geïnspireerd door een zeer ervaren franchisegever, werken ze volledig volgens de nieuwe franchisewetgeving.

De initiatiefnemers van de nieuwe formule staan onder leiding van Boris van Leeuwen. Hij heeft naast zijn studie commerciële economie als leidinggevende bij Vitaria Eeterij Family IJburg in Amsterdam veel ervaring opgedaan met franchise en fast food. De ervaren horecaondernemer Wim Markwat heeft Boris geënthousiasmeerd om zijn vernieuwende ideeën niet in Amerika maar in Nederland te verwerken in de Aziatische natural food formule.


Jong team


In plaats van een grote organisatie komt er een klein, jong en sterk team onder leiding van Boris. Zij werken nauw samen met een groot aantal partners die allemaal hun eigen inbreng, specialiteit en kennis aandragen. Alle betrokkenen bij het concept barsten van de energie en ambitie, omdat ze het vertrouwen hebben in een groot succes.
Momenteel zijn er een tiental kandidaat-franchisenemers en is het team bezig met diverse locaties. Rond de maanden juli en augustus starten de eerste stores. Afgelopen weekend is het jonge team samen met een aantal betrokken partners naar Londen gevlogen om nog meer inspiratie op te doen. Deze trip was ook het officiële startsein voor de nieuwe organisatie.

&-teken


De nieuwe naam van de franchiseketen wordt binnenkort onthuld. In het logo is een &-teken opgenomen. De jonge initiatiefnemers communiceren via een eigen, modern taalgebruik. Ze hebben zich laten inspireren door concepten als Bluestone Lane, Two Hands, Westville en Leon uit steden als New York, Los Angeles, Londen, Parijs.
In samenwerking met een aantal ervaren professionals hebben de jonge startende ondernemers de afgelopen maanden een formule ontwikkeld. De ambitie is om deze te laten uitgroeien tot een complete lifestyle. Het gaat daarbij niet alleen om een basisproduct, maar om de hele beleving. Elk detail wordt daarbij uitgedacht en tot in de puntjes ontwikkeld, om zo echt succesvol te zijn.

Vier pijlers


Aziatisch, natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid zijn de 4 pijlers van de formule. Bij de producten ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van niet natuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout. 


Het principe van fastfood blijft daarbij voorop staan. De voorbereiding van de producten vindt voornamelijk centraal plaats. In de stores is de bewerking en presentatie snel, efficiënt en voedselveilig. Eerlijkheid staat hierbij hoog in het vaandel. De voedingsinformatie met betrekking tot calorieën, suiker, zout en gluten is transparant . De consument kan zo vooraf bewust zijn keuze maken.


Voor de franchisenemers en de medewerkers is totale bevlogenheid een must. Daarbij is maatschappelijke betrokkenheid het uitgangspunt. Het volledige team van een store zal in de lokale omgeving actief zijn. Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.


Actieve begeleiding franchisenemers


Het actief begeleiden van de franchisenemers is het fundament voor de nieuwe franchiseorganisatie. De nieuwe wetgeving vraagt van de franchisegever meer ondersteuning en een actieve begeleiding. Bij het nieuwe concept wordt in opdracht van een kandidaat-franchisenemer een onafhankelijk haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd. De nieuwe franchise-organisatie presenteert dus geen verwachtingen, toezeggingen, prognoses en vergelijkingen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Iens komt met eigen festival

IENS introduceert het eerste IENS Festival. Een unieke online campagne, waarbij restaurants bezoekers voordelig laten kennismaken met hun keuken en gastvrijheid. Van 26 oktober tot en met 30 november geven honderden restaurants in heel Nederland 50 procent korting op de gehele rekening aan gasten di...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Column Monique van Gevelt: Dertien in een dozijn

In de horeca vliegen de trends en concepten je om de oren. Iedereen wil een graantje meepikken als een trend of concept succesvol blijkt. En daarom verandert menig horecabedrijf weleens van concept of past op zijn minst het assortiment aan. Er verschijnt wat nieuws aan de horecahorizon en vervolgens...

Regelgeving
AirDnD weizigd naam op last van Airbnb

Het Nederlandse platform voor huiskamerrestaurant, AirDnD, heeft zijn naam veranderd in ShareDnD. De naamswijziging was nodig, omdat Airbnb dreigde met juridische stappen tegen de website. "We hebben besloten onze naam te veranderen, omdat wij als startende onderneming niet de financiël...

Vlees cijfers
Vleesverbruik niet verder gedaald

De daling in vleesverbruik heeft zich in 2016 niet doorgezet. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research in opdracht van Wakker Dier. In 2016 verbruikte de Nederlander met ruim 76 kilo vrijwel evenveel vlees als in het jaar ervoor. Wakker Dier is bezorgd: “De huidige vleesconsum...

Horeca Opening
HMSHost zoekt stadscentrum Utrecht op en opent zaken

Na de luchthavens Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, maakt horeca-exploitant HMSHost International een strategische stap naar een stadscentrum. In de Stadskamer in het Utrechtse Hoog Catharijne opende HMSHost drie concepten; LEON, Comptoir Libanai...

Culinair Internationaal
10 restaurants om voor naar New York te reizen

Dat New York oneindig veel goede restaurants telt is geen geheim meer. In deze stad ontstaan food trends die over de hele wereld worden gekopieerd. Maar welke restaurants zijn nou echt de moeite waard en zo bijzonder om speciaal naar New York voor af te reizen? Foodies en lekkerbekken opgelet, deze ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: