Interview: 'Vier jaar later profiteren we nog steeds'

30 juni 2017 | Roy Spijker

Trots waren Rob en Aniëlka van lunchroom Smaak in Rijen, toen hun broodje The Social Club in 2013 de wedstrijd om Het Lekkerste Lunchroombroodje won. Volgens Rob brengt deze overwinning vier jaar later nog steeds voordelen met zich mee. 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN LUNCHROOM

"The Social club wordt nog steeds veel verkocht,” zegt Rob. “Het populairste broodje op de kaart is het niet meer, maar als we tegen gasten zeggen dat dit broodje ooit is uitgeroepen als Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland reageren ze enthousiast. Op de menukaart staat ook geschreven dat het broodje de wedstrijd heeft gewonnen en je ziet toch dat dit werkt. Het staat nog altijd in de top 5 van meest bestelde gerechten. We gebruiken de titel die we hebben gewonnen nog steeds in onze correspondentie. Vier jaar later profiteren we nog steeds."

Positieve vibe
Door mee te doen aan Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland merkte Rob dat dit op vele vlakken positief uitpakte. "Er ontstond een positieve vibe in onze zaak. De mensen in de keuken werden gemotiveerd om iets creatiefs te bedenken, maar ook om de kwaliteit van de broodjes te waarborgen. Daarnaast merkten we dat onze gasten er blij van werden dat The Social Club is uitgeroepen tot Het Lekkerste Lunchroombroodje van 2013. Mensen in Rijen vertelden vol trots aan familieleden die ergens anders vandaan kwamen dat ze hier lekker konden lunchen. We kregen het zeker in de eerste maanden heel druk. De omzet steeg met 15 tot 20 procent in deze periode."

Inspiratie
The Social Club is een broodje voor twee personen, dat is belegd met reepjes gemarineerde biefstuk, gerookte zalm, zoetzure wortel, komkommer, witte koolsalade en een gamba wasabi-delight. De inspiratie voor dit gerecht is opgedaan bij een eerdere winnaar van Het Lekkerste Lunchroombroodje. "Ik heb twee koks naar ’t Stief Kwartierke in Breda (winnaar Het Lekkerste Lunchroombroodje 2012 met ‘say cheese’, red.) gestuurd om inspiratie op te doen. Daar hebben zij gezien hoe het is om met lokale streekproducten te werken. Hier is The Social Club uit ontstaan. Dat is dan ook een tip die ik andere lunchrooms mee wil geven. Kijk bij collega’s en laat je inspireren."

Word jij de winnaar van Het Lekkerste Lunchroombroodje 2017?

Wil jij net als Rob & Aniëlka ook de prijs voor Het Lekkerste Lunchroombroodje winnen? Dat kan! Stuur ons de receptuur en een foto van je broodje (of iets wat er op lijkt: een bagel mag dus ook). Klik hier om je in te schrijven voor de wedstrijd. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Internationaal Mensen
Naft bier wint gold award op internationale bierverkiezing

Het Gentse Naft bier, gebrouwen door Brandstof, een nieuwe brouwerij gestart door 2 jonge ondernemers uit Gent, valt in de prijzen op de Frankfurt International Trophy. De internationale bier- en wijnverkiezing - die jaarlijks plaatsvindt in Frankfurt in Duitsland - heeft uit meer dan 3800 bieren, w ...

KHN
KHN wil horeca volledig open voor 1 juni

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat de horeca sneller en onbeperkt open moet. Dat laat de brancheveniging weten middels een persbericht. KHN-voorzitter Robèr Willemsen vindt het openen van de terrassen onvoldoende. “Bij de aangekondigde versoepelingen per 28 april, wil KHN d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: