Interview: 'Vier jaar later profiteren we nog steeds'

30 juni 2017 | Roy Spijker

Trots waren Rob en Aniëlka van lunchroom Smaak in Rijen, toen hun broodje The Social Club in 2013 de wedstrijd om Het Lekkerste Lunchroombroodje won. Volgens Rob brengt deze overwinning vier jaar later nog steeds voordelen met zich mee. 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN LUNCHROOM

"The Social club wordt nog steeds veel verkocht,” zegt Rob. “Het populairste broodje op de kaart is het niet meer, maar als we tegen gasten zeggen dat dit broodje ooit is uitgeroepen als Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland reageren ze enthousiast. Op de menukaart staat ook geschreven dat het broodje de wedstrijd heeft gewonnen en je ziet toch dat dit werkt. Het staat nog altijd in de top 5 van meest bestelde gerechten. We gebruiken de titel die we hebben gewonnen nog steeds in onze correspondentie. Vier jaar later profiteren we nog steeds."

Positieve vibe
Door mee te doen aan Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland merkte Rob dat dit op vele vlakken positief uitpakte. "Er ontstond een positieve vibe in onze zaak. De mensen in de keuken werden gemotiveerd om iets creatiefs te bedenken, maar ook om de kwaliteit van de broodjes te waarborgen. Daarnaast merkten we dat onze gasten er blij van werden dat The Social Club is uitgeroepen tot Het Lekkerste Lunchroombroodje van 2013. Mensen in Rijen vertelden vol trots aan familieleden die ergens anders vandaan kwamen dat ze hier lekker konden lunchen. We kregen het zeker in de eerste maanden heel druk. De omzet steeg met 15 tot 20 procent in deze periode."

Inspiratie
The Social Club is een broodje voor twee personen, dat is belegd met reepjes gemarineerde biefstuk, gerookte zalm, zoetzure wortel, komkommer, witte koolsalade en een gamba wasabi-delight. De inspiratie voor dit gerecht is opgedaan bij een eerdere winnaar van Het Lekkerste Lunchroombroodje. "Ik heb twee koks naar ’t Stief Kwartierke in Breda (winnaar Het Lekkerste Lunchroombroodje 2012 met ‘say cheese’, red.) gestuurd om inspiratie op te doen. Daar hebben zij gezien hoe het is om met lokale streekproducten te werken. Hier is The Social Club uit ontstaan. Dat is dan ook een tip die ik andere lunchrooms mee wil geven. Kijk bij collega’s en laat je inspireren."

Word jij de winnaar van Het Lekkerste Lunchroombroodje 2017?

Wil jij net als Rob & Aniëlka ook de prijs voor Het Lekkerste Lunchroombroodje winnen? Dat kan! Stuur ons de receptuur en een foto van je broodje (of iets wat er op lijkt: een bagel mag dus ook). Klik hier om je in te schrijven voor de wedstrijd. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Onderzoek: consument heeft begrip voor horecamaatregelen horeca

Namens de Nederlandse horecaondernemers en Bureau Fris, heeft House of Watt onderzoek gedaan naar de behoeftes van de horecagast in de nieuwe 'anderhalvemetereconomie'. Wat is de mening over het werken in shifts, een minimale besteding en het gebruiik van schermen in de horeca. Welke hore...

Internationaal Coronacrisis
Corona-uitbraak Duitsland: regels in restaurant werden niet nageleefd

De corona-uitbraak in het Duitse district Leer, vlak over de grens bij Nieuweschans, is niet uit de lucht komen vallen. Het niet naleven van de hygiëneregels tijdens een besloten feest in een restaurant staat aan de basis van de uitbraak, zo melden de Duitse autoriteiten. Elf personen zijn b...

Coffeelicious gelooft niet in de anderhalvemetereconomie en sluit locatie Rotterdam

Sinds de start van de coronacrisis heeft Coffeelicious er alles aan gedaan om het hoofd boven water te houden. Met succes. Echter nemen zij nu rigoureuze maatregelen om hun business weer gezond te maken en te behouden. De eerste knoop is doorgehakt: Coffeelicious Rotterdam sluit na dit weekend de...

Economie Coronacrisis
Steunpakket met drie maanden verlengd: 13 miljard euro aan kosten

De komende drie maanden trekt het kabinet nog eens 13 miljard uit voor steun aan ondernemers die vanwege de coronacrisis in financiële problemen komen. Het bestaande noodpakket loopt af op 1 juni, maar wordt dus met nog eens drie maanden verlengd. Zorgelijke ontwikkeling Premier Rutte spr...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
VCHO, ProFri en NHG vragen om verduidelijking enkele regels 

Premier Mark Rutte heeft gesproken; de kogel is door de kerk. Vanaf 1 juni om 12.00 uur mag het zitgedeelte van cafetaria’s en restaurants weer open voor maximaal 30 eters ter plekke. Ook mogen de terrassen weer in gebruik worden genomen. Veel ondernemers waren zich al aan het voorbereiden; ee...

Koffie & thee Coronacrisis
Doppio opent op 1 juni en gaat zelfs een stapje verder

De medewerkers van de 29 vestigingen van Espressobarketen Doppio Espresso bereiden zich voor om op 1 juni de deuren weer te openen voor hun gasten. Naast de regels die voor iedere horecazaak gaan gelden, kiest de landelijke koffiefranchise voor extra maatregelen om veiligheid te bieden aan gasten en...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: