Interview: 'Vier jaar later profiteren we nog steeds'

30 juni 2017 | Roy Spijker

Trots waren Rob en Aniëlka van lunchroom Smaak in Rijen, toen hun broodje The Social Club in 2013 de wedstrijd om Het Lekkerste Lunchroombroodje won. Volgens Rob brengt deze overwinning vier jaar later nog steeds voordelen met zich mee. 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN LUNCHROOM

"The Social club wordt nog steeds veel verkocht,” zegt Rob. “Het populairste broodje op de kaart is het niet meer, maar als we tegen gasten zeggen dat dit broodje ooit is uitgeroepen als Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland reageren ze enthousiast. Op de menukaart staat ook geschreven dat het broodje de wedstrijd heeft gewonnen en je ziet toch dat dit werkt. Het staat nog altijd in de top 5 van meest bestelde gerechten. We gebruiken de titel die we hebben gewonnen nog steeds in onze correspondentie. Vier jaar later profiteren we nog steeds."

Positieve vibe
Door mee te doen aan Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland merkte Rob dat dit op vele vlakken positief uitpakte. "Er ontstond een positieve vibe in onze zaak. De mensen in de keuken werden gemotiveerd om iets creatiefs te bedenken, maar ook om de kwaliteit van de broodjes te waarborgen. Daarnaast merkten we dat onze gasten er blij van werden dat The Social Club is uitgeroepen tot Het Lekkerste Lunchroombroodje van 2013. Mensen in Rijen vertelden vol trots aan familieleden die ergens anders vandaan kwamen dat ze hier lekker konden lunchen. We kregen het zeker in de eerste maanden heel druk. De omzet steeg met 15 tot 20 procent in deze periode."

Inspiratie
The Social Club is een broodje voor twee personen, dat is belegd met reepjes gemarineerde biefstuk, gerookte zalm, zoetzure wortel, komkommer, witte koolsalade en een gamba wasabi-delight. De inspiratie voor dit gerecht is opgedaan bij een eerdere winnaar van Het Lekkerste Lunchroombroodje. "Ik heb twee koks naar ’t Stief Kwartierke in Breda (winnaar Het Lekkerste Lunchroombroodje 2012 met ‘say cheese’, red.) gestuurd om inspiratie op te doen. Daar hebben zij gezien hoe het is om met lokale streekproducten te werken. Hier is The Social Club uit ontstaan. Dat is dan ook een tip die ik andere lunchrooms mee wil geven. Kijk bij collega’s en laat je inspireren."

Word jij de winnaar van Het Lekkerste Lunchroombroodje 2017?

Wil jij net als Rob & Aniëlka ook de prijs voor Het Lekkerste Lunchroombroodje winnen? Dat kan! Stuur ons de receptuur en een foto van je broodje (of iets wat er op lijkt: een bagel mag dus ook). Klik hier om je in te schrijven voor de wedstrijd. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: