Interview: Dieti Mulder

3 juli 2013 |
Interview: Dieti Mulder<

"Dit is het engste wat ik ooit heb gedaan", roept Dieti Mulder enthousiast. De onderneemster doelt hiermee op de kans die ze in 2012 kreeg om lunchroom Lekkerzzz in Heerenveen over te nemen. "Het concept
staat en is duidelijk. Nu krijg ik de kans om er meer mijn eigen draai aan te geven. Met deze lunchroom kan ik oud worden." Een verhaal over kansen, een overname, ondernemen en de toekomst.

In het sfeervolle, gemoedelijke Heerenveen pronkt Lunchroom Lekkerzzz (eten & drinken) in winkelstraat de Dracht. Winkelend publiek zit in de zaak voor een kop cappuccino of voor het broodje van de week. "Mijn zaak staat voor kwaliteit en snelheid. De concurrentie en de snelle opkomst in de lunchroombranche had ik niet verwacht. Tegen de aanbiedingen van de HEMA kan een lunchroom niet op. Ik wil uitgaan van mijn eigen kracht. Ik wil een goede indruk achterlaten bij mijn gasten. Drinken ze ’s ochtends hier koffie, dan komen ze ’s middags terug voor de lunch. De concurrentie groeit, maar je moet onder aan de streep kijken”, aldus Mulder.

Duidelijk concept
Mulder is geen onbekende in de horeca van Heerenveen. Met 13 jaar horeca-ervaring kreeg ze op 28-jarige leeftijd de kans om eigenaresse van Lekkerzzz te worden. Mulder werkte voor haar overname al drie jaar in de lunchroom. “Ik heb altijd geroepen dat ik vóór mijn dertigste een eigen kroeg wilde. In de loop der jaren veranderde dat: ik was het werken in de nacht zat. De sfeer in een lunchroom is gemoedelijk.”

Toen het pand van haar voormalige werkgever café It Houtsje afbrandde, was de switch naar de lunchroombranche snel gemaakt. “Dit is het engste wat ik ooit heb gedaan”, vertelt ze. “Ik was 28 jaar en dan denk je: ‘Kan ik dat wel?’ Ik heb het gewoon gedaan, want anders zou ik spijt krijgen.” En tot op de dag van vandaag heeft de jonge onderneemster geen spijt van haar keuze. “Met deze lunchroom kan ik oud worden. Het is een duidelijk concept.”

Mengelmoes
Een duidelijk concept: eerlijke en betaalbare gerechten met een goede service, waarbij snelheid voorop staat. Toch is Mulder nog niet klaar en ambitieus om de zaak beter te laten draaien. “Mijn doel is om het eerste jaar ‘gewoon’ te draaien. Het eerste jaar komt er zoveel op je af dat ik ervoor gekozen heb met hetzelfde concept verder te gaan. Mensen kennen me omdat ik hier al werkte en vanwege mijn netwerk in café It Houtsje. Als het een jaar draait, wil ik er meer mijn ding van maken. Nu is het een mengelmoes van de vorige eigenaar en nieuwe ideeën van mij. Ik ben nog steeds een beetje zoekende naar mijn concept en ideeën. Voorlopig houd ik het zo, want investeren tijdens deze crisis heeft geen zin. Ik blijf wel vernieuwen.”

Lees het volledige interview in dit nummer van Lunchroom
Door Myrtille Vromans:mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: