Herman Hell en Hugo Kruijssen nemen vestigingen SUGO Pizza over

21 september 2018 | Thijs Jacobs

Horecaondernemers Herman Hell, eigenaar van Hell’s Kitchen Horeca Groep, en Hugo Kruijssen hebben drie vestigingen van SUGO Pizza overgenomen. Daarmee gaat een jongensdroom van de twee vrienden in vervulling. Herman: "We hebben het product van SUGO Pizza verbeterd en voorspellen een grootse toekomst voor de keten. Met onze gezonde, vierkante pizza veroveren we straks de wereld."

Samenwerking

Herman en Hugo kennen elkaar sinds 2002. Uit de kroeg, want Hugo kwam in Rotterdam tegenover Hermans eerste horecazaak te wonen: De Hofnar op de Jonker Fransstraat. "We hadden meteen een klik. Ik had net mijn IT bedrijf, Herman zijn eerste horecazaak en we waren twee startende ondernemers,” legt Hugo uit. De mannen spraken geregeld over een samenwerking, maar het juiste project kwam nog niet voorbij. Tot de overname van SUGO Pizza zich aandiende: een schot in de roos om hun droom te verwezenlijken. Als ondernemers hadden beide mannen inmiddels een flinke dosis ervaring opgedaan. Hugo was inmiddels vanuit de Hotelschool de IT ingerold en was in zijn laatste functie commercieel directeur van een wereldwijd opererend bedrijf. Herman was eigenaar van diverse ondernemingen en had zijn sporen in de horeca verdiend. Zo werd hij in juli dit jaar gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Zuid-Holland-Zuid. Herman: "We konden ons eindelijk vastbijten in een gezamenlijk bedrijf én in de passie voor ons vak. De tijd is rijp voor deze geweldige samenwerking."

Nieuw recept voor gezonde pizza

SUGO Pizza heeft naam gemaakt als gezonde en vierkante pizza, gebaseerd op het heerlijke streetfood uit Rome: de pizza al taglio. Geen makkelijk product, waarbij alles draait om de bodem. Die moet perfect zijn. Daarvoor is een grote stap gemaakt in de receptuur. Voor een mooi en luchtig eindproduct met zo min mogelijk gist wordt gebruik gemaakt van tijd. Om de smaak te beheersen en van een constante kwaliteit te voorzien rijst het deeg tot 72 uur om zo tot het perfecte product te komen. Omdat er geen geur- en smaakstoffen aan het deeg worden toegevoegd, gaat het rijsproces in meerdere stappen. Hoe beter de condities rond het proces, hoe beter de kwaliteit. “Op dit moment maken we grote stappen met onze receptuur en productiemethodes waardoor we binnenkort nog betere, maar vooral meer constante kwaliteit garanderen,” aldus Herman.

Omdat het langzaam rijzende deeg alleen uit water, meel en gist bestaat is het eindproduct luchtig en licht. Hugo: “Bij SUGO Pizza gebruiken we ingrediënten als kaas alleen voor de smaak. De bodem heeft geen vet nodig, die is heerlijk van zichzelf. Hierdoor kunnen we een scala aan vlees-, vis-, vegetarische- maar ook vegan pizza’s aanbieden met veel minder calorieën en vet dan traditionele pizza’s. En door de samenstelling van het meel komt de voedingswaarde dicht in de buurt van een bruine boterham." Kortom: de vierkante pizza van Hugo en Herman is een luchtig, lekker en gezond alternatief voor de traditionele pizza. Een snack vol pleasure, zonder schuldgevoel.

Duurzaamheid

SUGO Pizza draagt uit dat de zorg voor onze planeet de verantwoordelijkheid is van iedereen. De keten wil hierin een actieve rol spelen en streeft naar zorgvuldig gebruik van natuurlijke bronnen en beter dierenwelzijn. Het meel, de vleeswaren en kazen zijn afkomstig van familiebedrijven in Italië. De koffie, thee, wijnen en sappen zijn biologisch en zo veel mogelijk fair trade, het verpakkingsmateriaal is gemaakt van gerecycled karton.

Grote dromen

Na de overname van de SUGO-vestigingen in Rotterdam (twee) en Amsterdam (één) hebben Herman en Hugo grote plannen: twintig SUGO-vestigingen in de komende vijf jaar, te beginnen in Nederland. En door zijn werkverleden waarbij Hugo veel reisde, trekt hij Herman graag mee de grens over. In de toekomst willen de heren SUGO Pizza lanceren op vliegvelden over de hele wereld. De naam van de holding is er in elk geval al passend voor gemaakt: SUGO International.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vega
Helft van de Nederlanders vindt iedere dag vlees eten niet meer van deze tijd

Iedere dag vlees eten is niet meer van deze tijd. Dat vindt ongeveer de helft van alle Nederlanders. Meer dan 60% van de mensen is zich bewust van de impact van vlees op het klimaat. De milieuschade die de productie en consumptie van vlees oplevert moet in de winkelprijs worden verwerkt, vindt 1 op ...

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: