Franchise Friendly Concepts (FFC) gaat de grens over

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

Ver over de grens is het niet. Toch is het een hele stap voor de oer-Hollandse franchiseorganisatie om de Belgische markt te betreden. Met de overname van de masterfranchise van Délifrance in de Benelux krijgt FFC 18 Belgische locaties in beheer. Ook staat groei in België op de agenda voor 2019. Algemeen directeur Bas Holshuijsen neemt de nodige maatregelen om de nieuwe markt te verkennen.

Verschillen

De eerste verschillen zijn Holshuijsen al opgevallen: “We hebben niet alleen te maken met andere regels en wetgeving, maar ook cultuurverschillen zijn voelbaar. Eerlijk gezegd hebben onze zuiderburen niet zo’n hoge pet op van de botte Hollander. Het is natuurlijk aan ons om de vooroordelen weg te nemen. We hebben twee Belgische collega’s aangenomen om Délifrance in België te begeleiden. Zo voorkomen we miscommunicaties. Christophe Maes en Katelijn Slachmuylders (beiden van Maes & More) zijn horecaexperts met veel connecties in de branche. Ze spreken letterlijk en figuurlijk de taal van onze Belgische ondernemers. Ontzettend belangrijk bij een overgang als deze. We zien veel groeipotentie voor Délifrance in België en daarnaast willen we kijken of er ook markt is voor Kwalitaria. De ondersteuning van Christophe en Katelijn is essentieel voor onze uitbreidingsplannen.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Economie Fastservice
Domino’s ziet groei van 300 procent in lunch bestellingen

Gedreven door een enorme groei in het aantal winkels, het aandeel winkels dat met lunch is geopend en de toenemende vraag naar gemak, ziet Domino’s het percentage lunch ten opzichte van het totaal aantal bestellingen explosief stijgen. In de gelopen vijf jaar realiseert de keten - met inmiddel...

Opening
Horecafamilie opent derde restaurant in drie jaar tijd

Almere krijgt er vanaf eind maart een nieuwe ‘Fresh Food’ formule bij. In hartje centrum, aan de Grote Markt, wordt momenteel druk verbouwd om aan Taco Y Mas gestalte te geven. Het is het derde restaurant in drie jaar van de horecafamilie Van Eijsden. Na Finn en Rosita’s, gaat Taco...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: