Franchise Friendly Concepts (FFC) gaat de grens over

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

Ver over de grens is het niet. Toch is het een hele stap voor de oer-Hollandse franchiseorganisatie om de Belgische markt te betreden. Met de overname van de masterfranchise van Délifrance in de Benelux krijgt FFC 18 Belgische locaties in beheer. Ook staat groei in België op de agenda voor 2019. Algemeen directeur Bas Holshuijsen neemt de nodige maatregelen om de nieuwe markt te verkennen.

Verschillen

De eerste verschillen zijn Holshuijsen al opgevallen: “We hebben niet alleen te maken met andere regels en wetgeving, maar ook cultuurverschillen zijn voelbaar. Eerlijk gezegd hebben onze zuiderburen niet zo’n hoge pet op van de botte Hollander. Het is natuurlijk aan ons om de vooroordelen weg te nemen. We hebben twee Belgische collega’s aangenomen om Délifrance in België te begeleiden. Zo voorkomen we miscommunicaties. Christophe Maes en Katelijn Slachmuylders (beiden van Maes & More) zijn horecaexperts met veel connecties in de branche. Ze spreken letterlijk en figuurlijk de taal van onze Belgische ondernemers. Ontzettend belangrijk bij een overgang als deze. We zien veel groeipotentie voor Délifrance in België en daarnaast willen we kijken of er ook markt is voor Kwalitaria. De ondersteuning van Christophe en Katelijn is essentieel voor onze uitbreidingsplannen.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Utrecht
De Pizzabakkers Voorstraat opent haar deuren

Komende vrijdag, 21 september, is de feestelijke opening van de tweede vestiging van De Pizzabakkers in Utrecht. De ambachtelijke houtovenpizza’s zijn nu ook te vinden in de Voorstraat. Eigenaren Jean-Marc en Daniël vertellen je wat meer over wat je kan verwachten. Het begin van een...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Culinair Vega
Zeewier wordt toegankelijker in een burger

Zeewier als voedingsmiddel heeft behoorlijk wat voordelen. Toch eten nog maar weinig Nederlanders het. Door zeewier in een burger te stoppen blijkt het een stuk toegankelijker te worden. En omdat producten van zeewier bovendien vegetarisch zijn, spelen ze in op de trend van duurzame gezonde voeding ...

Amsterdam Culinair
Pop-up restaurant op sterrenniveau

In Amsterdam opent voor slechts één avond een pop-up risotto restaurant op sterrenniveau: de nu al legendarische Peroni Risotteria. Aan het roer staan de Italiaanse Michelinster-chefs The Costardi Brothers, die hun kookkunsten voor het eerst in Nederland komen vertonen. De Risotter...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: