Franchise Friendly Concepts (FFC) gaat de grens over

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

Ver over de grens is het niet. Toch is het een hele stap voor de oer-Hollandse franchiseorganisatie om de Belgische markt te betreden. Met de overname van de masterfranchise van Délifrance in de Benelux krijgt FFC 18 Belgische locaties in beheer. Ook staat groei in België op de agenda voor 2019. Algemeen directeur Bas Holshuijsen neemt de nodige maatregelen om de nieuwe markt te verkennen.

Verschillen

De eerste verschillen zijn Holshuijsen al opgevallen: “We hebben niet alleen te maken met andere regels en wetgeving, maar ook cultuurverschillen zijn voelbaar. Eerlijk gezegd hebben onze zuiderburen niet zo’n hoge pet op van de botte Hollander. Het is natuurlijk aan ons om de vooroordelen weg te nemen. We hebben twee Belgische collega’s aangenomen om Délifrance in België te begeleiden. Zo voorkomen we miscommunicaties. Christophe Maes en Katelijn Slachmuylders (beiden van Maes & More) zijn horecaexperts met veel connecties in de branche. Ze spreken letterlijk en figuurlijk de taal van onze Belgische ondernemers. Ontzettend belangrijk bij een overgang als deze. We zien veel groeipotentie voor Délifrance in België en daarnaast willen we kijken of er ook markt is voor Kwalitaria. De ondersteuning van Christophe en Katelijn is essentieel voor onze uitbreidingsplannen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Achtergronden Fastservice
Voortaan altijd groente of fruit in het Happy Meal

McDonald’s biedt voortaan altijd groente of fruit aan in het Happy Meal. In de toetjesstap in het Happy Meal kunnen jonge gasten kiezen uit seizoensfruit of groente. Op deze manier wil McDonald’s het eten van meer groente en fruit stimuleren. Jaarlijks worden er ruim twaalf miljoen Happy...

Food Achtergronden Fastservice
Groeiend aanbod in horecaconcepten die bijdragen aan gezonde en bewuste levensstijl

Op Schiphol Plaza kunnen reizigers nu ook terecht bij Eggs&Co, de Health Food Wall en Yoghurt Barn Na de opening van de Verspillingsfabriek in februari dit jaar, biedt Schiphol Plaza nu nog drie horecaconcepten die gericht zijn op gezond en bewust eten. De opening van de nieuwe ketens is een ant...

Achtergronden Tech
6 restaurant apps om van te smullen

Ga je vanavond uiteten of zoek je als restaurateur een app waar jouw zaak niet op mag ontbreken? Lees dan vooral verder. Een leuk restaurant vinden voor een simpele hap of juist een uitgebreid diner kan soms een flinke kluif zijn. Want, opties te over! Vooral als je in een stad bent waarvan je niet ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: