Freshly Chopped opent binnenkort eerste vestiging in Nederland

Auteur: Redactie
Internationaal 19 januari 2022
Freshly Chopped opent binnenkort eerste vestiging in Nederland

De Ierse gezonde fastfoodketen Freshly Chopped is van plan om in de komende vijf jaar 120 nieuwe verkooppunten in heel Europa te openen. De eerste Freshly Chopped in Nederland wordt in het eerste kwartaal van dit jaar in Leiden verwacht.

Freshly Chopped tekende in december 2021 een samenwerkingsovereenkomst met het Nederlandse Fresh Food Company. Door de deal zal het merk Freshly Chopped nieuwe winkels openen in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken en Zweden.

Freshly Chopped werd in 2012 gelanceerd in Dublin en heeft nu meer dan 60 winkels in Ierland, het Verenigd Koninkrijk en Cyprus. Bij de keten werken ruim 1.000 mensen. De deal van december zorgt ervoor dat Fresh Food Fast Company tot 2032 eigenaar is van de Freshly Chopped-masterfranchise.

Expansiedrift

De komende vijf jaar openen zowel bedrijfs- als franchiserestaurants in België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken en Zweden. Brian Lee, oprichter en CEO van Chopped, zei tegenover het Ierse RTE dat met de ondertekening van de deal het de ambitie is om het merk naar zes nieuwe landen te brengen en dat het een geweldig moment is voor het bedrijf én een belangrijke mijlpaal in de wereldwijde uitrol.

"Zonder twijfel zijn 2020 en 2021 voor iedereen moeilijke jaren geweest, maar we weten dat wat er ook gebeurt, klanten over de hele wereld meer gemak, vers en gezond voedsel willen en er is geen beter merk dan Freshly Chopped om aan deze vraag te voldoen", voegde hij eraan toe.

Grote verschuiving

Hans Wingender, de directeur van Fresh Food Fast Company, zei dat klanten de afgelopen 20 jaar zijn veranderd met een zeer grote verschuiving en vraag naar gezondere opties tegen de juiste prijs en snel.

"Ik ben er sterk van overtuigd dat toonaangevende voedingsmerken hierop moeten kunnen inspelen en de afgelopen jaren een actievere rol moeten spelen in het aanbieden van gezondere voeding tegen de juiste prijs. Wereldmerken moeten lokaal kunnen inspelen op deze trends en een actievere rol spelen bij het bedienen van de behoeften en trends die ten grondslag liggen aan lokale markten met behulp van lokale kennis", zei hij.

"Ik heb merken onderzocht die dit zouden kunnen doen. In 2020, toen ik Freshly Chopped voor het eerst ontdekte, wist ik dat dit het merk was dat we in heel Europa konden laten groeien", voegde hij eraan toe.

 

Overig nieuws