eazie breidt uit naar 21 vestigingen in 2018

31 oktober 2018 | Thijs Jacobs

eazie, een van de grootste healthy food restaurantketens van Nederland, heeft haar eerste stationslocatie geopend in Tilburg. Met 21 vestigingen in 2018 en groeiend naar 30 vestigingen in 2019 is eazie een belangrijke Nederlandse speler in ‘healthy-food-on-the-go’.

Naast een verwachte autonome omzetgroei van 10 procent per jaar, zet eazie in op de toenemende markt van bezorgen en op productontwikkeling. Zo heeft eazie haar healthy food concept onder andere doorontwikkeld in samenwerking met de sportdiëtiste Naomi Brinkmans van de KNVB. Hierdoor is het mogelijk geworden om healthy food 100 procent aan te laten sluiten op iemands persoonlijke doelen. Locatie Tilburg is de eerste locatie die met dit doorontwikkelde eazie-foodconcept werkt.  Andere vestigingen volgen snel. 

Trend: bewuster en gezonder eten

Shunli Huang, medeoprichter eazie: “Afgelopen jaar heeft eazie hard gewerkt om het concept een nieuwe uitstraling te geven. eazie Tilburg Centraal Station is de eerste eazie-franchisevestiging die volledig is ingericht volgens de meest recente uitgangspunten van het eazie concept. Het verder optimaliseren van onze andere locaties volgt snel. Locatie Tilburg biedt iedereen de mogelijkheid om vanuit onze Aziatische achtergrond zelf kleur en smaak te geven aan gezond eten. De afgelopen jaren zien we echt een trend dat mensen bewuster omgaan met eten en dat ze gezonde verse producten willen. Dat gezonde alternatief bieden wij via eazie.” 

Groeistrategie

Rob Wolfs, directeur eazie vult Huang aan: “Onze klanten zijn vaak jong, werkend of studerend, bewust levend, multicultureel en reizen ook veel met de trein. Wij zijn dan ook blij met deze eerste stationslocatie in Tilburg en de prettige samenwerking met NS Stations. 
Deze uitbreiding is wederom een resultaat van onze strategie om voor iedereen healthy food toegankelijk en betaalbaar te maken. Tot eind 2018 openen we nog drie andere eazie-franchisevestigingen in Alkmaar, Den Haag en Zoetermeer. Ons doel is om in 2019 uit te breiden naar 30 vestigingen verspreid door heel Nederland. Inmiddels heeft eazie vele vestigingen in en rondom de top vier steden van Nederland: Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam. Naast het succesvol openen van nieuwe locaties, zijn de omzetresultaten van eazie dit jaar uitstekend te noemen.”

Tilburg: van 30.000 naar 40.000 reizigers per dag

Pitty Hermans, verhuurmanager van NS Stations: “Dagelijks maken zo’n 30.000 reizigers gebruik van station Tilburg. In 2020 verwachten wij ruim 40.000 mensen. Op deze groei is het station én het stationsgebied aangepast. eazie past heel goed binnen de branchemix van ons station. De nieuwe passage die Noord- en Zuid-Tilburg verbindt, is nu klaar. Nu wordt de laatste hand gelegd aan renovatie van de dakconstructie en het voorplein wordt opnieuw aangelegd waardoor het station nog wat mooier en beter bereikbaar wordt.”

Over eazie

De franchiseformule eazie is in 2004 opgericht door twee Chinese broers met de missie om gezond eten voor iedereen toegankelijk te maken. Ze zijn opgegroeid met de Aziatische wetenschap dat lichaam en geest met elkaar verbonden zijn. Als je niet goed voor je lichaam zorgt, merk je dat mentaal en andersom. Gezond en lekker eten vormt volgens de Aziatische leer dan ook de basis voor een gelukkig leven. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards Video
Video: Baker & Moore wint Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Afgelopen vrijdag reikte het team van Lunchroom de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland uit aan Paul Bakker, de eigenaar van Baker & Moore in Rotterdam. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, ...

Columns
Column: Hoe zorg je dat je ambitie geen droom blijft?

Tuurlijk heb jij ambities. Elke ondernemer heeft die toch? Want je wilt groeien en je bedrijf continu verbeteren. Meer omzetten en meer overhouden. Meer vrije tijd en toch goed bezig zijn met je bedrijf. 'Ah’s en Oh’s' krijgen als mensen bij je binnenstappen en komen genieten. ...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zij...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: