De Twentsche Foodhal zoekt ondernemers

10 februari 2017 | Thijs Jacobs

Het starten van een eigen horecazaak is voor velen een droom. De Twentsche Foodhal in Enschede wil die droom helpen vervullen. Onder de noemer 'Pitch je Keuken' wordt een talentenjacht georganiseerd voor (aspirant) ondernemers. Koks met de ambitie om een eigen keuken te starten in de nieuw te openen foodhal kunnen tot 15 maart hun plan indienen en maken kans dit voor een deskundige jury te presenteren. De tien ondernemers met het beste concept, de juiste uitstraling en een authentieke smaak kunnen vanaf september 2017 aan de slag als uitbater van één van tien keukens bij de Twentsche Foodhal. 

De Twentsche Foodhal is de nieuwe foodbelevenis voor de regio, die zal openen in de Performance Factory in Enschede. Bezoekers kunnen hier vanaf 1 oktober terecht voor eten en drinken, zonder poeha. Er worden tien verschillende keukens ingericht waar gasten uit kunnen kiezen. De nadruk ligt op eerlijke gerechten, op basis van mooie lokale producten, die voor de neus van de klant worden bereid.

Jarno Bruggeman, samen met Erik Wooldrik initiatiefnemer, legt uit: “Voor ons is het starten van de Twentsche Foodhal een logische stap. We zijn al een paar jaar succesvol met het organiseren van de Stoer Voer foodtruckfestivals. Dat concept smaakte letterlijk naar meer. Aan de aanloop en de reacties merkten we dat het publiek behoefte heeft aan vernieuwende foodconcepten. En ook dat er aan de andere kant heel veel enthousiaste, talentvolle koks zijn die al jarenlang dromen om iets in de horeca te starten. Met de Twentsche Foodhal brengen we dat allemaal samen onder één dak.”

Aan belangstelling is geen gebrek. “Op dit moment hebben we al 23 aanmeldingen van ondernemers, foodtruckers en koks die graag bij ons willen starten. Er zitten prachtige ideeën bij waarvan sommigen een echte aanwinst zijn voor Oost-Nederland. Maar we leren graag nog veel meer aspirant ondernemers kennen. We zullen een selectie maken uit de ingediende plannen en de beste concepten mogen in de eerste week van april hun keukenplan komen pitchen,” vertelt Wooldrik. “Wie als ondernemer mee wil doen kan tot 15 maart terecht op onze website www.twentschefoodhal.nl. Daarnaast zoeken we ook nog leveranciers van mooie, regionale, duurzame producten. Ook zij kunnen op onze website terecht.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Assortiment Coffeelicious verkrijgbaar bij Jumbo

Door het coronavirus moesten alle horecazaken de deuren sluiten. Veel ondernemers verzinnen de meest creatieve manieren om toch hun afnemers te voorzien van de diensten en producten die zij aanbieden. Coffeelicious is daar één van, want haar assortiment is verkrijgbaar bij de Jumbo....

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Opening Fastfood
Dunkin’ opent vestiging met drive through in Goes

Donutliefhebbers hoeven binnenkort hun auto niet uit om van hun favoriete donuts te genieten. Deze zomer opent namelijk een food court in Goes, waar zowel Dunkin’ als New York Pizza via een drive through verkrijgbaar zullen zijn. Daarnaast kan er ook van Dunkin’s heerlijke koffie en donu...

Coronacrisis
Kwalitaria en Délifrance starten actie tegen eenzaamheid

Kwalitaria en Délifrance roepen gezamenlijk iedereen op om iemand blij te maken met een kaartje. Met deze actie hopen de formules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Vanaf vandaag zijn er gratis kleurkaarten verkrijgbaar in de geopende vestigingen en via de website van beide f...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: