Betaalbare verduurzaming met salades en sauzen van Fano

Auteur: Thijs Jacobs
Gastronomie 26 september 2016
Betaalbare verduurzaming met salades en sauzen van Fano

Werden begin dit jaar de verbeterde Fano pastasalades geïntroduceerd, nu is nagenoeg het complete assortiment salades en sauzen onder handen genomen. Voortaan bevatten Fano salades en sauzen duurzame ingrediënten zoals MSC-vis en Beter Leven vlees en uitsluitend natuurlijke kleur- en smaakstoffen.

Allergeenvrij

Bij Fano, het merk van Smilde Foods BV voor salades en sauzen, ligt de basis voor kwaliteit in het aantrekkelijk en eigentijds houden van het assortiment. “Fano staat voor hoge kwaliteit. Dat willen we zo houden. Ons streven is om de professionele gebruiker te ondersteunen met producten die de basis zijn voor eigen creaties. Hiermee spelen we uiteraard in op actuele ontwikkelingen en behoeften in de markt. We hebben heel wat gerealiseerd in de afgelopen jaren. Sinds 2013 ligt de nadruk bijvoorbeeld al op de trend ‘verantwoord’”, vertelt Karin de Jong die werkzaam is als brandmanager binnen Smilde Foods. “Eerst door salades te ontwikkelen die voldeden aan het ‘Ik kies bewust’ logo, de gezondere keuze binnen een categorie. Maar ook  door recepturen vrij te maken van allergenen als lactose, koemelkeiwit en gluten en dit duidelijk te communiceren op de verpakkingen middels logo’s. Ook binnen de horeca is heldere allergeneninformatie een behoefte waarop wij vroegtijdig hebben ingespeeld.”

Duurzame ingrediënten

Al sinds begin 2015 is er bij Fano volop ontwikkeld met duurzame ingrediënten. Waar mogelijk met het Beter Leven-keurmerk en het MSC-vis certificaat. Karin de Jong: “Daar waar het haalbaar en betaalbaar is kiezen we voor duurzaam en hebben we dat nu dus doorgevoerd in het gehele assortiment.”

Puur Fano

Naast de verbeteringen op het terrein van recepturen is er ook het nodige gebeurd op het gebied van de marketing en communicatie rondom Fano. “Eerst gebruikten we de slogan ‘U maakt het met Fano!’. Nu is onze bijbehorende kreet ‘PUUR FANO!’ geworden”, aldus Karin.  “Puur kun je op meerdere manieren uitleggen, maar slaat in ieder geval op onze missie om duurzaam ook haalbaar en betaalbaar te maken. Uiteraard zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.”

Nieuw verhaal, nieuwe uitstraling

Vanaf week 36 zijn de nieuw ontworpen verpakkingen ingestroomd in de markt. Op de verpakking staat, naast de productinformatie, uitgebreide allergeneninformatie. Uiteraard hebben we de unieke vierkante Fano boxverpakking en het Fano à la Gastronorm concept behouden. Ook zijn er twee nieuwe salades met Pulled Pork aan het assortiment toegevoegd, als broodsalade en als aardappelsalade. Twee verrassende BBQ-smaken met pure ingrediënten zoals langzaam gegaard varkensvlees (Beter Leven, 1 ster), zoete rode paprika en knapperige witte kool.

www.fano.nl

Overig nieuws