Beste hamburgermaker van Nederland wil prijzen winnen met kipburger

24 mei 2017 | Thijs Jacobs

Tijdens National Hamburger Day op zondag 28 mei 2017 viert de Familie Ter Marsch haar hamburgersuccessen van de afgelopen jaren. Tevens blikt zij vooruit met een voorproefje op de World Food Championships in Alabama, Amerika, bij Café Ter Marsch.

Op zondag 28 mei serveren zij voor bij de borrel de Chicken Sliders; drie kleine chicken burgers met gefermenteerde mini pickles, custard van oude Remeker kaas en ponzu/sambia-jus. Een ode aan het prijswinnende hamburgerconcept van Ter Marsch en een knipoog naar de befaamde kip van de houtskoolgrill en de legendarische borrelhappen van Café Ter Marsch. Daarnaast sluit het uitstekend aan op het thema van World Food Championships dit jaar: kip.   

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand het glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, van oudsher een ambachtelijke Vleeschhouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit. Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ uitgeroepen door de horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championships in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje centrum Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’. De jongste telg in de familie is Café Ter Marsch die zich vanaf begin dit jaar tevens in de Witte de Withstraat in Rotterdam bevindt. Een hotspot voor lunch, diner en borrel met klassieke cocktails, verschillende wijnen op glas, befaamde kippetjes van de houtskoolgrill en legendarische borrelhappen.

Ambachtelijke sauzen
In april 2017 lanceerde de familie Ter Marsch een ambachtelijke sauzenlijn met drie verschillende smaken. De sauzen zijn vrij van conserveringsmiddelen, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. De Ter Marsch & Co Lookmayo en de Truffelmayo zijn echte klassiekers bij de burger en de friet. De lancering van de biologische Wiedewietsaus, gemaakt op basis van limoenmayonaise met hennepzaad, hennepzaadolie en rauwe cannabis bladeren, was zeer spraakmakend. Inmiddels is deze Wiedewietsaus de best verkopende saus en experimenteert de familie Ter Marsch verder met cannabis. Nieuws hierover volgt binnenkort.

Voorproefje op World Food Championships 2017
In november neemt de familie Ter Marsch opnieuw deel aan de World Food Championships, dit jaar met een legendarische chicken burger. De voorbereidingen zijn in volle gang en Ter Marsch biedt haar gasten de gelegenheid om alvast een voorproefje te nemen bij Café Ter Marsch op National Hamburger Day, zondag 28 mei 2017. Hier worden dan de Chicken Sliders geserveerd; drie kleine chicken burgers met gefermenteerde mini pickles, custard van oude Remeker kaas en ponzu/sambia-jus voor €13,50.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: