Restoranto trekt zakelijk publiek naar jouw lunch

6 augustus 2018 | redactie

Klik. Swype. Klik. ‘Het is geregeld, onze lunch staat om 12:30 klaar. Ik heb trouwens ook alvast betaald!’ Het is maandagochtend en Ralph de Groot, een van de oprichters van de Restoranto applaat mij zien hoe hij via zijn telefoon zijn lunch vooraf bestelt bij een restaurant om de hoek.

“Tegenwoordig bestellen we taxi’s, vliegtickets en boodschappen met onze telefoon. Maar als je een korte lunchpauze hebt, wacht je toch vaak minstens 20 minuten voor het eten op tafel staat. Millennials gaan 4 keer per maand uit eten, en 47 procent van hen zou graag vooraf elektronisch bestellen in een restaurant. Wachten is niet erg, en is vaak zelfs erg gezellig. Maar op drukke dagen past dat gewoon lastig in je dag.”

Maar werkt het ook echt?

Restaurant Bij de Bruin herkende dit probleem, en zei direct ja toen de jongens van Restoranto langskwamen. “We zitten op een plek in Rotterdam vlakbij veel kantoren. Voor veel mensen is de lunchpauze, zoals Ralph aangeeft, te kort om buiten de deur te eten. We ontvangen positieve reacties van onze vaste gasten die nu vaker langskomen, voor hen werkt Restoranto echt drempelverlagend.”

Op de vraag of deze restauranteigenaren Restoranto zelf ook gebruiken, antwoorden ze lachend: “Jazeker, toen ik laatst naar de bioscoop ging vond ik het ideaal om direct na de film aan tafel te kunnen.”

Hoe werkt Restoranto dan precies?

Het concept is simpel. Restoranto plaatst je menu in de app, en vanaf dan kunnen gasten in jouw restaurant bestellen. Dit kan op 2 manieren:

1. Vooraf, een gast selecteert een tijdstip en bestelt. Op deze manier kunnen gasten vrijwel direct aan tafel.

2. Tijdens, een gast checkt in en bestelt. Op deze manier kunnen gasten eenvoudig extra gerechten of drankjes bestellen.

En afrekenen?

Ralph: “De gast rekent af via iDeal of creditcard, op deze manier kan de gast op elk gewenst moment weer terug naar kantoor.”

Ik las op jullie website ook iets over een goed doel?

“Dat klopt, wij zijn gek op eten, en vinden het een mooi streven als heel de wereld hier van kan genieten. Daarom doneren we voor elke Restoranto een maaltijd aan een kind in Oeganda. Het is echt een win-winsituatie. Voor de gast een vlotte lunch of diner, en voor degenen die het minder hebben een voedzame maaltijd.”

Hoe ziet de toekomst van Restoranto er uit?

“Restoranto breidt op dit moment hard uit en groeit flink in het aantal gebruikers. We zijn daarom ook hard op zoek naar nieuwe restaurants en lunchzaken die het leuk vinden om onze gebruikers te verwelkomen.”

“We merken dat voornamelijk restaurants vlakbij kantoren erg in trek zijn bij onze gebruikers. Mochten restauranteigenaren of -managers dit lezen, twijfel dan vooral niet om contact met ons op te nemen via de website of via info@restoranto.com.”          

Wat kunnen geïnteresseerde restaurants doen?

Restoranto accepteert op dit moment nieuwe restaurants, van klein tot groot. Speciaal voor de lezers van de Lunchroom geven we tijdelijk een gratis proefmaand weg voor de restaurants die zich via deze link aanmelden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: