Restoranto trekt zakelijk publiek naar jouw lunch

6 augustus 2018 | redactie

Klik. Swype. Klik. ‘Het is geregeld, onze lunch staat om 12:30 klaar. Ik heb trouwens ook alvast betaald!’ Het is maandagochtend en Ralph de Groot, een van de oprichters van de Restoranto applaat mij zien hoe hij via zijn telefoon zijn lunch vooraf bestelt bij een restaurant om de hoek.

“Tegenwoordig bestellen we taxi’s, vliegtickets en boodschappen met onze telefoon. Maar als je een korte lunchpauze hebt, wacht je toch vaak minstens 20 minuten voor het eten op tafel staat. Millennials gaan 4 keer per maand uit eten, en 47 procent van hen zou graag vooraf elektronisch bestellen in een restaurant. Wachten is niet erg, en is vaak zelfs erg gezellig. Maar op drukke dagen past dat gewoon lastig in je dag.”

Maar werkt het ook echt?

Restaurant Bij de Bruin herkende dit probleem, en zei direct ja toen de jongens van Restoranto langskwamen. “We zitten op een plek in Rotterdam vlakbij veel kantoren. Voor veel mensen is de lunchpauze, zoals Ralph aangeeft, te kort om buiten de deur te eten. We ontvangen positieve reacties van onze vaste gasten die nu vaker langskomen, voor hen werkt Restoranto echt drempelverlagend.”

Op de vraag of deze restauranteigenaren Restoranto zelf ook gebruiken, antwoorden ze lachend: “Jazeker, toen ik laatst naar de bioscoop ging vond ik het ideaal om direct na de film aan tafel te kunnen.”

Hoe werkt Restoranto dan precies?

Het concept is simpel. Restoranto plaatst je menu in de app, en vanaf dan kunnen gasten in jouw restaurant bestellen. Dit kan op 2 manieren:

1. Vooraf, een gast selecteert een tijdstip en bestelt. Op deze manier kunnen gasten vrijwel direct aan tafel.

2. Tijdens, een gast checkt in en bestelt. Op deze manier kunnen gasten eenvoudig extra gerechten of drankjes bestellen.

En afrekenen?

Ralph: “De gast rekent af via iDeal of creditcard, op deze manier kan de gast op elk gewenst moment weer terug naar kantoor.”

Ik las op jullie website ook iets over een goed doel?

“Dat klopt, wij zijn gek op eten, en vinden het een mooi streven als heel de wereld hier van kan genieten. Daarom doneren we voor elke Restoranto een maaltijd aan een kind in Oeganda. Het is echt een win-winsituatie. Voor de gast een vlotte lunch of diner, en voor degenen die het minder hebben een voedzame maaltijd.”

Hoe ziet de toekomst van Restoranto er uit?

“Restoranto breidt op dit moment hard uit en groeit flink in het aantal gebruikers. We zijn daarom ook hard op zoek naar nieuwe restaurants en lunchzaken die het leuk vinden om onze gebruikers te verwelkomen.”

“We merken dat voornamelijk restaurants vlakbij kantoren erg in trek zijn bij onze gebruikers. Mochten restauranteigenaren of -managers dit lezen, twijfel dan vooral niet om contact met ons op te nemen via de website of via info@restoranto.com.”          

Wat kunnen geïnteresseerde restaurants doen?

Restoranto accepteert op dit moment nieuwe restaurants, van klein tot groot. Speciaal voor de lezers van de Lunchroom geven we tijdelijk een gratis proefmaand weg voor de restaurants die zich via deze link aanmelden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: