Je hebt gezocht op: biologisch

Hoe ziet de horeca er over 10 jaar uit? Hoogleraar Hettinga: “Deze trend sijpelt langzaam naar Europa”
De horecabranche is momenteel onrustig. Inflatie, personeelstekort, hoge energiekosten en de naweeën van corona beïnvloeden de sector. In&nb...
Waar moet ik op letten bij de aankoop van vaatwassers voor de horeca?
Ondernemen is investeren. Als horecaondernemer krijg je regelmatig te maken met nieuwe en noodzakelijke investeringen. In deze rubriek ‘Waar moe...

Starten en groeien in de horeca: Geheimen van succesvolle horecaconcepten onthuld door ondernemers
In dit artikel vertellen een restaurateur, lunchroom- en caféondernemer hoe hun concepten tot stand zijn gekomen. Het bepalen van een horecacon...
Het land in: “De gezellige sfeer van een bruin café, met koffie in plaats van bier”
Ingemar Visch Karlsson (71) is geboren in Zweden. Door zijn toenmalige Nederlandse vrouw belandde hij in de horeca in het Scandinavische land. Onder h...
SLA opent nieuwe vestiging in Leiden
Vanaf nu kan ook Leiden genieten van 'the magic of veggies' met al het gezonds en lekkers wat SLA te bieden heeft. Het snelgroeiende fast casual conce...
Freshly Chopped opent derde locatie in Nederland
Vanaf maandag kan ook Amsterdam Zuid-Oost kennis maken met het Ierse en gezonde Freshly Chopped. Deze nieuwe locatie bevindt zich aan het Bijlmerplein...

Bakkersvak & IJs-Vak zet duurzaamheid in de spotlights
Het milieubewustzijn bij beursorganisator Easyfairs neemt toe, zo ook bij de 10e editie van Bakkersvak & IJs-Vak in Gorinchem. Het doel van Bakker...

Het land in: "Hoe groter we worden, hoe makkelijker het is"
In 2015 startte Sanne Huisman (40) Teds All day Brunch. Een leven met inmiddels negen locaties en twee jonge kinderen, klinkt als onmogelijk. Toch lij...

Anne&Max lanceert grote sharefundingcampagne
De snelgroeiende franchiseketen Anne&Max lanceert haar eerste sharefundingcampagne om 1 miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. De opgehaalde...

Roos Rutjes zet vega(n) horecaconcept op de kaart
Roos Rutjes opende in 2019 de deuren van restaurant Rozey in Rotterdam. Het stylish en volledig vega(n) dining concept is uniek in Nederland: voor een...

Het land in: Kimberley Vonk opende de eerste vegan lunchroom van Almere
Als eerste ondernemer een vegan lunchroom beginnen in Almere. Een gat in de markt of hebben de Almeerders weinig behoefte aan plantaardig eten? K...

Bagels & Beans wordt onderdeel van Vital Food Group
Op 20 december 2022 is bekend gemaakt dat de toonaangevende franchiseformule Bagels & Beans onderdeel wordt van de Vital Food Group B.V., de moede...

Veel animo voor investeringsronde SLA
Het snelgroeiende fast casual concept SLA breidt landelijk uit en startte in samenwerking met Broccoli een sharefunding campagne om samen met klanten,...

Freshly Chopped opent tweede zaak in de Markthal in Rotterdam
Het Ierse franchiseconcept Freshly Chopped opent in september dit jaar een tweede vestiging in Nederland, namelijk in de Markthal in Rotterdam. In maa...

Zeven technologieën voor een krachtige slimme keuken
Omdat je door de bomen het bos misschien niet meer ziet, hebben wij een top zeven samengesteld van technologische ontwikkelingen die je slim laten wer...

Thuisbezorgd.nl presenteert biologisch afbreekbare verpakkingen
Vanaf nu zijn er biologisch afbreekbare producten van Notpla verkrijgbaar in de webshop voor alle restaurants aangesloten bij eten-bestelsit...

Succesformule SLA gaat uitbreiden met franchisenemers
Saladebar SLA, pionier op het gebied van gezond, plantaardig en lekker eten, opende het eerste restaurant in 2013 in Amsterdam. Sindsdien is de bekend...

Frozen yoghurt voortaan vegan bij Yoghurt Barn
Wie bij YB (de nieuwe naam van Yoghurt Barn) een frozen yoghurt of 'froyo' bestelt, krijgt vanaf vandaag geen yoghurt van koeienmelk meer, maa...

Wat betekenen viskeurmerken eigenlijk?
De Netflix documentaire ‘Seaspiracy’ pakt de wereldwijde visindustrie keihard aan. Documentairemaker Ali Tabrizi zet een beeld neer over d...

Yoghurt Barn krijgt een nieuwe naam
Yoghurt Barn verandert haar naam en logo naar YB. De focus op duurzaamheid wordt steeds groter en daarmee ook de overgang naar plantaardige producten....

Van Venlo naar Maastricht: Wingyee neemt Bagels & Beans in Wyck over
Na haar afstuderen aan de Universiteit Leiden en een jaar lang rondreizen werd Wingyee Chizhov-Chau trotse moeder van twee zoons en daarna al even tro...

Focus, focus, focus
Steeds meer foodconcepten concentreren zich op één product of productgroep. Bekende voorbeelden hiervan zijn het Frites Atelier, Frites...

Zo maak je het perfecte melkschuim voor je koffiespecialiteiten
Horecabreed wordt zuivel op dagelijkse basis gebruikt om melkschuim mee te maken. Cappuccino is de meestverkochte koffiespecialiteit in Nederland, maa...

Koffie op een stokje bij Bagels & Beans
Waarom zou je een slokje koffie nemen als het ook een stokje koffie kan zijn? Helemaal als het gaat om koffie-chocodip-roomijs. Bagels & Beans en&...

Waldkorn wordt bio dankzij Bio Bakkerij De Trog
Bio Bakkerij De Trog en CSM Ingredients, de thuishaven van Waldkorn®, slaan de handen in elkaar en brengen vier bio-afbakbroodjes op de markt. Pav...

Zuivelconsumptie in Nederland: meer kwark, minder melk
Zuivel is in beweging. De populariteit van zuivelvervangers neemt toe, maar zuivel laat zich niet zomaar verslaan. In dit artikel lees je welke zuivel...

Deze restaurants worden gerund door vrouwen
Op maandag 8 maart is het International Women’s Day. Over de hele wereld wordt er op deze dag aandacht gevraagd voor thema’s als econ...

Yoghurt Barn is B Corporation gecertificeerd
Yoghurt Barn staat met haar dertien vestigingen in het land voor feel-good-food met een positieve impact op mens, dier en onze aarde. Aan de hand van...

Dit moet je weten over energielabels en keurmerken
Wie bewust onderneemt binnen de horeca, heeft zich vast al verdiept in de verschillende keurmerken en het energielabel van zijn of haar horecabedrijf....

Haarlemse lunchroom in de verkoop, maar niet vanwege corona
De Haarlemse lunchroom en restaurant Jetties staat in de verkoop. Op de website van een horecamakelaar lezen we dat corona niet de reden is van de ver...

Nieuwe mede-eigenaar voor Bagels & Beans
Bagels & Beans heeft een nieuwe mede-eigenaar. Naast oprichters Ronald Bakker en Ninande Thio is Lizan van der Pol, ruim twaalf jaar werkzaam bij...

Gezond en bewust lunchen bij Elisa in Leuven
In hartje Wezemaal in Belgïe beginnen Elisa en Eduard Wuyts in 1935 een eigen koffiebranderij. Hier begint het verhaal van JA...

Twintigste Anne&Max opent in The Amsterdam Style Outlet in Halfweg
Eind november dit jaar opent Anne&Max de grootste horecalocatie in Amsterdam The Style Outlets. The Style wordt het eerste en enige outletcentrum...

Yoghurt Barn genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2020
Nederlanders eten de meeste yoghurt ter wereld. Toch is Yoghurt Barn het enige restaurant in Nederland dat geheel in het teken van deze frisse lekkern...
''Brood dat je wilt ontdekken''
Met PUR PAIN brengt de Vlaamse Biobakkerij De Trog ambachtelijke, pure en 100% biologische broodproducten tot bij de Food professional. De bakke...

Ambachtelijk biologisch brood uit Vlaanderen
Ambachtelijk, smaakvol en 100% biologische broodproducten; dat is waar Biobakkerij De Trog al jarenlang succesvol mee is. Deze vooruitstrevende bakker...

Seafood Bar Je m'en Fish uit Gent brengt zeevruchten met een twist
De Frans-Engelse woordspeling zegt het eigenlijk allemaal. In de Gentse seafood bar ‘Je m’en Fish’ hoef je geen net pak te dragen om...

Yoghurt Barn start met CO2-label
Yoghurt Barn lanceert haar nieuwe menu rond de herfstvakantie dit jaar met een unicum. Als één van de eerste horecaketens wereldwijd zal...

Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown
Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich ei...

Eerste Nederlandse SUGO to go opent in Rotterdam
Biologisch, gezond, duurzaam én vers. Menig pizza liefhebber is verknocht aan de inmiddels befaamde pizza al taglio van SUGO. Dit blijkt niet a...