Yoghurt Barn genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2020

19 oktober 2020 | redactie

Nederlanders eten de meeste yoghurt ter wereld. Toch is Yoghurt Barn het enige restaurant in Nederland dat geheel in het teken van deze frisse lekkernij staat. Wouter en Esther Staal hadden totaal geen ervaring in de horeca toen ze negen jaar geleden hun eerste Yoghurt Barn openden. Inmiddels hebben ze dertien vestigingen. Yoghurt Barn is het tiende genomineerde merk voor Coolest Dutch Brands 2020.

"Esther en ik zijn founding couple. We hebben twee kinderen en een yoghurt imperium", vertelt Wouter Staal met een grote lach op zijn gezicht. "Het idee voor Yoghurt Barn kwam tijdens een vakantie in Spanje. We liepen in Sevilla een vestiging van Frozen Yoghurt binnen en vroegen ons af waarom er zoiets niet in Nederland was. Die gedachte bleef prikkelen en negen maanden na Spanje ging onze eerste vestiging op de Neude, Utrecht open."

Feel good food

Yoghurt Barn biedt feel good food met een positieve impact. Wouter: "Wij willen dat je bij ons weggaat met de gedachte: wow ik heb gezond en lekker gegeten èn ik doe ook nog eens goed terug voor het klimaat, voor dieren en voor mensen. Dat proberen we steeds verder op de kaart te zetten. Wij werken bijvoorbeeld samen met het Wereld Natuur Fonds (WNF). Zij staan voor het behoud van flora en fauna wereldwijd. En dat wordt sterk bepaald door wat we eten en drinken. Om gezonde voeding te promoten werkt het WNF samen met partners die op een luchtige manier de boodschap ‘plant based, biologisch en lokaal’ communiceren. Ik ben best wel trots dat zij voor ons hebben gekozen."

Over Coolest Dutch Brands

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het jaar. De genomineerde merken voeren elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Eerder in de 2020-serie: Verstegen Spices & Sauces, MUD Jeans, de Edwin van der Sar foundation, Naïf, Aquablu, fairf, FrieslandCampinama, Joolz en SunnyCords.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: