Wat kost bezorgen via Thuisbezorgd?

22 oktober 2020 | Thijs Jacobs

Bezorgen is, nu de horeca gesloten is, de reddingsboei waar veel restaurants zich aan vastklampen. Niet altijd zonder succes, want de Nederlander heeft de weg naar de bezorgsites en -apps goed weten te vinden. In het derde kwartaal heeft Just Eat Takeaway, waar Thuisbezorgd toe behoort, een groei van 46 procent gerealiseerd. Het is aannemelijk dat de COVID-19 pandemie hierin een rol speelt.

Voor jou als horecaondernemer is het goed om te weten hoeveel van de bezorgwaarde er naar Thuisbezorgd gaat. Als je zelf bezorgers hebt, dan vraagt het platform een commissie van 13 procent. Per tien euro gaat er dus 1,30 euro naar Thuisbezorgd.
Als je gebruik maakt van Scoober, de bezorgdienst van Thuisbezorgd, dan is de commissie 30 procent. Drie van de tien verdiende euro's gaat dan naar Thuisbezorgd. Daarnaast ben je altijd een klein bedrag aan administratiekosten kwijt en eventuele kosten om je restaurant aan te prijzen op het platform.

Kun je zonder Thuisbezorgd?

Thuisbezorgd heeft wel laten weten dat, vanwege de coronapandemie, er nu geen commissie voor afhaalbestellingen wordt berekend. Ook geldt er tijdelijk een korting van 25 procent op de commissie voor Scoober. Toch is het lastig om een goedlopende bezorgservice op te zetten zonder Thuisbezorgd. Het bereik van het platform is simpelweg heel groot. Daarnaast levert Thuisbezorgd de technologie, van app tot betaal- en recensiemodule. Wanneer je dat zelf zou moeten (laten) bouwen en onderhouden, dan ben je veel meer kwijt.

Natuurlijk zijn er alternatieven, maar deze zijn niet overal in Nederland beschikbaar. Bedrijven zoals Uber Eats vragen eveneens een commissie van 13 procent. De kleinere aanbieders bieden een lagere commissie, maar bieden niet hetzelfde grote bereik. 

Alles op een rijtje: commissie per bestelling

Thuisbezorgd

€0,19 + 13%, zonder bezorging

€2,50 + 30%, inclusief bezorging

Deliveroo

€2,50 + 25%-30%, inclusief bezorging

Uber Eats

€2,50+ 30%, inclusief bezorging.

Tijdelijk geen opstartkosten en 0% service fee voor pick-up zolang de sluiting aanhoudt, daarna wordt het 13%.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: