Wasbar wil Europa veroveren

30 juli 2015
Wasbar wil Europa veroveren

Top Brands, eigenaar van de Pizza Hut-filialen in België en Frankrijk, heeft Wasbar overgenomen. Wasbar is een wasserette waar gasten tijdens het
wachten wat kunnen drinken. Vooralsnog bestaat het concept alleen in België, waar het drie vestigingen heeft, maar volgens Top Brands-CEO Stef Meulemans kan de formule van de wasserette doorgroeien naar duizend vestigingen.

~Foto: Wasbar Kortrijk~

*Concept wordt verbeterd*
De keten is - ondanks de omzet van €900.000 - door vele investeringen nog niet winstgevend. De nieuwe eigenaar wil daarom het concept verbeteren zodat Wasbar nog meer nationale en ook internationale vestigingen kan krijgen. Meulemans denkt dat er vooral op het gebied van eten nog veel kansen liggen.

*Tweehonderd filialen in Frankrijk*
Top Brands ziet in Frankrijk ruimte voor wel tweehonderd filialen van Wasbar. Het bedrijf is dan ook van plan om daar volgend jaar de eerste vestigingen te openen. Als het concept daar aanslaat, is de rest van Zuid-Europa aan de beurt.

*Bekijk de video van Wasbar!*

Overig nieuws