Vijftig inspiratiemomenten tijdens Horecava

2 januari 2011 |
Vijftig inspiratiemomenten tijdens Horecava<

De wereld om ons heen verandert continu. Nieuwe trends zien het licht, consumenten gaan massaal digitaal en ondernemers zoeken steeds nieuwe omzetkansen. Horecava biedt bezoekers volgende week daarom een bruisend programma vol praktische tips. Naast ruim 500 exposanten en 5 themawerelden zijn er 50 momenten waar zij zich kunnen laten verrassen.
Overal trends
Denk daarbij aan de Trendpresentatie van Frank Lindner met aansluitend de Nationale Horeca Quiz, een WERELD-trendreis, de Social Media dokter, het Peper & Zout-debat en de Horecava Innovation Award. Voor leden van Koninklijke Horeca Nederland komt daar nog een scala van activiteiten bij, zoals het jaarcongres en trendtours over de beursvloer. Horecava 2011, de nationale toonaangevende horecabeurs, is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, van maandag 10 tot en met donderdag 13 januari in Amsterdam RAI.

Programma op INNOVEER!
Bezoekers geven aan dat zij naast alle producten en diensten ook de Horecava bezoeken om zich te oriënteren op trends, innovaties en marktontwikkelingen. Meer dan ooit gaat de themawereld INNOVEER! daarom over trends. Van internationaal tot lokaal, van consument tot business, van inspiratie tot praktische tips: drie dagelijkse sessies zetten ondernemers op scherp. De dag start om 12.15 uur met '1e Hulp bij Social Media'. Social Media expert Cor Hospes geeft praktische tips en geslaagde praktijkvoorbeelden. Bezoekers gaan 's middags van 13.30 tot 14.30 uur op wereldreis. Ze worden door Hans Steenbergen verrast met foodserviceconcepten geïnspireerd door de thema's Vintage Chique, Fast Fresh, Local Hero en New Dutch. Zes trends gebaseerd op het consumentengevoel vormen de kern van de trendpresentatie van Frank Lindner, van 15.00 tot 15.30 uur. Ondernemers krijgen tips hoe ze beter kunnen ondernemen. Aansluitend is er de Nationale Horeca Quiz.

Awards
Op INNOVEER! zijn de nominaties te zien voor de Horecava Innovation Award, de prijs voor de beste innovatie in de branche. De winnaars, in de categorieën Food & Beverage, Interior & Design, Equipment en Concepts & Co-Creation, zijn op de eerste dag bekend.

Social Media als rode draad
Uit Horecava-onderzoek onder ondernemers blijkt dat ruim driekwart volop kansen ziet om met Social Media zowel bestaande als nieuwe klanten aan zich te binden. Meer dan de helft geeft echter ook aan op zoek te zijn naar praktische tips. Horecava geeft hier volop gehoor aan. Naast de Social Media sessie op INNOVEER! organiseert HotelloTOP het congres 'Social Media Toy or Tool'. Koninklijke Horeca Nederland organiseert voor het eerst haar jaarcongres tijdens Horecava met de titel 'Wie de gast heeft, heeft uw toekomst'. Ook hier is er veel aandacht voor de nieuwe mediavormen. Op het paviljoen XpertPlaza is er een Social Media sessie met geslaagde praktijkvoorbeelden, handige tips én de presentatie van een online social media gids. Voor wie dan nog vragen heeft, is er op INNOVEER! de Social Media Helpdesk.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Personalia Restaurant
Nieuwe restaurantmanager voor Wayback Burgers Breda

Sinds 7 september staat er een nieuwe kapitein in het vlaggenschip van Wayback Burgers in Breda; Roxanne Willemse. Met haar achtergrond in de keuken en het succesvol runnen van haar eigen bedrijf heeft ze alle tools in handen om het restaurant volledig eigen te maken en de groei van het restaurant i...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Nice 'n Easy
De verschillen tussen TGT en THT

De NVWA controleert of bedrijven die zich met eten bezig houden zich aan de wetten en regels houden. Op de website van dit overheidsorgaan legt de NVWA de verschillen uit tussen ‘ten minste houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot.’ In de meeste gevallen stelt de fabrikant van h...

Achtergronden Fastservice
5000 gratis patatjes voor jonge aardappelkenners

Medio september vindt de jaarlijkse aardappeloogst plaats, aldus het perfecte moment om stil te staan bij het verse product van Bram Ladage. Ter ere van de aardappeloogst, deelt de Rotterdamse patatkoning vanaf vandaag maar liefst 5000 patatjes uit aan jonge patatliefhebbers. Dit gebeurt echter niet...

Koffie & thee Achtergronden
Chiqueolatte laat wensen in vervulling gaan

Vanaf 14 september loopt er bij café Chiqueolatte een wel heel bijzondere actie namelijk de Random Act of Kindness. Bij iedere bestelling wordt een kaartje toegevoegd die ingevuld kan worden met een lieve wens voor iemand anders. Wie gun jij een moment voor zichzelf? En waarmee wil jij hem...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: