Vegan Sashimi op de menukaart van Vegan Junk Food Bar

1 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Vegan Junk Food Bar aan het Marie Heinekenplein heeft maandag 1 oktober de primeur, want de vorige week gelanceerde No Tuna en Zalmon Sashimi staat daar als eerste op de kaart. De plantaardige sashimi maakte een  hoop los op social media en de beelden van de niet van echt te onderscheiden sashimi gingen viraal.

Vegan Junk Food Bar en Vegan XL lanceerden vorige week dit eerste  product van het nieuwe merk Vegan Seastar. Binnenkort zal het product ook in consumentenverpakking te koop zijn in het grootste vegan meterschap van Nederland in Jumbo Foodmarkt Groningen. Hierna zullen de verkooppunten in retail en horeca snel verder uitbreiden.

Doorbraak

Vegan SeaStar zorgt met de komst van de sashimi voor een grote doorbraak in de plantaardige markt. Zij brengt hiermee een plantaardig alternatief voor sashimi met niet duurzame en bedreigde vissoorten als zalm en tonijn. Steeds meer mensen kiezen ervoor meer plantaardig te eten om diverse redenen zoals hun ecologische voetafdruk, gezondheid en dierenwelzijn. De visindustrie is op weg naar een ernstig globale crisis. Op dit moment is 85% van de visbestanden overbevist of volledig uitgeput. Dat consumenten steeds bewuster worden, komt onder meer door social media en populaire documentaires op Netflix en You Tube als ‘What The Health’, ‘Food Choices’ ‘Seaspiracy’.

Vegan SeaStar is ontstaan uit een samenwerking tussen Vegan XL en de Vegan Junk Food Bar. Hiermee wil ze een heerlijk, exclusief plantaardig visproduct op de markt zetten zonder concessies te doen aan smaak en met de vele voordelen voor mens, dier en milieu.

De Vegan Junk Food Bar opent dit jaar haar vierde restaurant in het centrum van Amsterdam. Het is een uniek hamburgerrestaurant waar je kunt kiezen uit een verscheidenheid aan op planten gebaseerde gerechten, zoals een opmerkelijke SUMO burger, opgepimpte VJFB FRIES AKA 'KAPSALON', Amsterdam BITTERBALLEN en nog veel meer.

Vegan XL is een snelgroeiende onderneming die actief inspeelt op de wens van consumenten die meer plantaardig willen consumeren. Zij werkt samen met retail en horeca om de keuze in exclusieve plantaardige producten uit te breiden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: