Unilever zet in op duurzame groei

14 juni 2013 |
Unilever zet in op duurzame groei<

Unilever Food Solutions (UFS) zet samen met chefs in op duurzame groei. Samen met alle chefs in de foodservice wordt deze ambitie vormgegeven met acties rond het verminderen van afval, de bijsturing van
recepturen en meer aandacht voor smaak. Het bedrijf heeft de ambitie om rond 2020 wereldwijd 200 miljoen maaltijden per dag gezonder en lekkerder te maken.

Geen marketingverhaal
"Als grote speler hebben we een grote verantwoordelijkheid", benadrukt Gerard van der Krogt (foto), Managing Director van Unilever Food Solutions Nederland. "Duurzaamheid is voor ons niet zomaar een mooi marketingverhaal. Het is gewoonweg een absolute noodzaak om de toekomst van onze eigen activiteiten veilig te stellen. Of van de voedingssector in het algemeen."

De drie acties
Unilever voert deze drie acties nu al uit:
1. Samen met het Center for Gastrology promoot Unilever Food Solutions met behulp van het Unikit project het concept 'selectieve smaaksturing', een wetenschappelijk onderbouwde manier van koken die rekening houdt met de afgenomen smaak- en geurwaarneming van ouderen.

2. 'Verleidelijk Lekker': Met ‘Verleidelijk Lekker’ helpt UFS de chef om kleine veranderingen in zijn menu aan te brengen. Op die manier geeft hij de gast het duwtje in de rug om voor een gezondere maaltijd te kiezen. Vanuit die invalshoek overtuigde de Foodtruck actie 'Verleidelijk Lekker', de Nederlander om voor iets gezondere gerechten te kiezen.

3. Het programma 'Verminder Verspilling' helpt chefs in eerste instantie zicht te krijgen op hun afvalproductie in alle fasen tussen inkoop en bediening. Op basis daarvan zijn gevoelige afval- én kostenbesparingen haalbaar.

Voortouw nemen
"Onze eerste acties lopen sinds 2011 en de chefs zijn duidelijk enthousiast", gaat Gerard van der Krogt verder. "Een goede zaak, want zonder hen lukt het niet. Daarom gaan we de komende jaren op dezelfde weg verder. Als bedrijf kunnen we gezond groeien als ook onze klanten, hun gasten en de hele planeet op lange termijn stand houden. De voedingssector zal duurzaam zijn of er niet meer zijn. Unilever Food Solutions neemt daarin nu al het voortouw."


Chef-koks hebben meer aandacht voor smaak

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: