Unilever zet in op duurzame groei

14 juni 2013 |
Unilever zet in op duurzame groei<

Unilever Food Solutions (UFS) zet samen met chefs in op duurzame groei. Samen met alle chefs in de foodservice wordt deze ambitie vormgegeven met acties rond het verminderen van afval, de bijsturing van
recepturen en meer aandacht voor smaak. Het bedrijf heeft de ambitie om rond 2020 wereldwijd 200 miljoen maaltijden per dag gezonder en lekkerder te maken.

Geen marketingverhaal
"Als grote speler hebben we een grote verantwoordelijkheid", benadrukt Gerard van der Krogt (foto), Managing Director van Unilever Food Solutions Nederland. "Duurzaamheid is voor ons niet zomaar een mooi marketingverhaal. Het is gewoonweg een absolute noodzaak om de toekomst van onze eigen activiteiten veilig te stellen. Of van de voedingssector in het algemeen."

De drie acties
Unilever voert deze drie acties nu al uit:
1. Samen met het Center for Gastrology promoot Unilever Food Solutions met behulp van het Unikit project het concept 'selectieve smaaksturing', een wetenschappelijk onderbouwde manier van koken die rekening houdt met de afgenomen smaak- en geurwaarneming van ouderen.

2. 'Verleidelijk Lekker': Met ‘Verleidelijk Lekker’ helpt UFS de chef om kleine veranderingen in zijn menu aan te brengen. Op die manier geeft hij de gast het duwtje in de rug om voor een gezondere maaltijd te kiezen. Vanuit die invalshoek overtuigde de Foodtruck actie 'Verleidelijk Lekker', de Nederlander om voor iets gezondere gerechten te kiezen.

3. Het programma 'Verminder Verspilling' helpt chefs in eerste instantie zicht te krijgen op hun afvalproductie in alle fasen tussen inkoop en bediening. Op basis daarvan zijn gevoelige afval- én kostenbesparingen haalbaar.

Voortouw nemen
"Onze eerste acties lopen sinds 2011 en de chefs zijn duidelijk enthousiast", gaat Gerard van der Krogt verder. "Een goede zaak, want zonder hen lukt het niet. Daarom gaan we de komende jaren op dezelfde weg verder. Als bedrijf kunnen we gezond groeien als ook onze klanten, hun gasten en de hele planeet op lange termijn stand houden. De voedingssector zal duurzaam zijn of er niet meer zijn. Unilever Food Solutions neemt daarin nu al het voortouw."


Chef-koks hebben meer aandacht voor smaak

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Insight Beach Brabant: ijzersterk horecaconcept in hartje Eindhoven

Een groep ambitieuze ondernemers presenteert deze zomer Insight Beach: een gloednieuw city beach concept dat de horeca en culturele sector bij elkaar brengt. De hardwerkende mensen in deze sectoren brengen leven in de brouwerij en moeten zo snel mogelijk weer aan de slag, vinden de initiatiefnemers....

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: