Twee nieuwe horecazaken in Almere Centrum

9 april 2018 | Thijs Jacobs

Almere Centrum is twee unieke horecagelegenheden rijker. Vorige week opende ijssalon Soof Icecream & more op de grote markt. In deze sfeervolle salon worden de meest lekkere ijsjes, smoothies, shakes en goede koffie geserveerd en geschonken. Eerder opende aan het Stadhuisplein Snackbistro. Een bijzonder concept dat het midden houdt tussen een luxe cafetaria een bistro en een lunchroom. Beide zaken hebben bovendien een opvallend Almeers tintje.

Soof Icecream & more

Liefhebbers van huisgemaakt ijs zullen de weg naar Soof snel weten te vinden. Maar Soof is meer dan een ijssalon. Zo staan er ook verse shakes, smoothies en zelfs cocktails op het menu. Soof Icecream & more is van dezelfde eigenaren als de tegenovergelegen Lou Streetfood bar. Er vindt dan ook flinke kruisbestuiving plaats tussen de twee zaken. Mensen die hebben gegeten bij Lou kunnen nagenieten van een toetje of cocktail bij Soof en de zoete lekkernijen van Soof kunnen ook als toetje besteld worden bij Lou. Het interieur nodigt uit langer te blijven zitten en net als trouwe klanten van Lou gewend zijn krijgt ook Soof een fijn en gezellig terras waar het ook bij minder weer goed vertoeven is. Al het ijs is vers en huisgemaakt en er is elke dag keuze uit 30 verschillende smaken.

Snackbistro

Op dezelfde plek als waar haar vader 25 geleden met zijn Kwalitaria begon Jessica Pan nu het avontuur aan met haar Snackbistro. Na haar studie marketing besloot zij de zaak van haar ouders over te nemen. Ze vond het wel tijd voor een upgrade en besloot haar marketingkennis in te zetten en bedacht de Snackbistroformule. In Snackbistro kunnen klanten kiezen uit klassieke cafetariasnacks maar ook gezondere opties als salades, belegde broodjes en andere maaltijden. Almere speelt een belangrijke rol in de keuze voor de formule. “Ik heb Almere zien groeien tot een moderne, frisse stad die met zijn tijd meegaat. Dat wil ik ook uitstralen met Snackbistro”, aldus Jessica. Dat ze met haar tijd meegaat is te zien in de aankleding in details in de zaak. Op de placemats worden gasten bijvoorbeeld aangemoedigd hun bezoek te delen op social media met de hashtag #snackbistro. De unieke bubblewafel die op het menu staat is al hard op weg trending topic te worden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: "Ik word verdacht van slavendrijven!"

Ik ben zojuist verhoord door de politie. Ik ben verdachte. Ik word verdacht van slavendrijven. De kwestie is van een paar jaar geleden. Ik deed toen zaken met een schoonmaakbedrijf. Dit bleek een achteraf een criminele organisatie te zijn, volgens de twee rechercheurs die mij vandaag ondervroegen. ...

Lunch
Bagels & Beans is het Beste Restaurant van De Vegetarische Restaurantweek

Niet minder dan 531 restaurants namen deel aan de tweede editie van De Vegetarische Restaurantweek die vorige week plaatsvond. Gasten konden gedurende de week een stem uitbrengen op het beste vegetarische restaurant. Bagels & Beans deed mee met drie speciale vegetarische menu’s en wist daa...

Opening Restaurant
Bar-restaurant IJver opent zomer 2019

In de zomer van 2019 opent IJver haar deuren in de voormalige Scheepsbouwloods op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Er wordt hard gewerkt aan dit robuuste restaurant met een eigenzinnige menu- en drankenkaart. Op deze iconische locatie met een groot binnen- en buitenterras kunnen gasten staks geniete...

Food trends Vega
Populariteit vlees- en visvrije thuisbezorgmaaltijden stijgt

Afgelopen week namen zeker 57.600 Nederlanders deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Een initiatief dat Nederlanders inspireerde om van 11 tot 17 maart een week lang geen vlees (en vis) te eten, en in plaats daarvan de verrassende mogelijkheden van de plantaardige keuken te o...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Advertorial
3, 2, 1… Stoof!

Oma’s draadjesvlees, dat is waar je elk kind voor wakker kunt maken. En nu we eenmaal volwassen zijn, loopt het water nog steeds in onze mond als we er alleen al aan denken. Anno 2019 zijn stoofgerechten weer helemaal back in business. Smakelijke hachee, Franse Boeuf Bourguignon, Vlaamse stove...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
CityTrips
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: