Takeaway.com kreeg 87 procent meer bestellingen te verwerken

9 oktober 2019 | Thijs Jacobs

Takeaway.com publiceerde zojuist een 'orderupdate' voor het derde kwartaal van 2019. De zaken gaan goed voor het Nederlandse bedrijf: er werd 'overall' 87 procent meer besteld in het derde kwartaal. Duitsland spant de kroon: daar werd maar liefst 136 procent meer besteld!

Verklaring van Jitse Groen, CEO van Takeaway.com: "Takeaway.com handhaafde zijn sterke ordergroei in de zomer. Terwijl we de groei blijven verkiezen boven de winst, is het bedrijf nu EBITDA-positief, zowel in Nederland als in Duitsland en voor het bedrijf als geheel."

Enkele cijfers:


- Takeaway.com verwerkte 41,6 miljoen orders in het derde kwartaal van 2019, een stijging van 87% ten opzichte van het derde kwartaal van 2018, gedreven door zowel organische groei als acquisities.
- In Oostenrijk is de merknaam veranderd van Lieferservice.at naar Lieferando.at om te profiteren van het spill-over effect van onze sterke naamsbekendheid in Duitsland.
- De uitrol van Scoober werd voortgezet met de uitbreiding naar vier extra steden in het derde kwartaal van 2019. Scoober is nu actief in 73 steden in tien landen. Het bedrijf zal blijven investeren in uitbreiding naar meer nieuwe steden, voornamelijk in Polen, waar onlangs McDonald's aan ons aanbod is toegevoegd.
- Op 5 augustus 2019 kondigden Takeaway.com en Just Eat plc een aanbevolen combinatie van alle aandelen aan, die zal leiden tot een van de grootste voedselleveranciers ter wereld, met schaalgrootte, strategische visie, toonaangevende capaciteiten, leidende posities in aantrekkelijke markten en een gediversifieerde geografische aanwezigheid. Momenteel wordt verwacht dat de aandeelhouderscirculaire van het bedrijf eind oktober 2019 zal worden gepubliceerd en dat de BAVA in december 2019 zal worden gehouden. Mits aan de voorwaarden wordt voldaan, waaronder de goedkeuring van de aandeelhouders en het overlegproces met de ondernemingsraad door Takeaway.com in Nederland, wordt de transactie naar verwachting rond het einde van het jaar afgerond.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
[FOTO'S] Is dit de gaafste horecahotspot van Rotterdam?

Één plek waar je terecht kunt voor een tal van uiteenlopende culturen, thema's en smaken. Midden in het centrum van Rotterdam opende café DoDo haar imposante deuren voor publiek. Met maar liefst 220 zitplaatsen verdeeld over 7 uiteenlopende wereldse themaruimtes, belooft dez...

Lunchroom
Anne&Max wil vijf nieuwe vestigingen in 2020

Anne&Max wilt dé huiskamer in de stad zijn die haar gasten elke dag verrast met heerlijke biologische producten, zeer gastvrije service in mooie karakteristieke panden met een trendy interieur. Anne&Max is hard gegroeid in de afgelopen twee jaar en is nog steeds volop in ontwikkeli...

Opening Rotterdam
Bagels & Beans opent in Rotterdam Alexandrium

Goed nieuws voor wie in het oosten van Rotterdam woont of daar graag gaat shoppen: voor een paddoburgerbagel of de beruchte cheesecake kun je gewoon hier terecht. De vijfde Bagels & Beans van de Maasstad opent op 23 oktober in Rotterdam Alexandrium zijn prachtige glazen puien. Niet te missen als...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: