Sushipoint en Bagels & Beans zijn best gewaardeerde Out of Home Formule

7 juli 2017 | Roy Spijker

Uit het GfK Formule Rapport 2017 blijkt dat SushiPoint, Bagels & Beans, AH to go en ISS Catering de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze formules worden elk in hun eigen segment Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work als beste gewaardeerd door hun eigen gasten. In totaal zijn 77 formules gewaardeerd op de zogenaamde 7 G's: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal.

Dit jaar is het aantal formules uitgebreid en is de onderzoeksopzet aangescherpt. Door de 7 G’s leidend te maken binnen het onderzoek naar formulewaardering anticipeert GfK op het toenemende belang van onder andere de G’s gezond, goed geweten en goed verhaal in consumentenvoorkeuren.

SushiPoint best gewaardeerde formule in ’Fastservice’
SushiPoint wordt door haar gasten met een 7.31 binnen het segment Fastservice het beste gewaardeerd. Vooral op gemak, gezond en genieten beoordeelt de gast van SushiPoint erg hoog. Binnen dit segment behaalt Plaza food for All de tweede positie, gevolgd door Happy Italy.

"Het concurrentieveld binnen Fastservice is het afgelopen jaar duidelijk aan verandering onderhevig onder invloed van nieuwe spelers en consumentenvoorkeuren. Diverse nieuwe formules die zich positioneren op de makkelijke maar gezonde keuken vormen steeds vaker een referentie en bedreiging voor de meer traditionele formules in fastfood. Slim anticiperen op trends zoals maaltijdbezorging en fastcasual is cruciaal om je te onderscheiden” aldus Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK.

Bagels & Beans beste waardering binnen ’Coffee & Lunch’ segment
Bagels & Beans weet met een 7.33 de hoogste waardering binnen het segment Coffee & Lunch te behalen. De unieke combinatie van de hoge scores op genieten, gastvrij en gezond, maar ook op de overige G’s maakt Bagels & Beans erg aansprekend voor veel Nederlanders.De op een na hoogste waardering is voor HEMA, die in dit segment wordt gevolgd door Ikea.

"De groei van lokale koffie- en lunchaanbieders in de binnensteden maakt het voor de grotere formules steeds lastiger om écht onderscheid te blijven maken. Blijven innoveren en ultieme gastvrijheid is hierbij enorm belangrijk",  aldus van Eekelen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Ondernemen
Drie horecabedrijven winnen online challenge 'Boost je omzet!'

Het Thon Hotel in Rotterdam, restaurant Zeeën van Tijd in Roosendaal en Snackbar Kitsy’s in Alkmaar gaan de uitdaging aan. Zij zijn de drie winnaars van de beursactie van Boost je omzet! op Gastvrij Rotterdam. Van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 was het team van deze onli...

Awards Mensen
ProFri en Nederlands Frituurcentrum maken genomineerden Parels van het Jaar Award bekend

Liefst vier medewerkers zijn er dit jaar genomineerd voor de Parel van het Jaar Award. Deze parels kwamen naar voren op voordracht van ondernemers in de frituurbranche. Vakvereniging ProFri en het Nederlands Frituurcentrum reiken deze Award sinds 2013 jaarlijks uit aan cafetariamedewerkers die zich ...

Koffie & thee Mensen
Doppio viert jubileum met reis naar Italië

Espressobarketen Doppio Espresso bestaat 10 jaar en organiseert ter ere van dit jubileum een reis naar Italië, daar waar het allemaal begon. Met als doel inspiratie en ideeën opdoen én om te genieten van de Italiaanse koffiecultuur. In april 2017 vierde Doppio Espresso het tienja...

Achtergronden
Overvaltraining helpt om criminaliteit in de horeca voor te zijn

Op 9 oktober gaat de Week van de Veiligheid van start. Het nemen van de juiste preventieve maatregelen is de eerste stap om de kans op criminaliteit in uw zaak te verkleinen. Denk bijvoorbeeld aan een overvaltraining voor u en uw medewerkers. Wij spraken met Hendrik-Jan Kaptein van het Centrum voor ...

Events Horeca
Horecabeurs Gastvrij Rotterdam groeit in omvang

Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een uitermate succesvolle vijfde editie waarin opnieuw tal van records zijn gebroken. Met 400 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen en demonstraties konden de 12.736 bezoekers zich drie dagen lang in Rotterdam Ahoy oriënteren op ...

Bier Achtergronden
Bierbeleving met vintage bockbier

Gasten willen tegenwoordig meer dan alleen een goed glas bier. Ze willen beleving. Het verhaal achter een bier. Al eens aan een vintage bockbier kaart gedacht dit najaar? Maak de bockbierbeleving bovendien compleet met heerlijke bijpassende hapjes. Wat maakt vintage bockbier dan zo bijzonder? Het is...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: