Sushipoint en Bagels & Beans zijn best gewaardeerde Out of Home Formule

7 juli 2017 | Roy Spijker

Uit het GfK Formule Rapport 2017 blijkt dat SushiPoint, Bagels & Beans, AH to go en ISS Catering de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze formules worden elk in hun eigen segment Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work als beste gewaardeerd door hun eigen gasten. In totaal zijn 77 formules gewaardeerd op de zogenaamde 7 G's: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal.

Dit jaar is het aantal formules uitgebreid en is de onderzoeksopzet aangescherpt. Door de 7 G’s leidend te maken binnen het onderzoek naar formulewaardering anticipeert GfK op het toenemende belang van onder andere de G’s gezond, goed geweten en goed verhaal in consumentenvoorkeuren.

SushiPoint best gewaardeerde formule in ’Fastservice’
SushiPoint wordt door haar gasten met een 7.31 binnen het segment Fastservice het beste gewaardeerd. Vooral op gemak, gezond en genieten beoordeelt de gast van SushiPoint erg hoog. Binnen dit segment behaalt Plaza food for All de tweede positie, gevolgd door Happy Italy.

"Het concurrentieveld binnen Fastservice is het afgelopen jaar duidelijk aan verandering onderhevig onder invloed van nieuwe spelers en consumentenvoorkeuren. Diverse nieuwe formules die zich positioneren op de makkelijke maar gezonde keuken vormen steeds vaker een referentie en bedreiging voor de meer traditionele formules in fastfood. Slim anticiperen op trends zoals maaltijdbezorging en fastcasual is cruciaal om je te onderscheiden” aldus Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK.

Bagels & Beans beste waardering binnen ’Coffee & Lunch’ segment
Bagels & Beans weet met een 7.33 de hoogste waardering binnen het segment Coffee & Lunch te behalen. De unieke combinatie van de hoge scores op genieten, gastvrij en gezond, maar ook op de overige G’s maakt Bagels & Beans erg aansprekend voor veel Nederlanders.De op een na hoogste waardering is voor HEMA, die in dit segment wordt gevolgd door Ikea.

"De groei van lokale koffie- en lunchaanbieders in de binnensteden maakt het voor de grotere formules steeds lastiger om écht onderscheid te blijven maken. Blijven innoveren en ultieme gastvrijheid is hierbij enorm belangrijk",  aldus van Eekelen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: