Sushipoint en Bagels & Beans zijn best gewaardeerde Out of Home Formule

7 juli 2017 | Roy Spijker

Uit het GfK Formule Rapport 2017 blijkt dat SushiPoint, Bagels & Beans, AH to go en ISS Catering de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze formules worden elk in hun eigen segment Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work als beste gewaardeerd door hun eigen gasten. In totaal zijn 77 formules gewaardeerd op de zogenaamde 7 G's: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal.

Dit jaar is het aantal formules uitgebreid en is de onderzoeksopzet aangescherpt. Door de 7 G’s leidend te maken binnen het onderzoek naar formulewaardering anticipeert GfK op het toenemende belang van onder andere de G’s gezond, goed geweten en goed verhaal in consumentenvoorkeuren.

SushiPoint best gewaardeerde formule in ’Fastservice’
SushiPoint wordt door haar gasten met een 7.31 binnen het segment Fastservice het beste gewaardeerd. Vooral op gemak, gezond en genieten beoordeelt de gast van SushiPoint erg hoog. Binnen dit segment behaalt Plaza food for All de tweede positie, gevolgd door Happy Italy.

"Het concurrentieveld binnen Fastservice is het afgelopen jaar duidelijk aan verandering onderhevig onder invloed van nieuwe spelers en consumentenvoorkeuren. Diverse nieuwe formules die zich positioneren op de makkelijke maar gezonde keuken vormen steeds vaker een referentie en bedreiging voor de meer traditionele formules in fastfood. Slim anticiperen op trends zoals maaltijdbezorging en fastcasual is cruciaal om je te onderscheiden” aldus Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK.

Bagels & Beans beste waardering binnen ’Coffee & Lunch’ segment
Bagels & Beans weet met een 7.33 de hoogste waardering binnen het segment Coffee & Lunch te behalen. De unieke combinatie van de hoge scores op genieten, gastvrij en gezond, maar ook op de overige G’s maakt Bagels & Beans erg aansprekend voor veel Nederlanders.De op een na hoogste waardering is voor HEMA, die in dit segment wordt gevolgd door Ikea.

"De groei van lokale koffie- en lunchaanbieders in de binnensteden maakt het voor de grotere formules steeds lastiger om écht onderscheid te blijven maken. Blijven innoveren en ultieme gastvrijheid is hierbij enorm belangrijk",  aldus van Eekelen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Events
Het Amsterdamse Terrassen Festival verhuist naar Rembrandtpark

Na een succesvolle eerste editie van Het Amsterdamse Terrassen Festival vorig jaar in het Oosterpark, strijkt het grootste terras van Amsterdam dit jaar neer in het Rembrandtpark. Diverse Amsterdamse terrassen sluiten hier gezamenlijk het terrasseizoen af. Ook dit jaar is de crème de la cr...

Food Advertorial
GRATIS Aviko Oerfriet proefpakket!

Oerfriet van Aviko smaakt als zelfgemaakt, is heerlijk knapperig en bakt goudbruin. Precies wat je gasten het allerliefst willen. Proef zelf het verschil en vraag een GRATIS proefpakket aan. Ambachtelijke, verse frietjes met de juiste ‘bite’, een goudbruine kleur en een volle aardappe...

Lekkerste Lunchroombroodje Video
Video: heb jij het Lekkerste Lunchroombroodje van 2018?

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Dat broodje staat misschien al ergens op de kaart, maar waar? Tot 5 oktober 2018 kunnen medewerkers en eigenaren van dagzaken en lunchrooms in Nederland hun creatie inzenden via thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. De voorwaarden vind je hier: https://www.lunch...

Culinair Fastservice
Fusie De Pizzabakkers en Da Portare Via

De Pizzabakkers (nu 12 vestigingen) en Da Portare Via (nu 9 vestigingen) maken bekend in de loop van dit jaar te fuseren. De bedrijven zijn ervan overtuigd samen sterker te staan. De kernwaarden van beide bedrijven komen nagenoeg overeen, ze staan voor een ambachtelijke houtovenpizza van hoge kwa...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Fonte Frappés: veganistisch, minder suikers en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: