Royaan reikt Gouden Van Dobben uit

11 februari 2013
Royaan reikt Gouden Van Dobben uit

Royaan helpt horecaondernemers met het verbeteren van hun rendement. Dit onder meer door het uitreiken van de Gouden Van Dobben Award. De prijs ging naar Snackbar-Partyservice De Zonnemaat in Zevenaar.

*Rendementsprogramma*
Van Dobben is een rendementsprogramma gestart om haar afnemers te helpen hun onderneming beter te laten renderen. Onderdeel van dit programma is de Gouden Van Dobben Award die onlangs is uitgereikt aan de Gelderse snackbar.

*Make-over*
Met deze prijs heeft De Zonnemaat een restyling ter waarde van 10.000 euro in de wacht gesleept. Een styling-adviseur gaat de eigenaren helpen om het rendement van hun zaak te verhogen. Onder meer met adviezen over aanpassingen in het meubilair, prijsstelling van producten, het aantrekkelijk etaleren van het assortiment en de verlichting in de zaak.

*Mogelijk jaarlijkse prijs*
Flip Houtman, marketing directeur van Royaan: “We willen de Gouden Van Dobben Award mogelijk jaarlijks gaan uitreiken. We zijn ervan overtuigd dat je door je te richten op kwaliteit, vernieuwing, verleiding en service meer tevreden klanten kunt hebben en zo meer inkomsten kunt genereren. Voor tips op dit gebied kunnen cafeteriahouders altijd terecht bij onze vertegenwoordigers.”

De prijs is niet alleen voor snackbarhouders, maar voor alle horecabedrijven die de snacks van Van Dobben verkopen.


~Close-up van de Gouden Van Dobben Award~

*Omzetverlies*
Horecaondernemingen, en cafetaria’s in het bijzonder, staan in de huidige markt zwaar onder druk, zo concludeert de producent van de snacks van Van Dobben en Kwekkeboom. Vorig jaar realiseerde slechts 1 op de 10 cafetariahouders groei en gemiddeld liep de omzet met 4 procent terug ten opzichte van 2010. Daarmee zijn cafetaria’s een van de hardste dalers binnen het horecasegment.

~Frank Lindner~

Overig nieuws