Positieve reacties na winnen award 'Lekkerste Lunchroombroodje'

12 juni 2018 | Thijs Jacobs

Het aftellen is begonnen… Op onze website is de campagne voor het inschrijven voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2018 gestart. Wie gaat dit jaar met de felbegeerde titel naar huis? Wie weet van zijn lunchbroodje een culinaire uitspatting te maken? We spraken met Nathan van Leeuwen, de bedrijfsleider van Parkcafé Groen in Hoofddorp. Deze lunchzaak ging vorig jaar immers met de award aan de haal.

Het is al even geleden, de uitreiking van de award voor het lekkerste broodje. Toch kan Nathan het zich herinneren als de dag van gisteren. “In november is het voor ons traditioneel een drukke periode en dan kwam de prijs er ook nog bovenop. Een geweldige maand”, aldus de bedrijfsleider. “Na het winnen van de prijs vertelden we aan alle gasten dat dit bewuste broodje, het broodje humus, deze award had gewonnen. Dat geeft extra beleving.”

Veel zakelijke gasten

Dit lunchcafé is anders dan de meeste lunchzaken. Je vindt het immers op een bedrijventerrein, wat ook te merken is aan de gasten die over de vloer komen. “We richten ons vooral op business, niet op leisure. Onze gasten komen van de grote bedrijven die op het terrein zitten. Natuurlijk hebben deze kantoren wel een bedrijfskantine, maar wanneer er iets te vieren is of als er een zakelijke gast komt, dan wijken ze vaak uit naar ons lunchcafé.”

Het winnende broodje is vega en dat spreekt bepaalde doelgroepen aan. “Ik merk dat expats het een plus vinden, net als veel Hindoestaanse mensen. Zij eten immers geen rundvlees, maar wel kip. In de praktijk kiezen zij vaak voor een vegetarisch gerecht in de horeca.”

Kostprijs

Nathan weet ook te vertellen dat het winnende broodje kostprijstechnisch goed in elkaar zit: “Qua gebruikte ingrediënten is het een topbroodje. Daarbij moet ik wel kwijt dat er veel tijd gaat zitten in de bereiding. De groenten moeten immers gegrild worden, de humus maken we zelf en de eetbare bloemetjes worden door ons uitgesorteerd.”

Al met al zijn de reacties lovend, zo blijkt. “Het broodje was al een hardloper en toen onze gasten hoorden van de winst, gaven ze de jury van Lunchroom geen ongelijk. Daarnaast besteedde het blad van FNV Horeca aandacht aan onze zaak, naar aanleiding van het winnen van het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Overigens krijg ik opvallend vaak positieve reacties over de kaas die op het broodje zit; de kwaliteit van de kaas was jullie ook al opgevallen. Daar zal onze lokale leverancier blij mee zijn. Wist je dat ze hier vijfhonderd meter verderop zitten? Als ik kaas nodig heb, dan komen ze het met de fiets brengen. Leuk is dat. Eén ding is zeker: dit jaar doe ik weer mee met de wedstrijd.”

Doe je ook mee?

Vanaf nu kun je jouw lekkerste broodje inzenden. Je kunt een foto van het broodje, de lijst met ingrediënten en de bereidingswijze naar de redactie van Lunchroom versturen via redactie@uitgeverijps.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vega
Helft van de Nederlanders vindt iedere dag vlees eten niet meer van deze tijd

Iedere dag vlees eten is niet meer van deze tijd. Dat vindt ongeveer de helft van alle Nederlanders. Meer dan 60% van de mensen is zich bewust van de impact van vlees op het klimaat. De milieuschade die de productie en consumptie van vlees oplevert moet in de winkelprijs worden verwerkt, vindt 1 op ...

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: