Positieve reacties na winnen award 'Lekkerste Lunchroombroodje'

12 juni 2018 | Thijs Jacobs

Het aftellen is begonnen… Op onze website is de campagne voor het inschrijven voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2018 gestart. Wie gaat dit jaar met de felbegeerde titel naar huis? Wie weet van zijn lunchbroodje een culinaire uitspatting te maken? We spraken met Nathan van Leeuwen, de bedrijfsleider van Parkcafé Groen in Hoofddorp. Deze lunchzaak ging vorig jaar immers met de award aan de haal.

Het is al even geleden, de uitreiking van de award voor het lekkerste broodje. Toch kan Nathan het zich herinneren als de dag van gisteren. “In november is het voor ons traditioneel een drukke periode en dan kwam de prijs er ook nog bovenop. Een geweldige maand”, aldus de bedrijfsleider. “Na het winnen van de prijs vertelden we aan alle gasten dat dit bewuste broodje, het broodje humus, deze award had gewonnen. Dat geeft extra beleving.”

Veel zakelijke gasten

Dit lunchcafé is anders dan de meeste lunchzaken. Je vindt het immers op een bedrijventerrein, wat ook te merken is aan de gasten die over de vloer komen. “We richten ons vooral op business, niet op leisure. Onze gasten komen van de grote bedrijven die op het terrein zitten. Natuurlijk hebben deze kantoren wel een bedrijfskantine, maar wanneer er iets te vieren is of als er een zakelijke gast komt, dan wijken ze vaak uit naar ons lunchcafé.”

Het winnende broodje is vega en dat spreekt bepaalde doelgroepen aan. “Ik merk dat expats het een plus vinden, net als veel Hindoestaanse mensen. Zij eten immers geen rundvlees, maar wel kip. In de praktijk kiezen zij vaak voor een vegetarisch gerecht in de horeca.”

Kostprijs

Nathan weet ook te vertellen dat het winnende broodje kostprijstechnisch goed in elkaar zit: “Qua gebruikte ingrediënten is het een topbroodje. Daarbij moet ik wel kwijt dat er veel tijd gaat zitten in de bereiding. De groenten moeten immers gegrild worden, de humus maken we zelf en de eetbare bloemetjes worden door ons uitgesorteerd.”

Al met al zijn de reacties lovend, zo blijkt. “Het broodje was al een hardloper en toen onze gasten hoorden van de winst, gaven ze de jury van Lunchroom geen ongelijk. Daarnaast besteedde het blad van FNV Horeca aandacht aan onze zaak, naar aanleiding van het winnen van het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Overigens krijg ik opvallend vaak positieve reacties over de kaas die op het broodje zit; de kwaliteit van de kaas was jullie ook al opgevallen. Daar zal onze lokale leverancier blij mee zijn. Wist je dat ze hier vijfhonderd meter verderop zitten? Als ik kaas nodig heb, dan komen ze het met de fiets brengen. Leuk is dat. Eén ding is zeker: dit jaar doe ik weer mee met de wedstrijd.”

Doe je ook mee?

Vanaf nu kun je jouw lekkerste broodje inzenden. Je kunt een foto van het broodje, de lijst met ingrediënten en de bereidingswijze naar de redactie van Lunchroom versturen via redactie@uitgeverijps.nl.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: