Positieve reacties na winnen award 'Lekkerste Lunchroombroodje'

12 juni 2018 | Thijs Jacobs

Het aftellen is begonnen… Op onze website is de campagne voor het inschrijven voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2018 gestart. Wie gaat dit jaar met de felbegeerde titel naar huis? Wie weet van zijn lunchbroodje een culinaire uitspatting te maken? We spraken met Nathan van Leeuwen, de bedrijfsleider van Parkcafé Groen in Hoofddorp. Deze lunchzaak ging vorig jaar immers met de award aan de haal.

Het is al even geleden, de uitreiking van de award voor het lekkerste broodje. Toch kan Nathan het zich herinneren als de dag van gisteren. “In november is het voor ons traditioneel een drukke periode en dan kwam de prijs er ook nog bovenop. Een geweldige maand”, aldus de bedrijfsleider. “Na het winnen van de prijs vertelden we aan alle gasten dat dit bewuste broodje, het broodje humus, deze award had gewonnen. Dat geeft extra beleving.”

Veel zakelijke gasten

Dit lunchcafé is anders dan de meeste lunchzaken. Je vindt het immers op een bedrijventerrein, wat ook te merken is aan de gasten die over de vloer komen. “We richten ons vooral op business, niet op leisure. Onze gasten komen van de grote bedrijven die op het terrein zitten. Natuurlijk hebben deze kantoren wel een bedrijfskantine, maar wanneer er iets te vieren is of als er een zakelijke gast komt, dan wijken ze vaak uit naar ons lunchcafé.”

Het winnende broodje is vega en dat spreekt bepaalde doelgroepen aan. “Ik merk dat expats het een plus vinden, net als veel Hindoestaanse mensen. Zij eten immers geen rundvlees, maar wel kip. In de praktijk kiezen zij vaak voor een vegetarisch gerecht in de horeca.”

Kostprijs

Nathan weet ook te vertellen dat het winnende broodje kostprijstechnisch goed in elkaar zit: “Qua gebruikte ingrediënten is het een topbroodje. Daarbij moet ik wel kwijt dat er veel tijd gaat zitten in de bereiding. De groenten moeten immers gegrild worden, de humus maken we zelf en de eetbare bloemetjes worden door ons uitgesorteerd.”

Al met al zijn de reacties lovend, zo blijkt. “Het broodje was al een hardloper en toen onze gasten hoorden van de winst, gaven ze de jury van Lunchroom geen ongelijk. Daarnaast besteedde het blad van FNV Horeca aandacht aan onze zaak, naar aanleiding van het winnen van het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Overigens krijg ik opvallend vaak positieve reacties over de kaas die op het broodje zit; de kwaliteit van de kaas was jullie ook al opgevallen. Daar zal onze lokale leverancier blij mee zijn. Wist je dat ze hier vijfhonderd meter verderop zitten? Als ik kaas nodig heb, dan komen ze het met de fiets brengen. Leuk is dat. Eén ding is zeker: dit jaar doe ik weer mee met de wedstrijd.”

Doe je ook mee?

Vanaf nu kun je jouw lekkerste broodje inzenden. Je kunt een foto van het broodje, de lijst met ingrediënten en de bereidingswijze naar de redactie van Lunchroom versturen via redactie@uitgeverijps.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Internationaal Mensen
Naft bier wint gold award op internationale bierverkiezing

Het Gentse Naft bier, gebrouwen door Brandstof, een nieuwe brouwerij gestart door 2 jonge ondernemers uit Gent, valt in de prijzen op de Frankfurt International Trophy. De internationale bier- en wijnverkiezing - die jaarlijks plaatsvindt in Frankfurt in Duitsland - heeft uit meer dan 3800 bieren, w ...

KHN
KHN wil horeca volledig open voor 1 juni

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat de horeca sneller en onbeperkt open moet. Dat laat de brancheveniging weten middels een persbericht. KHN-voorzitter Robèr Willemsen vindt het openen van de terrassen onvoldoende. “Bij de aangekondigde versoepelingen per 28 april, wil KHN d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: