Positieve reacties na winnen award 'Lekkerste Lunchroombroodje'

12 juni 2018 | Thijs Jacobs

Het aftellen is begonnen… Op onze website is de campagne voor het inschrijven voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2018 gestart. Wie gaat dit jaar met de felbegeerde titel naar huis? Wie weet van zijn lunchbroodje een culinaire uitspatting te maken? We spraken met Nathan van Leeuwen, de bedrijfsleider van Parkcafé Groen in Hoofddorp. Deze lunchzaak ging vorig jaar immers met de award aan de haal.

Het is al even geleden, de uitreiking van de award voor het lekkerste broodje. Toch kan Nathan het zich herinneren als de dag van gisteren. “In november is het voor ons traditioneel een drukke periode en dan kwam de prijs er ook nog bovenop. Een geweldige maand”, aldus de bedrijfsleider. “Na het winnen van de prijs vertelden we aan alle gasten dat dit bewuste broodje, het broodje humus, deze award had gewonnen. Dat geeft extra beleving.”

Veel zakelijke gasten

Dit lunchcafé is anders dan de meeste lunchzaken. Je vindt het immers op een bedrijventerrein, wat ook te merken is aan de gasten die over de vloer komen. “We richten ons vooral op business, niet op leisure. Onze gasten komen van de grote bedrijven die op het terrein zitten. Natuurlijk hebben deze kantoren wel een bedrijfskantine, maar wanneer er iets te vieren is of als er een zakelijke gast komt, dan wijken ze vaak uit naar ons lunchcafé.”

Het winnende broodje is vega en dat spreekt bepaalde doelgroepen aan. “Ik merk dat expats het een plus vinden, net als veel Hindoestaanse mensen. Zij eten immers geen rundvlees, maar wel kip. In de praktijk kiezen zij vaak voor een vegetarisch gerecht in de horeca.”

Kostprijs

Nathan weet ook te vertellen dat het winnende broodje kostprijstechnisch goed in elkaar zit: “Qua gebruikte ingrediënten is het een topbroodje. Daarbij moet ik wel kwijt dat er veel tijd gaat zitten in de bereiding. De groenten moeten immers gegrild worden, de humus maken we zelf en de eetbare bloemetjes worden door ons uitgesorteerd.”

Al met al zijn de reacties lovend, zo blijkt. “Het broodje was al een hardloper en toen onze gasten hoorden van de winst, gaven ze de jury van Lunchroom geen ongelijk. Daarnaast besteedde het blad van FNV Horeca aandacht aan onze zaak, naar aanleiding van het winnen van het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Overigens krijg ik opvallend vaak positieve reacties over de kaas die op het broodje zit; de kwaliteit van de kaas was jullie ook al opgevallen. Daar zal onze lokale leverancier blij mee zijn. Wist je dat ze hier vijfhonderd meter verderop zitten? Als ik kaas nodig heb, dan komen ze het met de fiets brengen. Leuk is dat. Eén ding is zeker: dit jaar doe ik weer mee met de wedstrijd.”

Doe je ook mee?

Vanaf nu kun je jouw lekkerste broodje inzenden. Je kunt een foto van het broodje, de lijst met ingrediënten en de bereidingswijze naar de redactie van Lunchroom versturen via redactie@uitgeverijps.nl.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Innovatief netwerken tijdens BBB Maastricht 2018

BBB Maastricht, de oudste horecavakbeurs van Nederland, vindt plaats van maandag 8 t/m woensdag 10 oktober in MECC Maastricht. BBB Maastricht biedt een veelzijdig programma voor horecaprofessionals uit ieder segment. Van (speciaal) bieren tot biologische streekproducten en van innovatieve productont...

Creëer een ijzersterke Social Media strategie

Je bedrijf gratis promoten en verkopen op Facebook is aan banden gelegd. Pitchen, promoten, reacties uitlokken, win acties en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Facebook wil enkel waardevolle verhalen van je zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog vi...

Verbouwen
Family Naarden is verbouwd

Bij Family Naarden zijn ze een aantal weken geleden druk bezig geweest om alle wanden in de vestiging een nieuwe uitstraling te geven. En het resultaat mag er wezen! De wand achter de counter en bij de bakwand heeft een mooie, frisblauwe tegellaag gekregen. Op de andere wand zijn tegels geplaatst in...

Opening Culinair
Foodhallen Rotterdam geopend op Kop van Zuid

Vanaf vandaag valt er weer flink wat te nassen in Rotterdam. Vier jaar na de introductie van de Foodhallen Amsterdam opent een tweedeindoor foodmarket in 010. Geen gevalletje copy-paste, maar een ras-Rotterdammer van een foodhal. Foodhallen Rotterdam betrekt samen met het naastgelegen designhotel Ro...

Uber Eats breidt uit

Waar Foodora sopt in Nederland, pakt Uber Eats juist door. Het bedrijf breidt voor het einde van dit jaar uit naar Groningen en Haarlem en vergroot het bezorggebied in de regio Den Haag door Scheveningen en Voorburg aan de app toe te voegen. Daarnaast kunnen bestaande en nieuwe gebruikers van de app...

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: