Positieve reacties na winnen award 'Lekkerste Lunchroombroodje'

12 juni 2018 | Thijs Jacobs

Het aftellen is begonnen… Op onze website is de campagne voor het inschrijven voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2018 gestart. Wie gaat dit jaar met de felbegeerde titel naar huis? Wie weet van zijn lunchbroodje een culinaire uitspatting te maken? We spraken met Nathan van Leeuwen, de bedrijfsleider van Parkcafé Groen in Hoofddorp. Deze lunchzaak ging vorig jaar immers met de award aan de haal.

Het is al even geleden, de uitreiking van de award voor het lekkerste broodje. Toch kan Nathan het zich herinneren als de dag van gisteren. “In november is het voor ons traditioneel een drukke periode en dan kwam de prijs er ook nog bovenop. Een geweldige maand”, aldus de bedrijfsleider. “Na het winnen van de prijs vertelden we aan alle gasten dat dit bewuste broodje, het broodje humus, deze award had gewonnen. Dat geeft extra beleving.”

Veel zakelijke gasten

Dit lunchcafé is anders dan de meeste lunchzaken. Je vindt het immers op een bedrijventerrein, wat ook te merken is aan de gasten die over de vloer komen. “We richten ons vooral op business, niet op leisure. Onze gasten komen van de grote bedrijven die op het terrein zitten. Natuurlijk hebben deze kantoren wel een bedrijfskantine, maar wanneer er iets te vieren is of als er een zakelijke gast komt, dan wijken ze vaak uit naar ons lunchcafé.”

Het winnende broodje is vega en dat spreekt bepaalde doelgroepen aan. “Ik merk dat expats het een plus vinden, net als veel Hindoestaanse mensen. Zij eten immers geen rundvlees, maar wel kip. In de praktijk kiezen zij vaak voor een vegetarisch gerecht in de horeca.”

Kostprijs

Nathan weet ook te vertellen dat het winnende broodje kostprijstechnisch goed in elkaar zit: “Qua gebruikte ingrediënten is het een topbroodje. Daarbij moet ik wel kwijt dat er veel tijd gaat zitten in de bereiding. De groenten moeten immers gegrild worden, de humus maken we zelf en de eetbare bloemetjes worden door ons uitgesorteerd.”

Al met al zijn de reacties lovend, zo blijkt. “Het broodje was al een hardloper en toen onze gasten hoorden van de winst, gaven ze de jury van Lunchroom geen ongelijk. Daarnaast besteedde het blad van FNV Horeca aandacht aan onze zaak, naar aanleiding van het winnen van het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Overigens krijg ik opvallend vaak positieve reacties over de kaas die op het broodje zit; de kwaliteit van de kaas was jullie ook al opgevallen. Daar zal onze lokale leverancier blij mee zijn. Wist je dat ze hier vijfhonderd meter verderop zitten? Als ik kaas nodig heb, dan komen ze het met de fiets brengen. Leuk is dat. Eén ding is zeker: dit jaar doe ik weer mee met de wedstrijd.”

Doe je ook mee?

Vanaf nu kun je jouw lekkerste broodje inzenden. Je kunt een foto van het broodje, de lijst met ingrediënten en de bereidingswijze naar de redactie van Lunchroom versturen via redactie@uitgeverijps.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok bij instemming Kamer van kracht; bezorgen mag

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteert het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. Als de Kamer het besluit steunt, wordt de avondklok ingevoerd. De avon ...

Wet- en regelgeving Interview
Let op: wijzigingen in de wetgeving voor de horeca

Op het kantoor van Catch Legal werken juristen aan allerhande kwesties die betrekking hebben op bestuursrecht en omgevingsrecht. Binnen dit domein vallen veel zaken die voor horecaondernemers van belang zijn, want bijna alles waarbij je te maken krijgt met de overheid, valt hierbinnen. Van verbouwin ...

Financieel Horeca & Belasting
De 3 meest gebruikte ondernemingsvormen in de horeca

In het artikel ‘'Hoe wordt de winst van uw lunchzaak belast? Leer het hier!’ vertellen wij u alles over de belasting die u betaalt over de winst van uw horecaonderneming. Of u vennootschapsbelasting of inkomstenbelasting moet betalen, is afhankelijk van de rechtsvorm waarmee u uw ond ...

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

21 jaar Lunchroom
21 jaar geleden in Lunchroom: Bagels & Zo, Utrecht

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de schier onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verhaa ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: