Patrick Beijk Meest Markante Horecaondernemer van Groningen

11 september 2018 | Thijs Jacobs

Patrick Beijk mag zich dit jaar én volgend jaar de Meest Markante Horecaondernemer van de provincie Groningen noemen. Patrick, eigenaar van onder andere mr. Mofongo en The Dog Bollocks, stond met vier andere horecaondernemers in de finale. Patrick valt volgens de jury op door zijn uitdagende initiatieven en nieuwe horecaconcepten. Hij werd gisterenavond gekozen tot winnaar en is daarmee de meest markante horecaondernemer van Groningen!

Genomineerden

De jury bezocht de afgelopen weken de vier horecaondernemers die in de provincie Groningen genomineerd waren voor deze prestigieuze prijs van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De eerste regionale genomineerde was Jelle Bos van Beleef Lauwersoog. Hij weet met onder meer het horecabedrijf Het Booze Wijf en andere concepten gasten te verleiden naar Lauwersoog te komen. Ook André Dokter was genomineerd als Meest Markante Horecaondernemer van Groningen. André is eigenaar van het gelijknamige steakhouse in Briltil en van Het Zusje van André Dokter in de binnenstad van Groningen. Ten slotte stond de familie Swierstra in de finale. Hun bedrijf, Brouwerij Martinus, heeft in korte tijd grote naamsbekendheid en waardering opgebouwd.

De jury bestond uit:

Egbert Brinks, manager van de NH Hotels Groningen, Hotel De Ville en bestuurslid van KHN regio Groningen

Marco Agema, winnaar van Meest Markante Horecaondernemer in Groningen in 2016/2017

Albert Kuil van grand café Borg Nienoord, Restaria Zuid, Sportcentrum Leek en bestuurslid van KHN

Menno Hoexum,  oud-journalist van het Dagblad van het Noorden.

De jury was onder de indruk van het enthousiasme en de gedrevenheid waarmee deze ondernemers dag-in-dag-uit met hun bedrijf bezig zijn. De genomineerden zijn alle vier een voorbeeld voor de verdere innovatie en verbetering van de kwaliteit van de horecabranche.

Koninklijke Horeca Nederland organiseert elke twee jaar de verkiezing van Meest Markante Horecaondernemer. De prijs is voor innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Op deze manier stimuleert Koninklijke Horeca Nederland innovatie onder haar leden. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie, zie meestmarkant.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunch Opening
Nieuwe Bagels & Beans opent in Amsterdam-Noord

De NDSM-werf in Amsterdam-Noord is hot en happening. De voormalige scheepswerf ontwikkelt zich tot een bruisend stadsdeel met woningen, creatieve bedrijven, kantoren, onderwijsinstellingen, voorzieningen en winkels. En vanaf 29 april ook een Bagels & Beans. Een oase van rust tussen alle bedrijvi...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Lunchbezorging gaat echt flink groeien"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Opening
Nieuwste Amsterdamse foodhal opent deuren in Magna Plaza

Vanaf vandaag blaast The Food Department officieel nieuw - culinair - leven in het iconische Magna Plaza. Amsterdams nieuwste foodhal in het centrum van de hoofdstad brengt 14 foodstands en 3 bars naar de tweede verdieping van het historische pand. Het menu: een mix van gerenommeerde namen, Amsterda...

Duurzaamheid KHN
BookDinners en Dutch Cuisine gaan samenwerken

BookDinners, het reserveringsplatform van onder andere KHN, gaat samenwerken met Dutch Cuisine. Dutch Cuisine heeft als doel om de Nederlandse eetcultuur en gezonder eten te bevorderen, net als het gebruik van natuurlijke ingredienten en eerlijke kwaliteit van voeding. Dutch Cuisine is vanaf nu meer...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: Italiaanse macho

"A gin-tonic for me, a Baileys for my wife. And more champagne!", riep mijn Italiaanse gast uit terwijl ik zijn jas aannam. Ze waren flink te laat en hadden het Nederlandse echtpaar dat hen had uitgenodigd ondertussen al een uur laten wachten. Daar was wat irritatie ontstaan. Ze wilden ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: