Patrick Beijk Meest Markante Horecaondernemer van Groningen

11 september 2018 | Thijs Jacobs

Patrick Beijk mag zich dit jaar én volgend jaar de Meest Markante Horecaondernemer van de provincie Groningen noemen. Patrick, eigenaar van onder andere mr. Mofongo en The Dog Bollocks, stond met vier andere horecaondernemers in de finale. Patrick valt volgens de jury op door zijn uitdagende initiatieven en nieuwe horecaconcepten. Hij werd gisterenavond gekozen tot winnaar en is daarmee de meest markante horecaondernemer van Groningen!

Genomineerden

De jury bezocht de afgelopen weken de vier horecaondernemers die in de provincie Groningen genomineerd waren voor deze prestigieuze prijs van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De eerste regionale genomineerde was Jelle Bos van Beleef Lauwersoog. Hij weet met onder meer het horecabedrijf Het Booze Wijf en andere concepten gasten te verleiden naar Lauwersoog te komen. Ook André Dokter was genomineerd als Meest Markante Horecaondernemer van Groningen. André is eigenaar van het gelijknamige steakhouse in Briltil en van Het Zusje van André Dokter in de binnenstad van Groningen. Ten slotte stond de familie Swierstra in de finale. Hun bedrijf, Brouwerij Martinus, heeft in korte tijd grote naamsbekendheid en waardering opgebouwd.

De jury bestond uit:

Egbert Brinks, manager van de NH Hotels Groningen, Hotel De Ville en bestuurslid van KHN regio Groningen

Marco Agema, winnaar van Meest Markante Horecaondernemer in Groningen in 2016/2017

Albert Kuil van grand café Borg Nienoord, Restaria Zuid, Sportcentrum Leek en bestuurslid van KHN

Menno Hoexum,  oud-journalist van het Dagblad van het Noorden.

De jury was onder de indruk van het enthousiasme en de gedrevenheid waarmee deze ondernemers dag-in-dag-uit met hun bedrijf bezig zijn. De genomineerden zijn alle vier een voorbeeld voor de verdere innovatie en verbetering van de kwaliteit van de horecabranche.

Koninklijke Horeca Nederland organiseert elke twee jaar de verkiezing van Meest Markante Horecaondernemer. De prijs is voor innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Op deze manier stimuleert Koninklijke Horeca Nederland innovatie onder haar leden. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie, zie meestmarkant.nl.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Lunch Opening
23-jarige onderneemster Naomi Jansen opent Vital4Skool in Leek

Op maandag 7 januari opende Naomi Jansen in Leek haar gezonde schoolkantine. Ze is slechts 23 jaar en is nu al een eigen zaak begonnen. Naomi koos voor de scholengemeenschap rsg de Borgen om het cateringbedrijf op te zetten. Haar oog viel daarbij op de franchiseformule Vital4Skool. Dat Naomi voor...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: