Overnames in sauzenland

12 december 2011 |
Overnames in sauzenland<

Remia koopt het sausmerk Gouda’s Glorie terwijl Vandemoortele het merk Remia voor vloeibare frituurvetten in de retail overneemt. Dat blijkt uit een gezamenlijke persverklaring. Beide bedrijven worden door de overnames
de grootste merkenleverancier in Nederland op het gebied van respectievelijk sauzen en frituurvetten.

Sauzen onder licentie
In augustus 2011 kocht Remia de sauzenactiviteiten van Van Dijk Food Products uit Lopik met een gelimiteerde licentie om het sausmerk Gouda’s Glorie te voeren in de retail. Het merk Gouda’s Glorie was echter nog eigendom van de Vandemoortele Groep, die het merk Gouda’s Glorie – voor zowel sauzen als margarines en vetten – vorig jaar verwierf met de overname van de margarineactiviteiten van Van Dijk Food Products in Zeewolde.

Verhuizing productie
Het merk Gouda’s Glorie voor margarines en vetten blijft in handen van Vandemoortele. Remia heeft aangekondigd de productie van sauzen onder het merk Gouda’s Glorie binnen een jaar over te hevelen van Lopik naar Den Dolder. Vorig jaar nam Remia De Marne in Groningen, marktleider in het Nederlandse mosterdsegment, al over.

Sterkere positie
Vandemoortele koopt het vloeibare frituurvettenmerk Remia voor retail. Dit frituurvet in consumentenverpakkingen (2 en 3 liter cans) was tot heden eigendom van Remia. Door deze overname versterkt Vandemoortele haar positie in de Nederlandse markt.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: