Op reportage: Bakkerij Versluis, Woerden [video]

3 februari 2020 | Ilse van Dam

Bakkerij Versluis heeft een lunchroom in Woerden dat alles zelf produceert. Van de koekjes bij de koffie tot een tweepersoons lunchplank. Ze richten zich vooral op ouderen. Desondanks vinden ze het leuk als de jeugd langskomt. De tosti valt bij iedereen in smaak en ook vegetariërs kunnen bij Versluis terecht. Ondanks het personeelstekort draait lunchroom Versluis op volle toeren. Eigenaar Karin Versluis vertelt over haar zaak.

Een echte aanrader

De algemene broodjes worden het meest verkocht. Het populairste gerecht op de kaart is volgens Karin Versluis de tosti. “Dat lust bijna iedereen wel. Het is ook het goedkoopste gerecht op het menu. Daarom denk ik dat de tosti het meest verkocht wordt. Ons duurste gerecht op de kaart is een lunchplank voor tweepersonen, die is inclusief verschillende broodjes en beleg. Ik zou die plank aanraden aan gasten omdat het er heel leuk uitziet. Ook zou ik de crostini’s aanraden. Die zijn niet zo groot maar ook heel leuk.” Ze zijn lekkerder en luxer dan de andere gerechten, volgens Karin. De laatste tijd ziet de Versluis steeds meer vegan en vegetarische bestellingen binnenkomen. Zij hebben verschillende vegetarische broodjes op het menu zoals, panini brie met honing en pijnboompitten, stokbroodje met blauwklaver, peer en pecannoten, broodplank met boerenkaas en zo zijn er nog meer. 

Eigen productie

Het is moeilijk om aan personeel te komen. Volgens Karin is horecapersoneel lastig is te krijgen omdat het niet zo populair is. Het hele bedrijf heeft ongeveer 50 personeelsleden. Daar zitten veel parttimers bij. Vooral de dames werken parttime. Daarnaast hebben zij last gehad van de toename aan horecabedrijven. Er kwamen steeds meer horecabedrijven bij in dezelfde periode. Wat zij anders doen dan andere is dat alles wat geserveerd wordt, uit de eigen bakkerij komt. “Ons gebak, ons brood en zelfs de koekjes bij de koffie worden door ons gemaakt. Andere horecazaken kopen het allemaal in. Dat onderscheidt ons van anderen.”

Meer ouderen

De lunchroom richt zich op ouderen, niet zo zeer op de jeugd. “Het is leuk als ze komen en we willen ook graag dat ze komen. Maar het algemeen zijn het meer ouderen waar we ons op focussen”, besluit Karin Versluis.

Deze crossmediale productie is gemaakt door Ilse van Dam, studente van NIMETO Utrecht (Media & Communicatie). Uitgeverij PS: bv is een erkend leerbedrijf en middels deze samenwerking kunnen de studenten hun opgedane vaardigheden in de praktijk brengen. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: