Nieuw Braziliaans getint franchise koffieconcept

30 mei 2017 | Thijs Jacobs

Brazuca Coffee is een nieuw Nederlands franchiseconcept met sterke Braziliaanse invloeden. Het concept past bij ondernemende koffieliefhebbers, in verschillende fases van hun carrière. De drie typen vestigingen maakt het franchisen laagdrempelig met mogelijkheden om uit te breiden en te groeien.

Braziliaanse invloeden

Tiago Gawlinski, de oprichter van Brazuca Coffee, heeft zijn roots in Brazilië en woont al meer dan 25 jaar in Amsterdam. Brazuca is het woord dat gebruikt wordt om de trots op de Braziliaanse levensstijl te benoemen, vol passie en toch ontspannen. Het concept is helemaal gericht om gasten een brazuca-gevoel te geven. Voor een ontspannen begin van een drukke dag of voor een moment om op te laden.

Gastvrij, lekker en gezond

Koffie is het meest belangrijke product binnen het Brazuca Coffee concept. De koffie wordt ingekocht in Brazilië en in Nederland door een eigen team gebrand. Naast koffie staan gezonde Braziliaanse vruchtensappen, de populaire açai bowl en de traditionele pão de queijo op het menu. Het assortiment is afhankelijk van de grootte van de vestiging.

Vestiging: Small, Medium of Large

Franchisenemers hebben de keuze uit drie typen vestigingen, van een kleine to-go vestiging tot een grote lunchroom. Dit maakt het franchiseconcept flexibel en is groei realiseerbaar. Het voorbeeld van het to-go type is geopend in Markthal Rotterdam, een locatie met veel traffic. Een medium locatie is er aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam, een koffiezaak met buiten een klein terras. De grootste vestiging is tevens de eerste Brazuca. Aan de Rijnstraat is een ruime lunchroom gevestigd met een uitgebreidere lunchkaart.

Liefde voor koffie en voor ondernemen

De droom van een eigen koffiezaak past in werkelijkheid niet bij iedereen. Franchisenemers die een Brazuca Coffee willen runnen realiseren zich dat liefde voor koffie niet genoeg is. De drive om hard te werken en door te zetten is onmisbaar. Voor de juiste kandidaten zijn er volop mogelijkheden bij Brazuca Coffee.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Columns
Column: warwir

De wirwar van regeltjes met betrekking tot het coronavirus scheppen niet bepaald de duidelijkheid die we zo graag verlangen van de overheid. Zo is de wirwar gepromoveerd tot warwir; zo onduidelijk is de communicatie vanuit de overheid. Werkgeversorganisatie KHN doet zijn best, dat zien we allemaal, ...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: