New York Pizza verkoopt 50 miljoenste pizza

29 september 2010 |
New York Pizza verkoopt 50 miljoenste pizza<

New York Pizza, de grootste pizza bezorgketen van Nederland, heeft deze week haar 50 miljoenste pizza in Nederland verkocht, een record. Het bereiken van de mijlpaal is vooral te danken aan de enorme populariteit van het bestellen via de webshop. Meer dan de helft van het aantal verkopen bij de keten gaat in ons land tegenwoordig online.

Trouwe klanten
"Het is ongekend om 50 miljoen pizza’s te verkopen. Dat betekent dat een gemiddelde klant heel trouw is aan ons product. Wij zijn er dan ook constant op gericht om onze producten tot in de perfectie bij de klant af te leveren. Wij willen gewoon de lekkerste pizza maken en bezorgen", aldus Philippe Vorst, directeur en oprichter van New York Pizza.

Helft omzet komt van internet
Sinds de lancering van de website in 2001 nam de groei van de pizzaketen explosief toe. Elk jaar steeg de online verkoop van pizza’s met minimaal 25%. Met een jaaromzet van meer dan 11,5 miljoen euro bedraagt de verkoop via internet nu zelfs meer dan 50% van de totale bezorgomzet. Door de komst van de smartphone gaan mensen ook steeds vaker op plaatsen waar geen computer staat online een pizza bestellen.

Veel vaste klanten
New York Pizza startte in 1993 met de verkoop van pizza’s vanuit één winkel. Op dit moment heeft de keten 106 vestigingen verspreid door heel Nederland en ruim 2,5 miljoen klanten, waarvan 90% regelmatig bestelt.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Insight Beach Brabant: ijzersterk horecaconcept in hartje Eindhoven

Een groep ambitieuze ondernemers presenteert deze zomer Insight Beach: een gloednieuw city beach concept dat de horeca en culturele sector bij elkaar brengt. De hardwerkende mensen in deze sectoren brengen leven in de brouwerij en moeten zo snel mogelijk weer aan de slag, vinden de initiatiefnemers....

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: