Meer omzet, maar toch verlies voor Takeaway.com

1 maart 2018 | Thijs Jacobs

Takeaway.com heeft de omzet zien stijgen met 49 procent. In Duitsland zelfs met 57 procent. Jitse Groen, de CEO van Takeaway.com, stelt dat in 2017 sterk is geïnvesteerd in marketing, maar ook in de delivery service Scoober en verdere professionalisering.

Hogere commissies

Goed, de omzet steeg dus met bijna de helft, maar toch staat er een verlies van 42 miljoen euro in de boeken. Dat verlies probeert Takeaway.com te verlagen door de commissies te verhogen, zoals dat in Duitsland onlangs gebeurde. Dat heeft effect, want de verliezen werden kleiner aan het eind van 217.

Takeaway.com verwerkte 68.3 miljoen bestellingen in 2017, een ordergroei van 38 procent.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
CBS: vooral restaurantsector kent veel bedrijfsopheffingen

In 2020 werden ruim 140 duizend bedrijven opgeheven. Dat is ruim 20 procent meer dan in 2019, toen het aantal bedrijfsopheffingen 115 duizend betrof. De meeste opgeheven bedrijven hadden één werkzame persoon. Dit meldt het CBS op basis van voorlopige cijfers. Het aantal bedrijfsophe ...

Corona
Coronamaatregelen verlengd, terrassen misschien open op 31 maart

Alle coronamaatregelen worden verlengd tot dinsdag 30 maart. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend op de persconferentie. Als het R-getal onder de 1 blijft, ziet minister De Jonge kans om de terrassen per 31 maart te openen. Maar hij gaf ook aan dat de vooruitzichten voor een derde golf er niet go ...

Fastservice
Bram Ladage breidt vegetarisch assortiment uit

Flexitariër, vegetariër of veganist? Dan ben je ook bij Bram Ladage aan het juiste adres. De Rotterdamse patatkoning voegt deze week een duurzame oesterzwamkroket en veganistische NoChicken Nuggets toe aan het assortiment. Hiermee trapt Bram Ladage zijn Maand Zonder Vlees af: een maand waa ...

Interview Longread
Coronacrisis: van hotdogkeizer naar koekjeskoning

De onbetwiste hotdog- en cocktailkoning van Zwolle werd noodgedwongen een heuse koekjeskoning tijdens de coronacrisis. Rolf Dingerink vertelt over ondernemen in een turbulente tijd. Ten tijde van corona verantwoordelijkheid dragen voor een bedrijf in een branche die het zwaar heeft; dat brengt vele ...

Drinks Achtergronden
Zo verkoop je straks fors meer bier

Als de horeca straks (eindelijk) weer open mag, dan is het zaak om efficiënt en bewust te gaan verkopen. Kennis van sales is namelijk heel belangrijk om een zo hoog mogelijke omzet en marge te kunnen behalen. Ivo Thijssen (biersommelier en salestrainer) geeft daarom, in samenwerking met de Hore ...

Achtergronden
13 jaar geleden in Lunchroom: Lunch & Zo, Maastricht

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de welhaast onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verh ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: