McDonald’s wint met McHappy Day SponsorRing 2017

1 december 2017 | Roy Spijker

McDonald’s heeft gisteravond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen 2017 goud gewonnen in de categorie ‘Maatschappij’. McDonald’s wint de prijs voor McHappy Day, de campagne waarin McDonald’s haar jarenlange partnership met het Kinderfonds extra onder de aandacht brengt. De Jury benadrukt vooral de logische relevantie tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. McDonald’s is het familierestaurant bij uitstek en McDonald’s is er om families bij elkaar te brengen en leuke momenten te bieden. Het Kinderfonds is er voor de gezinnen die het minder goed hebben. McDonald’s is al ruim dertig jaar trotse partner van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Gisteravond vond de Sponsorring 2017 plaats in de Amsterdamse Kromhouthal. McHappy Day was genomineerd in de categorie ‘Maatschappij’. In deze categorie staat de partnerships tussen sponsors en maatschappelijke organisaties of initiatieven centraal. De jury kijkt of een campagne maatschappelijke effect heeft gehad en beoordeelt vervolgens de case aan de hand van vooraf opgestelde criteria zoals de behaalde resultaten, de kwaliteit en creativiteit van de strategie en of de campagne vernieuwend is: “De relevantie die McDonald’s heeft opgezocht, is een hele logische. Families in de restaurants die zich inzetten voor families die uit elkaar worden getrokken door een ziek kind. De middelen die hiervoor zijn ingezet zijn zeer sterk met elkaar geïntegreerd”, aldus het juryrapport. Van elk verkocht Happy Meal doneert McDonald’s in Nederland 5 cent aan het Kinderfonds. Om dit extra onder de aandacht te brengen viert McDonald’s jaarlijks McHappy Day. Op McHappy Day gaat van iedere bestelling 5 cent naar het Kinderfonds en serveert McDonald’s iedere bestelling in een speciale McHappy Day box. Op deze dag zit er in het Happy Meal een extra glimlach, in de vorm van een bedankkaartje van families, die gebruik hebben gemaakt van een van de Ronald McDonald Huizen.

Annemiek Jonker, senior communicatie consultant van McDonald’s, nam gisteravond namens de McDonald’s restaurants enthousiast de prijs in ontvangst: “Wat geweldig om voor zo’n mooie activatie beloond te worden. Samen met onze Franchisenemers en al onze medewerkers in de restaurants hebben we van de eerste McHappy Day in 2016 een geweldig succes gemaakt. Fantastisch dat we hiervoor deze prijs mochten ontvangen. Inmiddels hebben we vorige week de tweede editie van McHappy Day gevierd. Het belooft een mooie waardevolle traditie te worden.”

De winst benadrukt de succesvolle samenwerking tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. Miranda Noorlander, adjunct directeur Ronald McDonald Kinderfonds: “Ik ben enorm trots op de ruim 30-jarige relatie tussen McDonald’s en Ronald McDonald Kinderfonds. En dat deze relatie nog steeds groeit, nu met de structurele activatie van het Happy Meal in de restaurants. Met de structurele zichtbaarheid van het Kinderfonds op de Happy Meal boxen bereiken we veel gasten van McDonald’s en levert dit een prachtige duurzame bijdrage op voor het Kinderfonds.” 

Op 22 november 2017 vierde McDonald’s de tweede editie van McHappy Day en kondigde McDonald’s aan dat ze door de verkopen van Happy Meals in 2017 het afgelopen jaar maar liefst 10.358 overnachtingen mogelijk hebben kunnen maken voor het Ronald McDonald Kinderfonds.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Koffie & thee
De red cups zijn terug bij Starbucks

De dagen worden korter, de temperatuur daalt gestaag en na het lange wachten is het vanaf vandaag eindelijk zo ver: de red cup is weer verkrijgbaar bij Starbucks! Het is de perfecte tijd om lekker warm binnen te zitten en samen met je vrienden en familie te genieten van de knusse wintermaanden. De s...

Lekkerste Lunchroombroodje
Wie ontvangt vrijdag deze schaal?

Wie heeft dit jaar het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland? Vrijdag tussen 12.00 en 13.00 uur reist een delegatie van vakblad Lunchroom af naar de lunchroom die het lekkerste broodje wist te presenteren. Houd de website lunchroom.nl vrijdag goed in de gaten, want we zullen daarop 's midd...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: