McDonald’s wint met McHappy Day SponsorRing 2017

1 december 2017 | Roy Spijker

McDonald’s heeft gisteravond tijdens de uitreiking van de SponsorRingen 2017 goud gewonnen in de categorie ‘Maatschappij’. McDonald’s wint de prijs voor McHappy Day, de campagne waarin McDonald’s haar jarenlange partnership met het Kinderfonds extra onder de aandacht brengt. De Jury benadrukt vooral de logische relevantie tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. McDonald’s is het familierestaurant bij uitstek en McDonald’s is er om families bij elkaar te brengen en leuke momenten te bieden. Het Kinderfonds is er voor de gezinnen die het minder goed hebben. McDonald’s is al ruim dertig jaar trotse partner van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Gisteravond vond de Sponsorring 2017 plaats in de Amsterdamse Kromhouthal. McHappy Day was genomineerd in de categorie ‘Maatschappij’. In deze categorie staat de partnerships tussen sponsors en maatschappelijke organisaties of initiatieven centraal. De jury kijkt of een campagne maatschappelijke effect heeft gehad en beoordeelt vervolgens de case aan de hand van vooraf opgestelde criteria zoals de behaalde resultaten, de kwaliteit en creativiteit van de strategie en of de campagne vernieuwend is: “De relevantie die McDonald’s heeft opgezocht, is een hele logische. Families in de restaurants die zich inzetten voor families die uit elkaar worden getrokken door een ziek kind. De middelen die hiervoor zijn ingezet zijn zeer sterk met elkaar geïntegreerd”, aldus het juryrapport. Van elk verkocht Happy Meal doneert McDonald’s in Nederland 5 cent aan het Kinderfonds. Om dit extra onder de aandacht te brengen viert McDonald’s jaarlijks McHappy Day. Op McHappy Day gaat van iedere bestelling 5 cent naar het Kinderfonds en serveert McDonald’s iedere bestelling in een speciale McHappy Day box. Op deze dag zit er in het Happy Meal een extra glimlach, in de vorm van een bedankkaartje van families, die gebruik hebben gemaakt van een van de Ronald McDonald Huizen.

Annemiek Jonker, senior communicatie consultant van McDonald’s, nam gisteravond namens de McDonald’s restaurants enthousiast de prijs in ontvangst: “Wat geweldig om voor zo’n mooie activatie beloond te worden. Samen met onze Franchisenemers en al onze medewerkers in de restaurants hebben we van de eerste McHappy Day in 2016 een geweldig succes gemaakt. Fantastisch dat we hiervoor deze prijs mochten ontvangen. Inmiddels hebben we vorige week de tweede editie van McHappy Day gevierd. Het belooft een mooie waardevolle traditie te worden.”

De winst benadrukt de succesvolle samenwerking tussen McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds. Miranda Noorlander, adjunct directeur Ronald McDonald Kinderfonds: “Ik ben enorm trots op de ruim 30-jarige relatie tussen McDonald’s en Ronald McDonald Kinderfonds. En dat deze relatie nog steeds groeit, nu met de structurele activatie van het Happy Meal in de restaurants. Met de structurele zichtbaarheid van het Kinderfonds op de Happy Meal boxen bereiken we veel gasten van McDonald’s en levert dit een prachtige duurzame bijdrage op voor het Kinderfonds.” 

Op 22 november 2017 vierde McDonald’s de tweede editie van McHappy Day en kondigde McDonald’s aan dat ze door de verkopen van Happy Meals in 2017 het afgelopen jaar maar liefst 10.358 overnachtingen mogelijk hebben kunnen maken voor het Ronald McDonald Kinderfonds.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
[FOTO'S] Is dit de gaafste horecahotspot van Rotterdam?

Één plek waar je terecht kunt voor een tal van uiteenlopende culturen, thema's en smaken. Midden in het centrum van Rotterdam opende café DoDo haar imposante deuren voor publiek. Met maar liefst 220 zitplaatsen verdeeld over 7 uiteenlopende wereldse themaruimtes, belooft dez...

Lunchroom
Anne&Max wil vijf nieuwe vestigingen in 2020

Anne&Max wilt dé huiskamer in de stad zijn die haar gasten elke dag verrast met heerlijke biologische producten, zeer gastvrije service in mooie karakteristieke panden met een trendy interieur. Anne&Max is hard gegroeid in de afgelopen twee jaar en is nog steeds volop in ontwikkeli...

Opening Rotterdam
Bagels & Beans opent in Rotterdam Alexandrium

Goed nieuws voor wie in het oosten van Rotterdam woont of daar graag gaat shoppen: voor een paddoburgerbagel of de beruchte cheesecake kun je gewoon hier terecht. De vijfde Bagels & Beans van de Maasstad opent op 23 oktober in Rotterdam Alexandrium zijn prachtige glazen puien. Niet te missen als...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: