McDonald's lanceert Duitse regionale snack

29 juni 2010
McDonald's lanceert Duitse regionale snack

McDonald's Duitsland haalt voor een nieuwe introductie alles uit de kast. In navolging van Nederland (Gelderse worst, McKroket) zet McDonald's Duitslands favoriete snack op de kaart: de braadworst. Vanaf 5 juli is voetbalkoning Uli Hoeneß het boegbeeld van een campagne ter introductie van de Nürnburger, drie braadworsten tussen een broodje.

*Filmpjes al online*
Hoewel de verkoop pas volgende week begint, is aan de introductie een uitgekiende marketing campagne vooraf gegaan. Uli Hoeneß postte op zijn eigen internetblog al filmpjes waarin hij bij verschillende eetconcepten als sushibars en viskiosken probeert de Nürnburger aan de man te brengen.

*Regionaal denken*
De samenwerking met de oud-topvoetballer, voorzitter van Bayern München, is niet vreemd: Hoeneß is eigenaar van worstfabriek HowWe. "We bewijzen met de Nürnburger andermaal dat McDonald's regionaal denkt," licht een woordvoerder van McDonald's Duitsland de introductie toe.

Overig nieuws