In de rubriek ‘Het Lunchroompanel’ worden actuele ondernemersvraagstukken beantwoord door ondernemers van horecadagzaken uit het hele land. 2023 is verleden tijd, 2024 biedt nieuwe kansen. De stelling luidt: ‘Ik zie 2024 zonnig tegemoet.’
Nunzio Daluiso van Ferron in Heerenveen:
“Ik zie het jaar ondanks alles bijzonder positief tegemoet. Na een opstartperiode, waarin we in zeven maanden tijd een vaste clientèle hebben opgebouwd, ben ik vol vertrouwen om deze groep te vergroten en met doordachte investeringen tegemoet te komen aan de wensen van onze gasten. We gaan er een prachtig en vruchtbaar jaar van maken, waarbij culinaire creativiteit verder wordt ontwikkeld en we met fris en nieuw elan de service en ware gastvrijheid waarborgen. Op naar een culinair, kunstzinnig en cultuurminnend 2024!”
Anielka Menner van lunchroom Smaak Lokaal in Rijen:
“Wij zien 2024 zonnig tegemoet. De energieprijzen dalen enigszins en de lonen stijgen behoorlijk waardoor werken in de horeca hopelijk aantrekkelijker wordt en de personele perikelen minder worden. Ondertussen hebben we de prijzen verhoogd, maar we kunnen helaas niet alles doorrekenen. Daardoor zijn we nog scherper op wat we inkopen. Als de omzet stabiel blijft of stijgt ten opzichte van afgelopen jaar, Nederlanders gaan immers meer verdienen, zien wij 2024 zonnig tegemoet!”
Bartjan Hendriksen van lunchroomketen Toastable:
“Natuurlijk zien wij 2024 zonnig tegemoet! Ik denk dat je altijd op die manier een jaar in moet gaan. We blijven ons aanpassen aan de prijsveranderingen in de markt, daar is geen ontkomen aan. Maar gelukkig merken we dat het overal nog steeds even druk is. Het wordt zelfs drukker. Dat is een goed teken, want dat betekent dat de consument het ook zonnig inziet. Het moet voor ons een mooi jaar worden als we nog een aantal franchise vestigingen openen en de huidige vestigingen kunnen verbeteren. Zo zijn wij onlangs gestart met een ‘mystery visit’ programma en hebben we een BI-platform opgezet. Door de inzichten die daaruit voortkomen te gebruiken hopen we van 2024 een topjaar te maken.”
Jurgen de Ruijter van Stiefkwartierke in Breda:
“Ik zie 2024 zeker zonnig tegemoet. Elk nieuw jaar brengt nieuwe kansen en mogelijkheden, zo ook dit jaar. Qua planning zijn we bezig tot en met september. Het wordt bijzonder en gaaf wat betreft aanvragen, maar ook druk met planningen en dergelijke. Het is nu zaak om het team op de juiste manier weer enthousiast te krijgen zodat ze genieten van wat ze doen!
Naast deze aanvragen kijken we ook uit naar nieuwe ontwikkelingen op het gebied van producten en innovaties. In die zin is het heel fijn als er weer een nieuw jaar start. Het is goed om onszelf te verbeteren en opnieuw te ontdekken, van gastvrijheid tot gerechten. Kom maar door 2024!”
Freek Weel, director of operations bij Vascobelo:
“We zien het jaar 2024 positief tegemoet. Bij een ondernemer is het glas altijd halfvol, anders moet je er niet aan beginnen. We zullen met verschillende uitdagingen geconfronteerd worden, maar we hebben een ambitieus en inventief team waarmee we dit aankunnen. In 2024 groeien we met diverse partners verder en laten we meer mensen kennismaken met Vascobelo.”
Wil je alle reacties op stellingen lezen? Klik dan hier.
Blijf op de hoogte!
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrief van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.