Lunch, bakkerij en ijs is de toekomst

10 juli 2013 |
Lunch, bakkerij en ijs is de toekomst<

Al 23 jaar runnen ze Bakkerij Verdeuzeldonk, maar onlangs besloten eigenaren Geert en Marlies met de tijd mee te gaan. Ze openden daarom een lunchroom en verkopen sinds kort ijs. Dat de broodzaak
juist met deze gelegenheden wordt uitgebreid, ligt volgens Geert voor de hand. “Een bakkerij hoort een lunchroom en ijsgedeelte te hebben. Dat is al van oudsher zo.”

In het Limburgse dorpje Wanssum bestaat de bakkerij al meer dan honderd jaar. Sinds 1990 zijn Geert en Marlies de eigenaren van de zaak, waarbij zij met hun vijf kinderen wonen. “We verbouwden omdat we een nieuwe uitdaging zochten en omdat we het bedrijf wilden klaarstomen voor de toekomst. Het moet goed zijn als een van de kinderen of iemand van buitenaf de zaak overneemt.”

Verandering
Lunchrooms, ijszaken en bakkerijen zijn in de loop der jaren gescheiden en verschillende eetgelegenheden geworden. “Deze drie concepten samen zijn de toekomst”, aldus Geert. Dat de eigenaren voor deze verandering hebben gekozen, is omdat zij slechte tijden een stap voor wilden zijn. “Het is belangrijk om te groeien. Je kunt niet dertig jaar hetzelfde blijven doen.” Er zal nog meer veranderen. Zo blijft de ijssalon in de vakantieperiode open tot 20.00 uur, worden er binnenkort ijscoupes verzorgd, en komen er een menukaart, een website en een terras. “Je ziet steeds vaker de 24-uurs economie”, zegt Geert. “Wij spelen daarop in door binnenkort zeven dagen per week open te gaan.”

Reclame
Geert weet hoe hij het beste gasten kan trekken. “De ijshoorn buiten is, samen met mond-tot-mondreclame, de beste reclame die ik heb. Gasten zien de hoorn en komen daarom naar binnen. Als zij het brood in de winkel zien, nemen zij hier vaak iets van mee. Het is de perfecte combinatie. Andersom geldt hetzelfde. Kinderen zeuren om ijs als de ouders brood halen. Hoe harder zij zeuren, hoe harder ik lach”, aldus de bakker.

Ambachtelijke salades
“We hebben nog geen officiële kaart, maar we verkopen zeven luxe belegde broodjes, snacks en koffie met gebak.” Omdat ze anders een kok moesten aannemen, heeft het stel niet gekozen voor een warme keuken. “Het brood maken we zelf, dus dat is goed. Wij kopen ambachtelijke salades van een groenteverwerkingsbedrijf in Noord-Holland. Wij vinden dat wat we verkopen van goede kwaliteit moet zijn.”

Vakblad Lunchroom
De rubriek Van Start is in iedere editie van vakblad Lunchroom te lezen. Bent u net gestart met uw lunchroom en wilt u in deze rubriek staan? Stuur dan een mail met uw gegevens naar "redactie@uitgeverijps.nl"
Foto: Tim van Dijk Photography

Maud Vissers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: