Lunch, bakkerij en ijs is de toekomst

10 juli 2013 |
Lunch, bakkerij en ijs is de toekomst<

Al 23 jaar runnen ze Bakkerij Verdeuzeldonk, maar onlangs besloten eigenaren Geert en Marlies met de tijd mee te gaan. Ze openden daarom een lunchroom en verkopen sinds kort ijs. Dat de broodzaak
juist met deze gelegenheden wordt uitgebreid, ligt volgens Geert voor de hand. “Een bakkerij hoort een lunchroom en ijsgedeelte te hebben. Dat is al van oudsher zo.”

In het Limburgse dorpje Wanssum bestaat de bakkerij al meer dan honderd jaar. Sinds 1990 zijn Geert en Marlies de eigenaren van de zaak, waarbij zij met hun vijf kinderen wonen. “We verbouwden omdat we een nieuwe uitdaging zochten en omdat we het bedrijf wilden klaarstomen voor de toekomst. Het moet goed zijn als een van de kinderen of iemand van buitenaf de zaak overneemt.”

Verandering
Lunchrooms, ijszaken en bakkerijen zijn in de loop der jaren gescheiden en verschillende eetgelegenheden geworden. “Deze drie concepten samen zijn de toekomst”, aldus Geert. Dat de eigenaren voor deze verandering hebben gekozen, is omdat zij slechte tijden een stap voor wilden zijn. “Het is belangrijk om te groeien. Je kunt niet dertig jaar hetzelfde blijven doen.” Er zal nog meer veranderen. Zo blijft de ijssalon in de vakantieperiode open tot 20.00 uur, worden er binnenkort ijscoupes verzorgd, en komen er een menukaart, een website en een terras. “Je ziet steeds vaker de 24-uurs economie”, zegt Geert. “Wij spelen daarop in door binnenkort zeven dagen per week open te gaan.”

Reclame
Geert weet hoe hij het beste gasten kan trekken. “De ijshoorn buiten is, samen met mond-tot-mondreclame, de beste reclame die ik heb. Gasten zien de hoorn en komen daarom naar binnen. Als zij het brood in de winkel zien, nemen zij hier vaak iets van mee. Het is de perfecte combinatie. Andersom geldt hetzelfde. Kinderen zeuren om ijs als de ouders brood halen. Hoe harder zij zeuren, hoe harder ik lach”, aldus de bakker.

Ambachtelijke salades
“We hebben nog geen officiële kaart, maar we verkopen zeven luxe belegde broodjes, snacks en koffie met gebak.” Omdat ze anders een kok moesten aannemen, heeft het stel niet gekozen voor een warme keuken. “Het brood maken we zelf, dus dat is goed. Wij kopen ambachtelijke salades van een groenteverwerkingsbedrijf in Noord-Holland. Wij vinden dat wat we verkopen van goede kwaliteit moet zijn.”

Vakblad Lunchroom
De rubriek Van Start is in iedere editie van vakblad Lunchroom te lezen. Bent u net gestart met uw lunchroom en wilt u in deze rubriek staan? Stuur dan een mail met uw gegevens naar "redactie@uitgeverijps.nl"
Foto: Tim van Dijk Photography

Maud Vissers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Koffie & thee
De red cups zijn terug bij Starbucks

De dagen worden korter, de temperatuur daalt gestaag en na het lange wachten is het vanaf vandaag eindelijk zo ver: de red cup is weer verkrijgbaar bij Starbucks! Het is de perfecte tijd om lekker warm binnen te zitten en samen met je vrienden en familie te genieten van de knusse wintermaanden. De s...

Lekkerste Lunchroombroodje
Wie ontvangt vrijdag deze schaal?

Wie heeft dit jaar het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland? Vrijdag tussen 12.00 en 13.00 uur reist een delegatie van vakblad Lunchroom af naar de lunchroom die het lekkerste broodje wist te presenteren. Houd de website lunchroom.nl vrijdag goed in de gaten, want we zullen daarop 's midd...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: