LEF mixstore werkt aan investeringsronde

23 maart 2018 | Thijs Jacobs

LEF mixstore in Ede gaat blurring een boost geven. De winkel in tweedehands spullen zoals meubels en woonaccessoires investeert fors in horeca-activiteiten, duurzame verlichting en het dealerschap van verfmerk Annie Sloan. Een crowdfundingsactie moet de investeringsronde gestalte geven.

LEF mixstore is sinds mei 2016 gevestigd aan de Grotestraat 93 in Ede. Het is de eerste ‘blurring winkel’ - een mixvorm van retail en horeca – van Ede en begonnen met het verkopen van ingebrachte meubels, woonaccessoires, kleding, schoenen, sieraden en tassen.

Horecagedeelte

Verder bevat de winkel Club 27, een horecagedeelte waar tot voor kort alleen koffie, soepen en tosti’s werden geserveerd. Sinds enkele weken is de horecaservice verbreed. Club 27 mag ook alcoholische dranken schenken. Dit betekent dat concerten van zangers en bandjes nog meer beleving krijgen en dat er meer ruimte is voor het houden van bijvoorbeeld een High Wine.

Om de zaak verder te ontwikkelen willen de eigenaren Wendy Franken en Dick Egberts investeren in onder andere professionele apparatuur in de keuken, duurzame verlichting in de winkel en in de horecahoek, en willen ze het dealerschap verwerven van het verfmerk Annie Sloan. Hiervoor is geld nodig, dat ze via het platform Crowdaboutnow.nl willen bemachtigen.

Energiezuinig maken

‘We willen LEF mixstore nog meer op de kaart zetten. Zo willen we de lichtspots in de winkel vervangen door energiezuinige LED verlichting. Verder willen we de kelder de oude tl-balken vervangen door LED verlichting. Ook willen we investeren in betere keukenapparaten om zo betere gerechten te serveren. En willen we een grote partij verf aanschaffen van het merk Annie Sloan, waarmee we het dealerschap van dit verfmerk binnen kunnen halen’, aldus mede-eigenaar Dick Egberts.

Over LEF mixstore

LEF mixstore is een winkel met een gemoedelijke sfeer waar gasten zowel nieuwe als tweedehands producten kunnen vinden. De winkel vormt een fraaie mix van brocante, vintage, modern en antiek. Alle stijlen lopen door elkaar. Wie in de winkel loopt, kan genieten van (live)muziek en van koffie, thee, bier of wijn. Tweedehands spullen zoals merkkleding, schoenen, tassen, sieraden, meubilair, verlichting en woonaccessoires kunnen ingebracht worden, waarbij 40% van de verkoopopbrengst teruggaat naar de inbrenger.

Over Club 27

Club 27, het horecagedeelte binnen LEF mixstore, is vernoemd naar de beroemde “27 club”, ook wel “Forever 27”. Dit is een onbepaalde groep van beroemde muzikanten die op 27-jarige leeftijd zijn overleden zoals bijvoorbeeld Amy Winehouse, Kurt Cobain (Nirvana) en Jim Morrison (Doors) die in het logo van Club 27 zijn verwerkt. Op de menukaart staan onder andere koffie, thee, frisdranken, wijnen, bier, bittergarnituur, tosti’s, soep, uitsmijter, kroketten en saté met brood en friet.

LEF mixstore is van dinsdag tot en met donderdag geopend van 10.00 tot 17.30 uur, op vrijdag van 10.00 tot 21.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur en op koopzondagen van 12.00 tot 16.00 uur.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Utrecht
De Pizzabakkers Voorstraat opent haar deuren

Komende vrijdag, 21 september, is de feestelijke opening van de tweede vestiging van De Pizzabakkers in Utrecht. De ambachtelijke houtovenpizza’s zijn nu ook te vinden in de Voorstraat. Eigenaren Jean-Marc en Daniël vertellen je wat meer over wat je kan verwachten. Het begin van een...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Culinair Vega
Zeewier wordt toegankelijker in een burger

Zeewier als voedingsmiddel heeft behoorlijk wat voordelen. Toch eten nog maar weinig Nederlanders het. Door zeewier in een burger te stoppen blijkt het een stuk toegankelijker te worden. En omdat producten van zeewier bovendien vegetarisch zijn, spelen ze in op de trend van duurzame gezonde voeding ...

Amsterdam Culinair
Pop-up restaurant op sterrenniveau

In Amsterdam opent voor slechts één avond een pop-up risotto restaurant op sterrenniveau: de nu al legendarische Peroni Risotteria. Aan het roer staan de Italiaanse Michelinster-chefs The Costardi Brothers, die hun kookkunsten voor het eerst in Nederland komen vertonen. De Risotter...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: