LEF mixstore werkt aan investeringsronde

23 maart 2018 | Thijs Jacobs

LEF mixstore in Ede gaat blurring een boost geven. De winkel in tweedehands spullen zoals meubels en woonaccessoires investeert fors in horeca-activiteiten, duurzame verlichting en het dealerschap van verfmerk Annie Sloan. Een crowdfundingsactie moet de investeringsronde gestalte geven.

LEF mixstore is sinds mei 2016 gevestigd aan de Grotestraat 93 in Ede. Het is de eerste ‘blurring winkel’ - een mixvorm van retail en horeca – van Ede en begonnen met het verkopen van ingebrachte meubels, woonaccessoires, kleding, schoenen, sieraden en tassen.

Horecagedeelte

Verder bevat de winkel Club 27, een horecagedeelte waar tot voor kort alleen koffie, soepen en tosti’s werden geserveerd. Sinds enkele weken is de horecaservice verbreed. Club 27 mag ook alcoholische dranken schenken. Dit betekent dat concerten van zangers en bandjes nog meer beleving krijgen en dat er meer ruimte is voor het houden van bijvoorbeeld een High Wine.

Om de zaak verder te ontwikkelen willen de eigenaren Wendy Franken en Dick Egberts investeren in onder andere professionele apparatuur in de keuken, duurzame verlichting in de winkel en in de horecahoek, en willen ze het dealerschap verwerven van het verfmerk Annie Sloan. Hiervoor is geld nodig, dat ze via het platform Crowdaboutnow.nl willen bemachtigen.

Energiezuinig maken

‘We willen LEF mixstore nog meer op de kaart zetten. Zo willen we de lichtspots in de winkel vervangen door energiezuinige LED verlichting. Verder willen we de kelder de oude tl-balken vervangen door LED verlichting. Ook willen we investeren in betere keukenapparaten om zo betere gerechten te serveren. En willen we een grote partij verf aanschaffen van het merk Annie Sloan, waarmee we het dealerschap van dit verfmerk binnen kunnen halen’, aldus mede-eigenaar Dick Egberts.

Over LEF mixstore

LEF mixstore is een winkel met een gemoedelijke sfeer waar gasten zowel nieuwe als tweedehands producten kunnen vinden. De winkel vormt een fraaie mix van brocante, vintage, modern en antiek. Alle stijlen lopen door elkaar. Wie in de winkel loopt, kan genieten van (live)muziek en van koffie, thee, bier of wijn. Tweedehands spullen zoals merkkleding, schoenen, tassen, sieraden, meubilair, verlichting en woonaccessoires kunnen ingebracht worden, waarbij 40% van de verkoopopbrengst teruggaat naar de inbrenger.

Over Club 27

Club 27, het horecagedeelte binnen LEF mixstore, is vernoemd naar de beroemde “27 club”, ook wel “Forever 27”. Dit is een onbepaalde groep van beroemde muzikanten die op 27-jarige leeftijd zijn overleden zoals bijvoorbeeld Amy Winehouse, Kurt Cobain (Nirvana) en Jim Morrison (Doors) die in het logo van Club 27 zijn verwerkt. Op de menukaart staan onder andere koffie, thee, frisdranken, wijnen, bier, bittergarnituur, tosti’s, soep, uitsmijter, kroketten en saté met brood en friet.

LEF mixstore is van dinsdag tot en met donderdag geopend van 10.00 tot 17.30 uur, op vrijdag van 10.00 tot 21.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur en op koopzondagen van 12.00 tot 16.00 uur.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de decembereditie van Lunchroom

Hij is er weer! Voor wie dit jaar goed wil afsluiten, hebben we de decembereditie van Lunchroom als download op de website geplaatst. Je kunt de uitgave downladen via deze link. Natuurlijk blikken we terug op het afgelopen jaar met het Horeca Jaaroverzicht, maar kijken we ook naar het heden en de to...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Lunchroom
Bagels & Beans kerstactie voor Muziekids

Muziek doet (ver)wonderen. Tijdens het luisteren naar muziek of het bespelen van een instrument vergeet je even de wereld om je heen. Stichting Muziekids zorgt dat kinderen tijdens een verblijf in het ziekenhuis muziek kunnen beleven. Een prachtig goed doel voor de jaarlijkse kerstactie van Bagels &...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Consumentenbond: hygiënescore horeca moet toegankelijk blijven

De Consumentenbond roept de Tweede Kamer op de openbaarmaking van de inspectiegegevens van de horeca gemakkelijk toegankelijk te houden. Het kabinet wil alleen nog maar samenvattingen van de inspectierapporten publiceren, zonder overzichtelijke kleurcodering. De Consumentenbond vindt dit onacceptabe...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: