Koen (55) nam ontslag en begon zijn eigen horecazaak

10 januari 2017 | Jorien Slager

Koen De Buck (55) deed het: een eigen horecazaak opzetten na een carrière van meer dan 30 jaar als manager/board member bij Unilever en Alpro. Koen is sales en marketing directeur geweest met verantwoordelijkheden over vele tientallen tot honderden mensen, en de bijbehorende budgetten. Zijn leefwereld was de vergaderzaal, de klantennegotiaties, zijn teams aansturen en ontwikkelen. Hoewel Koen best nog enkele jaren verder had kunnen werken in zijn functie, besloot hij begin 2015 om voor zijn droom te gaan: een volledige en zeer radicale carriereswitch.

50+ starter

Nu hun kinderen op eigen benen kunnen staan en de verplichtingen in het leven afnemen, kunnen Koen en zijn vrouw Ann op een ontspannen manier aan een avontuur beginnen waarbij al hun (levens)ervaring een plek krijgt.

Koen en Ann hebben hun leven helemaal omgegooid en hebben gekozen voor een stap die vooral door jonge en ‘hippe’ ondernemers wordt genomen: een eigen koffiezaak/lunchroom starten. Voor Unilever heeft Koen, samen met zijn vrouw Ann en hun twee kinderen, ook als expat in Afrika en Azië gewoond en gewerkt. In zijn laatste ‘corporate’-functie bij Alpro kwam hij vol in aanraking met de wereld van koffiebars en barista’s. Daar zag hij een totaal andere wereld en dat beviel hem wel.

No Worries mentaliteit

Eind 2016 openden Koen en Ann hun horecazaak ‘No Worries’ op ’t Eilandje in Antwerpen. De zaak oogt open, warm en behoorlijk hip. Steigerhouten tafels en banken en opvallende lampen en hangplanten, de ingrediënten voor een moderne koffiebar.

Toch is No Worries anders dan andere nieuwe koffiezaken. Zodra je er binnenkomt, voel je je welkom en tot rust komen. Niks moet, niksen mag. En dat geldt ook voor Koen en Ann zelf. De oprechte interesse naar hun gasten en de, misschien ouderwetse, drang om het ze naar hun zin te maken, vormen samen de ‘No Worries’ mentaliteit.

Die mentaliteit is wat de eerste gasten van No Worries ook opvalt. Ze komen er graag terug voor een cocos choco, chai latte of een salade. En voor een waardevol rustmoment op hun drukke dag, dát is precies wat Koen en Ann voor ogen hebben.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca
Monique van Gevelt: gaat het nu werkelijk zo goed met de horeca?

Als ik de berichten in de media lees, dan zit de horeca in zijn gloriejaren. De omzet plust, kwartaal na kwartaal, en de bomen schijnen tot in de hemel te groeien. De cijfers van het CBS zijn dan ook lovend. Na de harde klap van 2008 zit de horeca ondertussen op het hoogst gemeten omzetniveau ooi...

Events Achtergronden
Groot succes voor horecavakbeurs HorecaEvenTT

De elfde editie van de horecavakbeurs HorecaEvenTT, die van 5 tot en met 7 februari in Assen werd gehouden, is op alle fronten een groot succes geweest. De beurs noteerde een bezoekersrecord – vooral op de maandag was het gigantisch druk – een deelnemersrecord en een beursoppervlakte die...

Regelgeving KHN
KHN stuurt brandbrief naar staatssecretaris VWS over verbod rookruimten in de horeca

De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent kort gezegd dat, op basis van een WHO-verdrag, rookruimten in horeca-inrichtingen niet langer zijn toegestaan. Dat zorgt voor grote onrust bij veel horecaondernemers, want de uitspraak heeft grote impact op de gastvrijheid e...

Food Achtergronden
Nieuw: Koreaans streetfood in Twentsche Foodhal

De Twentsche Foodhal opent in de komende weken drie nieuwe keukens, en breidt hiermee het aanbod in één klap flink uit. Vanaf dit weekend kun je als gast in de foodhal Koreaans streetfood bestellen. En in de eerste week van maart openen een Indiase keuken én een gloednieuw burge...

Interview KHN
De strijd tussen KHN en de marktleiders

In deze serie bespreekt De Restaurantkrant de hete hangijzers in de veranderlijke wereld van de horeca. In de eerste aflevering; de groeiende macht van Thuisbezorgd, IENS en Booking. De Koninklijke Horeca Nederland zet zich als brancheorganisatie in om een zo eerlijk mogelijk speelveld voor de hore...

Ontbijt Achtergronden
Croissantje onmisbaar bij Nederlands Valentijnsontbijt

De meeste Nederlanders worden op Valentijnsdag graag verrast met een klassiek croissantje, eitje en een glas sap. Dit blijkt uit een steekproef van slaapspecialist Bedden.nl onder 855 respondenten, waar werd gevraagd naar de Valentijnsgewoontes van Nederlandse koppels. Croissantje De absolute ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: