Koen (55) nam ontslag en begon zijn eigen horecazaak

10 januari 2017 | Jorien Slager

Koen De Buck (55) deed het: een eigen horecazaak opzetten na een carrière van meer dan 30 jaar als manager/board member bij Unilever en Alpro. Koen is sales en marketing directeur geweest met verantwoordelijkheden over vele tientallen tot honderden mensen, en de bijbehorende budgetten. Zijn leefwereld was de vergaderzaal, de klantennegotiaties, zijn teams aansturen en ontwikkelen. Hoewel Koen best nog enkele jaren verder had kunnen werken in zijn functie, besloot hij begin 2015 om voor zijn droom te gaan: een volledige en zeer radicale carriereswitch.

50+ starter

Nu hun kinderen op eigen benen kunnen staan en de verplichtingen in het leven afnemen, kunnen Koen en zijn vrouw Ann op een ontspannen manier aan een avontuur beginnen waarbij al hun (levens)ervaring een plek krijgt.

Koen en Ann hebben hun leven helemaal omgegooid en hebben gekozen voor een stap die vooral door jonge en ‘hippe’ ondernemers wordt genomen: een eigen koffiezaak/lunchroom starten. Voor Unilever heeft Koen, samen met zijn vrouw Ann en hun twee kinderen, ook als expat in Afrika en Azië gewoond en gewerkt. In zijn laatste ‘corporate’-functie bij Alpro kwam hij vol in aanraking met de wereld van koffiebars en barista’s. Daar zag hij een totaal andere wereld en dat beviel hem wel.

No Worries mentaliteit

Eind 2016 openden Koen en Ann hun horecazaak ‘No Worries’ op ’t Eilandje in Antwerpen. De zaak oogt open, warm en behoorlijk hip. Steigerhouten tafels en banken en opvallende lampen en hangplanten, de ingrediënten voor een moderne koffiebar.

Toch is No Worries anders dan andere nieuwe koffiezaken. Zodra je er binnenkomt, voel je je welkom en tot rust komen. Niks moet, niksen mag. En dat geldt ook voor Koen en Ann zelf. De oprechte interesse naar hun gasten en de, misschien ouderwetse, drang om het ze naar hun zin te maken, vormen samen de ‘No Worries’ mentaliteit.

Die mentaliteit is wat de eerste gasten van No Worries ook opvalt. Ze komen er graag terug voor een cocos choco, chai latte of een salade. En voor een waardevol rustmoment op hun drukke dag, dát is precies wat Koen en Ann voor ogen hebben.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Onderwijs
Heb jij het Beste Leerbedrijf Horeca?

Het is weer zover. De volgende editie van Beste Leerbedrijf Horeca gaat weer van start! Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) organiseert namens de branche de wedstrijd voor de 4e keer. Leerlingen en docenten kunnen vanaf 18 juni de leerbedrijven, waarvan zij vinden dat ze kans maken op de titel, no...

Koffie & thee Advertorial
Profiteer nu van een gratis Lonka Professional proefpakket

Om je kennis te laten maken met de overheerlijke en per stuk verpakte Lonka Professional Fudge en Soft Nougat, en om zelf te ervaren hoe heerlijk deze lekkernijen smaken bij koffie en thee, heeft Lonka een proefpakket samengesteld. Vul het aanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een ...

Achtergronden Culinair Fastfood
Lekker of smerig? Domino’s komt met chocolade pizza

Op zaterdag 16 juni onthulde Domino’s haar nieuwste pizza. De choco-lotta pizza gemaakt met echte Belgische chocolade van het merk Callebaut. Het is de eerste zoete pizza op het menu van Domino’s. De pizza is vanaf 9 juli in alle vestigingen verkrijgbaar. Feestelijke pizza De choco...

Amsterdam Opening Culinair
Chef Sidney Schutte opent brasserie

Een plek waar je altijd aan kunt schuiven, meteen vanuit kantoor of rechtstreeks vanuit huis. Geen dresscode, wel goed eten. Geen poespas, wel kwaliteit. Café Cliché is een nieuw initiatief van chef Sidney Schutte dat eind augustus haar deuren opent aan de Middenweg 35 in Amsterdam. He...

Lekkerste Lunchroombroodje Video
Video: heb jij het Lekkerste Lunchroombroodje van 2018?

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Dat broodje staat misschien al ergens op de kaart, maar waar? Tot 5 oktober 2018 kunnen medewerkers en eigenaren van dagzaken en lunchrooms in Nederland hun creatie inzenden via thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. De voorwaarden vind je hier: https://www.lunch...

Fonte Frappés: veganistisch, minder suikers en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: