KHN ook de komende 25 jaar 'Koninklijk'

13 oktober 2017 | Thijs Jacobs
KHN ook de komende 25 jaar 'Koninklijk'<

KHN mag de komende 25 jaar het predicaat ‘Koninklijk’ blijven dragen. Vandaag, vrijdag 13 oktober 2017, maakte de burgemeester van Woerden, Victor Molkenboer, dit goede nieuws bekend.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Wij zijn trots op ons ‘blauwe bloed’. Het onderstreept dat we een gezonde, solide en verantwoordelijke organisatie zijn. KHN staat midden in de samenleving. Met ruim 20.000 horecaondernemers zetten we ons iedere dag in voor goed werkgeverschap, maatschappelijke verantwoordelijk ondernemen, een duurzame bedrijfstak en een veilige en gezonde omgeving voor onze gasten. Dat doen we niet alleen vandaag en morgen, maar ook in de toekomst.”

Predicaat ‘Koninklijk’


Het predicaat ‘Koninklijk’ is een onderscheiding die kan worden verleend aan verenigingen, stichtingen, instellingen of grote ondernemingen. Het symboliseert het respect, de waardering en het vertrouwen van de Koning tegenover de ontvanger. In 1991 verleende  Koningin Beatrix aan het toenmalige Horeca Nederland voor de eerste keer het predicaat Koninklijk. De koninklijke status van de vereniging komt onder meer tot uiting in het KHN-logo, waarin een kroon is verwerkt.

 

Zorgvuldig proces

Het predicaat wordt voor een periode van 25 jaar verleend. Na afloop van die periode kan een verzoek worden ingediend tot bestendiging van het ‘Recht tot het voeren van het Predicaat ‘Koninklijk’. Pas na een zorgvuldig onderzoek van mij als burgemeester, van de commissaris van de Koning in Utrecht en van het Kabinet van de Koning kan het predicaat bij gunstige uitslag worden bestendigd. Vandaag heeft de burgemeester van Woerden, Victor Molkenboer, bekend gemaakt dat KHN ook de komende 25 jaar het predicaat ‘Koninklijk’ mag voeren.

Over Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Opening Koffie & thee Utrecht
Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61. Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eige...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Achtergronden Culinair
IENS verdwijnt en verliest 5000 restaurants

De Nederlandse reserveringswebsite IENS gaat verder onder de internationale merknaam TheFork. Ongeveer de helft van de restaurants verdwijnt daarmee van de website, maar met het oog op de internationale bekendheid van TheFork hoeft dat geen probleem te zijn. IENS was immers een (te) lokaal product. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: