Jos Muller over verhogen rendement

22 maart 2013 |
Jos Muller over verhogen rendement<

Jos Muller, projectmanager van Fastserviceopleidingen, gaf op de vijfde editie van de Nationale Lunchroomdag een presentatie voor de lunchroombranche. “Alles hetzelfde doen gaat u
geld opleveren.”

Standaardisatie
“Verhoog je rendement, doe altijd hetzelfde”, is wat Jos Muller duidelijk maakt in zijn presentatie. Het is belangrijk te denken in vaste patronen zodat alles op dezelfde manier wordt gedaan. Succes komt door standaardisatie. De McDonald’s is hiervan het toppunt, zegt Jos Muller. Over alles wat de keten doet is nagedacht: de hoeveelheid zout op het vlees, maar ook de strooibeweging op de burgers staan vast. Doordat veel lunchroomhouders creatief willen zijn, wordt er weinig aan standaardisatie gedacht.

Broodje zalm
In de lunchroom is het belangrijk dat er niet de ene dag één plakje zalm op een broodje zit en een andere dag drie plakken. Muller laat weten dat door steeds alles op dezelfde manier te doen, dit rendement oplevert. Hij hamert er op uw medewerkers te trainen. Om alles hetzelfde de kunnen doen, moeten ook zij weten hoeveel zalm er bijvoorbeeld op een broodje moet. Muller zegt in zijn presentatie dat door altijd alles hetzelfde te doen u precies weet hoeveel u gebruikt, waardoor u ook weet hoeveel u uit geeft tijdens de inkopen.

Maud Vissers

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: