Vegan chef Aaron Adams keynote tijdens TASTE Summit op de BBB (Video)

3 juli 2019 | David Bakker

Eén van de meest invloedrijke chefs van de Verenigde Staten, Aaron Adams, gaat zijn unieke visie op de regionale keuken delen. Adams is keynote speaker op gastronomisch congres TASTE Summit op 8 oktober 2019, tijdens 65ste editie van de horecavakbeurs BBB Maastricht in MECC Maastricht. Het doel van TASTE Summit is om chefs en academici te verbinden. Adams is bekend van Netflix-docu ‘Live and let Live’. Hij gelooft in de Cascadian Cuisine, een beweging waarin alles draait om ambachtelijke productie van eten en drinken en verwerking in eigen regio. Een nieuwe manier van denken die past bij het innovatieve karakter van BBB Maastricht.

Cascadian cuisine

Cascadian cuisine is een succesvol gastronomisch initiatief in het noordwesten van de VS. Hierin draait alles om ambacht en lokale productie tot in de kleinste details. Een nieuwe manier van denken, die in de Verenigde Staten met veel belangstelling wordt gevolgd. Het verstevigt de banden tussen restaurateurs, producenten en de lokale economie.  

Coffee? Not on this menu

‘Regionaal’ is in de ogen van de chef-kok Adams ook echt regionaal. In Farm Spirit, zijn eigen (vegan) restaurant in Portland Oregon, wordt uitsluitend gewerkt met lokale producten. Koffie is er niet te krijgen, omdat er nooit een koffiestruik in de buurt van het bedrijf gegroeid heeft. Aaron gaat verder uit van zero waste: alles in zijn keuken is erop gericht dat er nog geen kruimel of schil verloren gaat.

Nieuwe manier van denken

De organisatie van BBB Maastricht is verheugd met top-chef Adams in de line-up van sprekers voor TASTE Summit. Erik Stroink, Beursmanager BBB / Folie Culinaire: “Dit jaar is hét jaar van de 65e editie voor BBB Maastricht. Het geheim is dat we blijven vernieuwen. Ons podium is altijd beschikbaar voor vooruitstrevende gastronomische ideeën. De nieuwe manier van denken van Adams past enorm bij de beursidentiteit. Reden genoeg om horecaondernemingen en toeleveranciers kennis te laten maken met de Cascadian Cuisine”.

Initiatiefnemer TASTE Summit

Daarnaast sluit de nieuwe manier van denken aan op de visie van Peter Klosse, de initiatiefnemer van TASTE Summit. Klosse is lector Gastronomie aan de Hotel Management School Maastricht en eigenaar van 5-sterren hotel/restaurant de Echoput in Apeldoorn. Peter Klosse: “Het is prima mogelijk om tot een succesvolle restaurantformule te komen met producten die afkomstig zijn van boeren uit de eigen regio”.

Gastronomisch congres TASTE Summit

TASTE Summit is een samenwerking tussen BBB Maastricht, Hotel Management School Maastricht en Beleefweek Limburg. Het doel is om chefs en academici te verbinden, zodat zij samen veel meer voor elkaar kunnen krijgen. Het thema van dit congres is: “De waarde van een smakelijke regio en de toegevoegde waarde voor boeren, producenten en restaurateurs”.

Aaron Adams is keynote speaker op 8 oktober. Registreren kan via https://www.bbbmaastricht.nl/side-events/taste-summit-congres. Een regulier ticket kost € 195,- en biedt tevens toegang tot BBB Maastricht en Folie Culinaire.

BBB MAASTRICHT | More Horeca Success. BBB Maastricht gaat voor ‘More Horeca Success’ voor horecaondernemingen – en toeleveranciers en zet zich in om het succes van horecaondernemers te vergroten. BBB biedt een platform waar vakgenoten elkaar ontmoeten, van elkaar kunnen leren en zaken kunnen doen. Folie Culinaire is het exclusieve onderdeel van de horecavakbeurs. Dit jaar bestaat BBB Maastricht 65 jaar en zal plaatsvinden op 7, 8 & 9 oktober in MECC Maastricht. www.bbbmaastricht.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: