Ideaal kassasysteem voor de horeca

11 maart 2016 |
Ideaal kassasysteem voor de horeca<

De horeca is gebaat bij goede restaurantsoftware die stabiel draait. De traditionele systemen hebben onderhoud nodig om up-to-date te blijven, maar
met de software van Lightspeed is iedere device altijd up-to-date. Bovendien werkt het kassasysteem in de cloud en kan de onderneming altijd blijven draaien door de offline modus.
Sjuulke Titulaer, sales engineer bij Lightspeed: “Onze software draait op Apple devices. In de praktijk zie je dat de iPad mini vaak wordt gebruikt om bestellingen op te nemen. Je kunt onze software dan ook gewoon in de App Store downloaden, en zodoende haal je ook alle updates automatisch binnen.”

Lightspeed draait in de cloud. Gaat dat probleemloos? “Wanneer de verbinding wegvalt, dan hebben we een lokale server beschikbaar die alle data doorstuurt, zodra de connectie hersteld is”, aldus Sjuulke. “Vooral in de horeca is dit belangrijk. We bieden de app alleen aan in de App Store, omdat we een stabiel en veilig product in de markt willen zetten. Vergeleken met Android is Apple een betere keuze wat dat betreft, en de iPad wordt ook steeds goedkoper om aan te schaffen, dus dat is geen belemmering voor onze klanten. Bovendien ben je bij ons, ook als je een aantal iPads wil aanschaffen, nog steeds goedkoper uit dan bij traditionele aanbieders.”

Flexibel systeem
“Ons systeem blinkt uit in de inrichting per werknemer en de flexibiliteit om de tafelschikking aan te passen. Cafés willen graag de mogelijkheid om een happy hour in te kunnen stellen en lunchrooms willen ook een take-away functie, voor wanneer gasten koffie of een broodje meenemen. Er is bijvoorbeeld ook een mogelijkheid om kortingen in het systeem te zetten, zodat je een vaste gast eens een drankje cadeau kunt doen. De user reports zijn voor veel café-eigenaren van belang, omdat zij graag willen zien hoeveel volume iedere werknemer draait.”
Alle Apple devices
Lightspeed kan op alle Apple devices gebruikt worden. De iPad mini is populair, maar natuurlijk kan een iPhone of een iPod Touch ook gebruikt worden om bestellingen op te nemen. Het nadeel is dan wel, dat het vloerplan iets minder duidelijk is. Bovendien is door het swipen en de intuïtieve manier van bestellingen opnemen, het contact met de gast beter.

Waarom Lightspeed Restaurant?
Restaurants:

1. Table Management/Floor Plan. Je kan op een eenvoudige manier je vloerplan maken, zodat het een exacte weergave is van je restaurant. Aanpassingen aan het vloerplan kunnen worden gedaan in op de iPad (POS), zodat er last minute wijzigen kunnen worden gedaan.
2. Volledig cloudbased, zodat je overal ter wereld je restaurant kan managen, maar met de mogelijkheid om lokaal te werken op een server.
3. Het systeem is zo gemakkelijk in gebruik dat al je werknemers meteen begrijpen hoe ze de kassa moeten gebruiken. Een kind kan de was doen.
4. Gangen, aanpassingen, toevoegingen en combimenu's in Lightspeed kan het allemaal.
5. Rapportage van categorieën, producten en shifts.
6. Reservering bijhouden vanuit het systeem, zodat deze nooit meer vergeten worden.
7. Gesplitst betalen of per item geen probleem.

Café/Bar:

1. Tabs/Credits. Je kan rekeningen natuurlijk meteen afrekenen, maar ook opslaan op klant of rekening zodat vaste klanten eventueel later de factuur kunnen betalen.
2. Timed Events (happy hour)
3. Klant profielen waarin je favoriete dranken ziet. (regular customers/fav drinks)
4. De kassa kan volledig in gericht worden op snelle verkoop, zodat er geen tijd verloren gaat en mocht het nodig zijn kan een bestellingen onderbroken worden door een andere gebruiker zonder dat de voorgaande bestelling verloren gaat.
5. User Reports. Eenvoudig inzicht in de uren en de omzet van je personeelsleden .
6. Mixdranken met een druk op de knop aanslaan.

Lunchroom
1. Toevoegingen aan dranken zoals suiker, slagroom of de maat van de koffie als automatisch pop-up.
2. Vaste combinaties (ie. muffin & coffee voor 3.99)
3. Take away bestellingen waarbij meteen wordt afgerekend en geen vloerplan nodig is.
4. Verdeel je producten in categorieën waarbij visueel alles mogelijk is, zodat je nooit lang naar een product hoeft te zoeken.
5. Shortcut menu met alle meest bestelde producten meteen zichtbaar.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: