Hoofdredacteur praat over dé wedstrijd

30 juli 2013 |
Hoofdredacteur praat over dé wedstrijd<

De race om de titel van het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2013 is volop aan de gang. Hoofdredacteur van vakblad Lunchroom Frank Lindner, vertelt waarom u mee moet doen! De wedstrijd is een
initiatief van vakblad Lunchroom. In 2011 werd de eerste editie van de verkiezing georganiseerd en werd een mega succes. Een tweede editie kon daarop niet uitblijven en ook in 2013 wordt er volop gestreden om de titel. Lindner vertelt over de wedstrijd en roept op om ondernemers in de lunchroombranche mee te doen. Inschrijven kan tot en met 15 augustus!

Hoe is het initiatief van de wedstrijd Lekkerste Lunchroombroodje ontstaan?
"Er worden binnen de horeca ontzettend veel vakwedstrijden georganiseerd, maar er was tot een paar jaar terug nog geen wedstrijd speciaal voor lunchroomhouders. Vandaar dat we als vakblad Lunchroom het idee en de organisatie van de wedstrijd om het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland hebben opgepakt."

Waarom organiseren jullie deze wedstrijd?
"Lunchrooms in Nederland krijgen in onze ogen nog niet de aandacht die ze verdienen binnen de horeca en in Nederland. Ze zijn trendsettend, doen het tijdens de crisis beter dan restaurants, cafĂ©s en snackbars, en het is bovendien een ‘schone’ deelbranche met hardwerkende professionele ondernemers. De tijd van een klef bolletje kaas onder TL-verlichting, die ligt heel ver achter ons. Mede om het professionele niveau van de lunchroombranche met het grote publiek te delen, organiseren we deze onafhankelijke vakwedstrijd."

Dit wordt de derde editie van de wedstrijd, hoe kijkt u terug op de vorige twee verkiezingen?
“De eerste twee edities waren beiden enorm grote successen. De wedstrijd leeft enorm. Zowel onder de deelnemers als bij het publiek en de media. Als hoofdredacteur van het vakblad Lunchroom en tevens hoofd van de jury word ik herkend wanneer we bij de genomineerden gaan proeven. Dan voel je de zenuwen toenemen. Aan de spanning merk je dat de wedstrijd erg serieus wordt genomen.”


De winnaar van het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2011 staat dolenthousiast met zijn personeel op de foto

Wat verwacht u van het niveau van deze editie van de wedstrijd?
“De kwaliteit van de inzendingen neemt met het jaar toe. Daar zijn we als organisatie natuurlijk ontzettend blij mee. Het wedstrijdreglement wordt door de deelnemers goed bestudeerd en daarna gaat men geconcentreerd aan de slag met het bedenken of verder perfectioneren van een speciaal broodje. Ik verwacht dat het niveau dit jaar gelijk of nog weer hoger zal liggen dan de voorgaande edities.”

Waarom zou iedere lunchroomondernemer mee moeten doen aan de wedstrijd voor de titel Lekkerste Lunchroombroodje 2013?
“Dat is niet zo’n moeilijke vraag. Je zet je als ondernemer op de kaart! Een nominatie en de winst genereren volop media-aandacht, trekken extra gasten naar de zaak, en leveren zo meer omzet op. Als je als lunchroomhouder achter Ă©Ă©n van je broodjes staat en daar onwijs trots op bent, dan zou ik het zeker inzenden voor de editie van 2013. Deelname kost de lunchroomondernemer niets, alleen een mailtje met naam, verkort recept en een goede foto van het gerecht. De jury proeft uit alle inzendingen, vijf genomineerde broodjes anoniem. En rekent alles trouwens keurig af, dus ook daar geen verborgen kostenpost.”


De winnaar van het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2012 omringd door zijn trotse familie

Kan iedereen meedoen aan de wedstrijd?
“Lunchrooms en lunchroom/brasserieĂ«n uit Nederland kunnen meedingen naar de prijs Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2013. Van het ingezonden gerecht moet brood, in welke vorm ook, het hoofdbestanddeel zijn. Het ingezonden gerecht moet bovendien op de gewone lunchkaart staan. Het mogen geen speciale eenmalige wedstrijdbroodjes zijn.”

Wat betekent het voor de winnaar om de wedstrijd te winnen?
"Op de momenten dat we de winnaar bekend maken door in 2011 bij Elhorst Eten & Drinken in Alkmaar en vorig jaar bij ’t Stief Kwartierke in Breda feestelijk binnen te vallen om alle prijzen te overhandigen, dan is de blijdschap bij de winnaars zo ontzettend groot. Daarna barst het helemaal los. En het blijft niet bij die ene huldigingdag. De winnaar krijgt media-aandacht in het vakblad Lunchroom. Ook nationale en regionale kranten, websites en radiozenders willen met de winnaar spreken over het lekkerste broodje. Daarna komen mensen van heinde en verre, omdat ze hebben gehoord dat hier het lekkerste broodje van Nederlands te krijgen is. De broodjes worden instant bestsellers. Van de vorige winnaars weten we dat hun omzetten met tot 25 procent zijn toegenomen.”

Bent u enthousiast en heeft u een bestseller op de kaart staan? Doe dan mee met de wedstrijd!

Wie, wat, waar en wanneer?
Aanmelden: uiterlijk op 15 augustus via "redactie@uitgeverijps.nl" Bekendmaking genomineerden: maandag 19 augustus op www.lunchroom.nl Bezoek genomineerden door jury: tussen maandag 19 augustus en woensdag 6 november
Bekendmaking winnaar: donderdag 7 november 2013 tussen 12.00 en 13.00 uur bij de winnende lunchroom

Door Myrtille Vromans:mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: